۱۴۴۳۱۰۶
۲۵۰۱
۲۵۰۱
پ

شناگر فرانسوی، هیولای جدیدی که دنیا را متحیر کرد

لئون مارشان، شناگر فرانسوی با شکستن رکورد مایکل فلپس افسانه‌ای موفق شد یک رکورد جدید در المپیک ثبت کند.

ورزش سه:لئون مارشان ۲۲ ساله با فتح دو مدال طلای المپیک در رشته‌های پروانه ۲۰۰ متر و قورباغه ۲۰۰ متر تنها در عرض دو ساعت، تاریخ شنای جهان را از نو نوشت و نه تنها مایکل فلپس افسانه‌ای، بلکه تمام جهان را شگفت‌زده کرد.

روزنامه فرانسوی اکیپ با توصیف عملکرد درخشان این شناگر جوان نوشت: «او در سن ۲۲ سالگی به عنوان مسیح شنا معرفی شد و به معنای واقعی کلمه روی آب راه رفت.» مارکا، روزنامه اسپانیایی، از این شب به عنوان یکی از شب‌های فراموش‌نشدنی تاریخ شنا یاد کرد. در حالی که ESPN این قهرمانی را تاجگذاری پادشاه جدید این ورزش توصیف کرد.

شناگر فرانسوی، هیولای جدیدی که دنیا را  متحیر کرد

«پادشاه این ورزش» کسی نیست جز لئون مارشان 22 ساله. بی‌بی‌سی با قرار دادن نام او در کنار بزرگ‌ترین اسطوره‌های تاریخ شنا، یعنی مایکل فلپس و ایان تورپ، از این شناگر جوان فرانسوی ستایش کرد.

مارشان کاری را انجام داده که هیچ‌کس در طول تاریخ شنای جهان، حتی مایکل فلپس و ایان تورپ نتوانسته‌اند انجام دهند. او ابتدا قهرمان المپیک 200 متر پروانه شد و سپس تنها دو ساعت بعد، قهرمان المپیک 200 متر قورباغه. رسانه‌های ژاپنی که زمانی فلپس را «هیولا» خطاب می‌کردند، حالا از «هیولای جدید» سخن می‌گویند.

شناگر فرانسوی، هیولای جدیدی که دنیا را  متحیر کرد

دو مدال طلا در دو رشته کاملاً متفاوت، دستاوردی خارق‌العاده است که مربی او، باب بوئمن، در پایان آن گفت: «لئون مایکل جدید نیست، او اولین لئون است.»

فلپس در جریان پخش تلویزیونی مسابقات از شبکه NBC آمریکا اظهار داشت: «این احتمالا بهترین شنای ترکیبی دوگانه‌ای است که در تاریخ این ورزش دیده‌ام. این پسر بدون شک شناگر فوق‌العاده‌ای است. حتی اگر ما نمی‌دانستیم، حالا می‌دانیم که او برای مدت طولانی در این عرصه خواهد درخشید و سروصدای زیادی به پا خواهد کرد.»

فلپس 39 ساله نمی‌توانست از ستایش این شناگر جوان دست بردارد. تشویق‌های تماشاگران و انرژی وصف‌نشدنی سالن مسابقه، این شناگر آمریکایی

شناگر فرانسوی، هیولای جدیدی که دنیا را  متحیر کرد

را به وجد آورده بود. او گفت: «نمی‌توانم صبر کنم تا با او صحبت کنم و بپرسم که چه احساسی داشت.»

طرفداران فرانسوی در پاریس نیز از این عملکرد شگفت‌زده شده‌اند. تنها چند روز قبل از این موفقیت درخشان، مارشان توانسته بود در مقابل تماشاگران هم‌وطن خود، اولین مدال طلای خود را در مسابقات شنای انفرادی 400 متر کسب کند. تقریبا 17 هزار تماشاگر با شور و اشتیاق او را تشویق کرده و بارها سرود ملی فرانسه، مارسی‌یز، را اجرا کردند.

مارشان پس از اولین پیروزی خود گفت: «من همیشه آرزوی چنین روزی را داشتم. این تجربه فوق‌العاده‌ای بود، به‌خصوص در شهر خودم. من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم.»

این شناگر جوان با ناباوری گفت: «من می‌دانستم که انجام هر دو مسابقه ممکن است، اما فقط برای به پایان رساندن هر دو مسابقه، نه برای پیروزی در هر دو. هرگز فکر نمی‌کردم چنین چیزی ممکن باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج