۱۴۶۰۳۸۸
۷ نظر
۲۱۲۱
۷ نظر
۲۱۲۱
پ

دو سال حبس در انتظار علیرضا بیرانوند!

سنگربان فصل قبل پرسپولیس با ادعایی که در مورد روابط مالی خود با مدیران وقت پرسپولیس مطرح کرد، سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت.

خبرورزشی: سنگربان فصل قبل پرسپولیس با ادعایی که در مورد روابط مالی خود با مدیران وقت پرسپولیس مطرح کرد، سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت.

دو سال حبس در انتظار علیرضا بیرانوند!

 علیرضا بیرانوند در واکنش به حکم صادر شده فدراسیون برای خود ادعای بسیار عجیبی را مطرح کرد و مدعی شد فصل قبل به برخی از مدیران باشگاه پرسپولیس «پنج میلیارد تومان شیرینی» داده است! این ادعا سر و صدای بسیار زیادی راه انداخته و حالا عده‌ای تاکید دارند بر اساس قانون، کار دیگر از مرحله تخلف فراتر رفته و رسماً پای ارتکاب جرم به میان آمده است بنابراین می‌توان بیرانوند و مدیرانی که او در موردشان صحبت کرده را به دادگاه کشاند و پیرامون اتهام رشوه دادن و رشوه گرفتن آنها را بازجویی کرد.

حبس دو ساله؟

پرونده بیرانوند و شیرینی ۵ میلیاردی چگونه می‌تواند در دادسرا بازگشایی شود؟ بر اساس اطلاعاتی که مهدی مهدی پور یکی از قضات قوه قضاییه در اختیار ما گذاشت، علاوه بر اینکه مدیران وقت پرسپولیس می‌توانند علیه سرمربی سابق تیم خود اقامه دعوی کنند، مدعی العموم هم بر اساس اختیارات قانونی خود می‌تواند مستقیم وارد عمل شده و هر دو طرف را احضار کند. البته اینکه بیرانوند در رسانه‌ها مدعی پرداخت شیرینی شده به لحاظ قانونی کفایت نمی‌کند و او باید مقابل قاضی مساله را با صراحت اقرار کند و البته اسناد و مدارک مستدل هم ارائه کند. اگر ثابت شود علیرضا بیرانوند به قول خودش شیرینی داده است، بابت ارتکاب چنین جرمی هر دو طرف محکوم می‌شوند و این حکم می‌تواند حداقل دو سال زندان باشد. حکمی که بنابر شرایطی شاید جنبه تعلیقی هم به خود بگیرد. البته همانطور که نوشتیم، همه این موارد در شرایطی رخ می‌دهد که مساله به دادگاه کشیده شده و وقوع جرم برای قوه قضاییه اثبات شود.

شکایت و اعاده حیثیت

بر اساس اطلاعات حقوقی که به دست خبرورزشی رسید، اگر علیرضا بیرانوند به دادگاه احضار شده و صراحتاً اقرار کند که چنین کاری را انجام داده است، همانطور که گفتیم همراه با افرادی که چنین پولی را دریافت کرده‌اند محکوم خواهد شد ولی اگر نتواند چنین چیزی را اثبات کند و مدیران وقت پرسپولیس از او شاکی شوند، هیچ بعید نیست به حبس و جریمه نقدی محکوم شود. البته میزان حبس تعلیقی و جریمه را قاضی تعیین می کند.

اقرار در رسانه؛ در فوتبال «مستند» است، در دادگاه «سند و مدرک» نیست!

این که بیرانوند در رسانه ها و مقابل خبرنگاران اعلام کرده شیرینی داده برای قاضی قابل استناد نیست و باید در محضر مقام قضایی اقرار کند اما از جنبه فوتبالی همین مصاحبه برای محرومیت او از فوتبال کفایت می کند و همین اعتراف به رشوه دادن اگر در جلسه کمیته انضباطی هم تکرار شود، محرومیت بیرانوند قطعی خواهد بود چرا که در فوتبال هم رشوه دهنده و رشوه گیرنده به یک اندازه مجازات می شوند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • سامان

      چوب خدا🖐️

    • ناشناس

      از عرش به فرش؟!؟!

    • ناشناس

      این هم از ورزشهای کثیف که از داخل ان سلطان نماها ساخته می شود

    • ناشناس

      فیلمش موجوده من دیدم

    • ناشناس

      مافیای سرخ 🤢🤮🤮🤮🤮

    • ناشناس

      اگر همبن آقای بیرانوند وهمین تاج شیرینی خورهستند باز همان اش است وهمان کاسه بجای چهارماه آقای تاج بعدازخورن شیرینی وگذشت شیش هفت ماه چهارماه را به پنج یا شیش ماه تغییر میده محرومیت البته بازهم تعلیقی کلاهتو بزار بالاتر آقای تاج اگر همون اول کار عادل بودی محرومیت قطعی داده بودی که کمترین حقش بود حداقل دیگه تیم ملی را به حاشیه نمیبردی ضربه ملی زدی آقای تاج

    • ss

      خیالتون راحت..آب از آب تکون نمیخوره..با ۱۰میلیارد حل میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج