۱۴۶۱۰۵۴
۲۲۷۵
۲۲۷۵
پ

اعجوبه تنیس جهان برای همیشه به آخر خط رسید

رافائل نادال اعلام کرد که رسما بازنشسته شده و تنیس برای او به اتمام رسیده است.

ورزش سه: رافائل نادال اعلام کرد که رسما بازنشسته شده و تنیس برای او به اتمام رسیده است.

این تنیسور برجسته اسپانیایی در ۳۸ سالگی به دوران حرفه ای خود پایان داد.

اعجوبه تنیس جهان برای همیشه به آخر خط رسید

رافائل نادال امروز پنجشنبه اعلام کرد که به طور رسمی از تنیس حرفه ای کناره گیری می کند. او در ویدئویی احساسی گفت: «من بازنشسته می شوم.»

نادل 38 ساله اهل ماناکو با 92 عنوان قهرمانی راکت خود را آویزان کرد. او توانست 22 عنوان قهرانی در گرند اسلم کسب کند. علاوه بر کسب مدال طلای بازی‌های المپیک، هم در یک‌نفره و هم در دو ضرب، پنج قهرمانی در جام دیویس نیز در کارنامه افتخارات او دیده می شود.

نادال اعلام کرد که آخرین تورنمنت او جام دیویس 2024 (29 آبان تا 4 آذر) خواهد بود و سپس برای همیشه تنیس را کنار می گذارد.

اعجوبه تنیس جهان برای همیشه به آخر خط رسید

انادال درباره خداحافظی خود توضیح داد: «من بسیار هیجان زده هستم که آخرین تورنمنت من جام دیویس به نمایندگی از کشورم است. این پایان یک چرخه است زیرا یکی از اولین شادی های من فینال همین جام در سویا در سال 2004 بود.

رافا نادال، پادشاه 14 رولان گاروس، با 22 عنوان گرند اسلم، راکت خود را در فینال مالاگا آویزان خواهد کرد، که در آن اسپانیا برابر هلند اولین بازی خود را خواهد داد.

دوران حرفه ای او تحت تأثیر یک آسیب جدی مفصل ران قرار گرفت، که او را مجبور کرد در سال 2023 تحت عمل جراحی قرار گیرد و همین مصدومیت در نهایت او را به سمت بازنشستگی سوق داد.

اعجوبه تنیس جهان برای همیشه به آخر خط رسید

نادال در ویدیوی خداحافظی خود گفت: «من در حال بازنشستگی از تنیس حرفه ای هستم. واقعیت این است که سال های سختی را پشت سر گذاشتم، به خصوص دو سال اخیر. فکر می کنم نتوانستم بدون محدودیت بازی کنم و همین باعث شد تا این تصمیم را بگیرم.

در این زندگی همه چیز یک شروع و یک پایان دارد. فکر می‌کنم زمان مناسبی برای پایان دادن به حرفه‌ای طولانی است. حرفه ای بسیار موفق‌تر از چیزی که هرگز تصور می‌کردم. من بسیار هیجان زده هستم که آخرین تورنمنت من جام دیویس به نمایندگی از کشورم است. این پایان یک چرخه است. من برای همه چیزهایی که توانسته ام در تنیس تجربه کنم فوق العاده خوش شانس هستم. از کل صنعت تنیس، راجر فدرر، جوکوویچ  و همه همکارانم برای سال‌های متمادی تشکر می‌کنم. من چیزهای زیادی را با آنها پشت سر گذاشته‌ام و لحظات خوب زیادی را زندگی کرده‌ام که تا آخر عمر به یاد خواهم داشت.»

اعجوبه تنیس جهان برای همیشه به آخر خط رسید

او در مورد تیم مربیگری و دستیارانش صحبت کرد: «آنها کارگر نیستند، آنها دوستان من هستند. آنها در تمام لحظاتی که من به آنها نیاز داشته ام آنجا بوده اند. لحظات بسیار خوب، لحظات بسیار بد، لحظاتی که در آنها مجبور شده ام سرسخت بمانم و زمانی که مجبور شده ام آرامش داشته باشم. ما آنقدر کنار هم زندگی کرده‌ایم که توضیح آن دشوار است».

نادال سپس به خانواده اش اشاره کرد: «خانواده برای من همه چیز است. مادرم تمام فداکاری هایی را که باید انجام می داد انجام داده است تا ما همیشه همه چیز داشته باشیم. همسرم، نری، ما 19 سال است که با هم هستیم. او همراه کامل من در این سفر بوده است. هر روز به خانه رفتن و دیدن اینکه چگونه پسرم هر روز در حال رشد است به من قدرتی می دهد که من را زنده نگه داشته و برای ادامه زندگی انرژی می دهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج