آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۳۴۱۰۹
۱۷۲۷
۱۷۲۷
پ

لباس عجیب ورزشکاران ژاپنی در المپیک پاریس

ورزشکاران ژاپنی در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه از لباس ویژه‌ای بهره خواهند برد که می‌تواند مانع بازتاب نور مادون‌قرمز و نمایان شدن جزئیات زیر پارچه شود.

دیجیاتو: ژاپن اعلام کرده است که لباس بعضی از تیم‌های ورزشی این کشور در المپیک، از بازتاب نور مادون‌قرمز ممانعت می‌نماید. این ویژگی از دیده‌شدن خطوط بدن در زیر لباس‌های نازک ورزشکاران، جلوگیری می‌کند.

لباس عجیب ورزشکاران ژاپنی در المپیک پاریس

نشریه فرانسوی Le Monde به‌تازگی گزارش داده است که کشور ژاپن قصد دارد از لباس ویژه‌ای در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس برای ورزشکاران خود استفاده نماید. این لباس که در اختیار بعضی تیم‌ها مثل والیبال و دو و میدانی قرار می‌گیرد، می‌تواند بهتر از لباس‌های عادی اقدام به جذب طیف نور مادون‌قرمز نماید. این موضوع باعث می‌شود تا اشعه‌های مادون‌قرمز کمتری بازتاب شود و به حسگر دوربین‌ها نرسد.

لباس مخصوص ژاپن در المپیک چه مزیتی دارد؟

حسگرهای مادون‌قرمز معمولاً داخل دوربین‌های دید در شب و حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما می‌توان از آنها برای دیدن جزئیات مخفی هم استفاده نمود. برخی از گوشی‌های هوشمند مثل وان‌پلاس ۸ پرو هم از فیلتر خاصی بهره می‌برند که می‌توانند با استفاده از چنین قابلیتی، خروجی مشابه با تصویربرداری اشعه ایکس را ارائه کنند. هنگامی که با این تکنیک از اشخاص عکس‌برداری شود، جزئیاتی مثل خطوط بدن نمایان می‌شوند؛ مخصوصاً اگر لباس فرد نازک باشد. لباس ورزشکاران هم معمولاً از ضخامت کمی برخوردار است و ژاپن سعی داشته با استفاده از الیاف جاذب مادون‌قرمز، این مشکل را برطرف نماید.

لباس عجیب ورزشکاران ژاپنی در المپیک پاریس

شایان‌ذکر است که ورزشکاران حاضر در المپیک ۲۰۲۰ به کمیته المپیک ژاپن به‌دلیل انتشار عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های مادون‌قرمز شکایت کردند. این عکس‌ها به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدند و برخی از آنها با توضیحات نامناسبی همراه بودند. در ادامه چندین شرکت ژاپنی با همکاری یکدیگر موفق به ساخت پارچه‌ای شدند که از کشسانی کافی برای استفاده در لباس‌های ورزشکاران برخوردار است و در عین حال می‌تواند میزان زیادی از نور مادون‌قرمز را به خود جذب کند.

شرکت Mizuno تصویری برای نمایش عملکرد این پارچه جدید منتشر کرده است که در آن، حرف C در زیر پارچه عادی و ضد مادون‌قرمز قرار دارد. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این پارچه می‌تواند تا حد زیادی از نمایان شدن جزئیات زیر خود توسط دوربین مادون‌قرمز جلوگیری کند و گزینه مناسبی برای حفظ حریم شخصی ورزشکاران است. ناگفته نماند که این لباس از چندین لایه مختلف تشکیل شده است و احتمال دارد نگرانی ورزشکاران را برای عدم دفع مناسب گرما در پی داشته‌باشد. انتظار می‌رود که المپیک امسال با گرمای بی‌سابقه‌ای همراه باشد و شرایط را برای ورزشکاران دشوار سازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج