آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۳۳۸۸۲
۶۴۲
۶۴۲
پ

مسیر برخورد با فساد از ساختمان فدراسیون فوتبال می‌گذرد

تمام راه‌های بررسی پرونده فساد در فوتبال از ساختمان سئول می گذرد.

روزنامه اعتماد: روز پنجشنبه برگ جدیدی از پرونده فساد در فوتبال ورق خورد و طبق اعلام افراد مطلع مدیرعامل شمس‌آذر قزوین نیز بازداشت شد. همین طور رسانه‌ها اطلاع دادند پای باشگاه مس کرمان هم در پرونده فساد باز شده است.

مسیر برخورد با فساد از ساختمان فدراسیون فوتبال می‌گذرد

 پرونده فساد در فوتبال همان‌طور که در روزهای نخست باز شدن آن نوشتیم ابعادی بسیار بزرگ‌تر از آنچه برخی اصرار می‌ورزند، دارد. نوشتیم برخلاف تلاش فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج که می‌خواهد القا کند فساد درست در زمانی که او در فدراسیون حضور نداشته شکل گرفته و در مورد یک باشگاه است و تعداد اندکی سکه جابه‌جا شده بسیار فراتر از تصور است. درست همان‌طور که یکی از نمایندگان مجلس گفت، پرونده فساد باشگاه مس رفسنجان نوک یک کوه یخ است که از آب بیرون زده است.

در چنین شرایطی چرا برخی می‌خواهند به قول نقی معمولی در سریال پایتخت «همه‌چیز را عادی جلوه دهند»؟ چرا می‌خواهند طوری رفتار کنند که هیچ ارتباطی با هیچ کدام از پرونده‌ها ندارند و توانسته‌اند از باتلاق بدون اینکه لکه‌ای بر لباس‌شان بیفتد، عبور کنند؟ مگر می‌شود؟ آن هم در شرایطی که افراد بازداشت شده نزدیک‌ترین روابط را با مدیران ارشد فدراسیون داشتند؟ و طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتماد به دست آورده جدیدترین بازداشتی فدراسیون فوتبال نیز جزو افرادی است که با حلقه اصلی مدیران فدراسیون نزدیکی صمیمی داشته و حتی محل برگزاری جلسات خارج از فدراسیون فوتبال برای لابی‌گری یا احیانا زمین زدن دیگران را فراهم می‌کرده!

مسیری جز عبور از فدراسیون فعلی فوتبال باقی نمانده است. تمام راه‌های بررسی پرونده  فساد از ساختمان سئول می‌گذرد. از جایی که مدیران ارشدش بیش از حتی باز شدن این پرونده‌های جدید پرونده باز داشتند، اما در مسیری ناشفاف به صندلی ریاست برگشتند و نتایج و عملکردی فاجعه‌بار رقم زدند. طبق اطلاعاتی که منتشر شده پرونده مربوط به شمس‌آذر در زمان صعود این تیم  به لیگ برتر و بعد از آن بازگشته است و این درست در زمانی است که مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده داشت و با حکم او خداداد افشاریان مسوول کمیته داوران بود. همچنین خبرگزاری ایسنا هم در خبر خود اعلام کرد که بحث سکه‌های باشگاه مس کرمان در سال گذشته بوده است؛ باز هم دوران ریاست مهدی تاج!

پنجشنبه اشاره کردیم که با توجه به رخدادهای پیش آمده از جمله اخراج بهرام رضاییان عضو هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال از مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان که در ادامه اتفاقات قبلی برای هیات‌رییسه بود، از جمله بازداشت خداداد افشاریان و رای اعتماد نگرفتن نایب رییس زنان مهدی تاج از مجمع و... کلیت مشروعیت فدراسیون زیر سوال است.

حال با بزرگ‌تر شدن ابعاد پرونده فساد در فوتبال که جا دارد بار دیگر تاکید کنیم حتی از چیزی که امروز می‌بینید هم بزرگ‌تر است، این سوال پیش می‌آید که چرا باید به این نوع اداره فوتبال تن دهیم؟ چرا باید اعتماد کنیم به تمام اتفاقاتی که در فوتبال رخ می‌دهد؟

خطاب این جملات آخر مقامات امنیتی و قضایی هستند و مجمع فدراسیون فوتبال. ضمن تشکر از مقامات دست‌اندرکار که پرونده را پیگیری می‌کنند از آنها می‌خواهیم هرچه سریع‌تر و بدون در نظر گرفتن مصلحت‌اندیشی سراغ دانه‌درشت‌ها بروند. از مجمع فدراسیون فوتبال هم می‌خواهیم جلوی تاراج اعتبار فوتبال را بگیرد. از این دوستان سوال می‌کنیم حالا که خود مدیران فدراسیون فوتبال درکی از استعفا و قبول مسوولیت ندارند و حدی برای شرمساری قائل نیستند چرا دست روی دست گذاشتند و مشغول تماشای اتفاقات هستند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج