آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۳۸۲۰۷۴
۶۳۰
۶۳۰
پ

گلایه سپاهان از فدراسیون؛ نقره‌داغ‌مان که کردید حداقل با ما تعامل کنید

سپاهان، دوشنبه و در آخرین بازی نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر باید به مصرف تیم شمس‌آذر قزوین برود.

فرهیختگان: سپاهان، دوشنبه و در آخرین بازی نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر باید به مصرف تیم شمس‌آذر قزوین برود. سعید دقیقی و شاگردانش از خوب‌های لیگ امسال هستند، از این‌رو این دیدار برای تیم بحران‌زده سپاهان بازی سختی به حساب می‌آید. درحالی‌که مورایس و شاگردانش مقتدرانه در لیگ یکه‌تازی می‌کردند، بلبشویی که در لیگ برتر و قوانینش رخ داد تمام معادلات لیگ و البته جدول رده‌بندی را تحت‌الشعاع قرار داد. کمتر تیمی فکر می‌کرد سپاهان بعد از بازی‌های پرگل و پنج هفته نباختن با نتایج خارق‌العاده‌ای که ثبت می‌کنند مقابل آلومینیوم شکست خورده و در بازی عقب‌افتاده با گل‌گهر چنین نتیجه را واگذار کند. سپاهانی‌ها که دیگر فصل با کسر چهار امتیاز را پذیرفته و هیچ حسابی روی آن باز نمی‌کردند، برای رسیدن به قهرمانی بدون چهار امتیاز خود را ساخته و پرداخته می‌کردند. به نظر می‌رسید که این تیم پذیرفته بود در ازای تخلفی که کرده جریمه شده و حالا باید در ادامه مسابقات نه‌تنها برای کسب قهرمانی بجنگد، بلکه برای جبران چهار امتیاز کسر شده نیز بیش از پیش تلاش کند. با نگاهی به جدول رده‌بندی و عملکرد تیم سپاهان کمتر کسی فکر می‌کرد این تیم بعد از بردهای پیاپی و پرگل وارد بحران شده و به آلومینیوم امتیاز دهد. آنها که فقط تا پیش از این مقابل ملوان غافلگیر شده و شکست خورده بودند، با توجه به بازی‌های عقب‌افتاده‌ای که برگزار شد سه شکست در کارنامه خود ثبت کردند گویی قبل از اینکه استیناف بخواهد آنها را به‌نوعی نقره‌داغ کند خودشان حس کرده بودند ثبات تیم در حال فرو ریختن است. سپاهان بعد از آن اخراج‌های عجیب در بازی با آلومینیوم و پذیرفتن شکست درحالی‌که هنوز ۱۱ نفره بود نشان داد که خود نیز مستعد بحران‌سازی هست. سپاهان وقتی به آلومینیوم باخت که هنوز استیناف رایی صادر نکرده بود از این رو نشان داد خود مستعد ناکامی بوده و بعد از پنج هفته متوالی نباختن دو شکست را در کارنامه‌اش ثبت کرد.

گلایه سپاهان از فدراسیون؛ نقره‌داغ‌مان که کردید حداقل با ما تعامل کنید

 هیچ‌کس شهریار را ندید

با نگاهی به جدول گلزنان متوجه دلیل تلاش‌های سپاهان برای جذب رضا اسدی و حفظ شهریار مغانلو خواهیم شد. هر دو آقای گل فعلی رقابت‌های لیگ برتر به ترتیب از تیم سپاهان هستند. شهریار با ۹ گل و رضا اسدی با هشت گل در رتبه‌های اول و دوم قرار دادند و سایر رقبا با اندکی فاصله آنها را تعقیب می‌کنند. مغانلو در غیاب اسدی در بازی عقب‌افتاده با گل‌گهر این شانس را داشت تا در روز شکست سپاهان یک گل به ثمر برساند و خود را به‌عنوان تنها صدرنشین رقابت‌های جدول گلزنان از هم‌تیمی‌اش پیش بیندازد اما حواشی این روزهای سپاهان آنقدر زیاد بود که هیچ‌کس سبقت او از هم‌تیمی‌اش را ندید. به‌واسطه عملکرد دو مهاجم تیم سپاهان که حالا حضور یکی از آنها در گرو اصلاح قراردادش است سپاهان با ۳۳ گل زده پس از ۱۴ هفته از رقابت‌های لیگ برتر بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده است. تفاضل گل سپاهان نشان می‌دهد که شاگردان مورایس در هر بازی تقریبا بیش از دو گل زدند که کمتر در لیگ برتر شاهد آن بودیم. همین حالا استقلال با ۲۱ گل زده و پرسپولیس با ۱۸ گل زده تعقیب‌کنندگان سپاهان هستند که به لحاظ آمار گل عملکردشان به هیچ وجه قابل مقایسه با تیم سپاهان نیست. از این رو سپاهان به همه نفراتش نیاز دارد و اگر آنها نتوانند مشکل قرارداد بازیکنان خود را حل کند و بازیکنان محروم را به ترکیب برگرداند، بدون شک در بازی هفته پایانی با مشکل مواجه خواهد شد و این به قیمت از دست دادن قهرمانی نیم‌فصل خواهد بود.

 توقع سپاهان از فدراسیون

هرچند در ظاهر به نظر می‌رسد سپاهانی‌ها اصلاح قرارداد بازیکنان خود را پذیرفته و در درصدد رفع مشکل هستند اما با توجه به اتفاقات عجیبی که اخیرا در نهادهای انضباطی فدراسیون فوتبال رخ داده هیچ بعید نیست تصمیمات فعلی باز هم دستخوش تغییر شده یا حتی تصمیمات جدیدی گرفته شود. با این حال سپاهان فعلا اصلاح قرارداد بازیکنان را پذیرفته و درصدد آن برآمده است. آنها می‌خواهند هرطور شده قبل از بازی با شمس‌آذر شرایط را تغییر داده و شش بازیکن اصلی خود را که حالا با محرومیت روبه‌و هستند به ترکیب بازگرداند. تنها مشکلی که فعلا وجود دارد فرصت کوتاه سپاهانی‌ها تا بازی با شمس‌آذر و کسب مجوز بازیکنان محروم است. محمدصادق میرصالحیان، مدیر روابط‌عمومی سپاهان در صحبتی که با خبرنگار «فرهیختگان» داشت از تلاش‌های باشگاه برای برطرف کردن مشکلات خبر داد و مدعی شد در حال تلاش هستند تا هر طور شده شرایط را تغییر داده و برای بازیکنان مجوز حضور در میدان بگیرند. وی همچنین تاکید کرد برای اینکه این مهم رخ دهد نه‌تنها بازیکن بلکه فدراسیون نیز باید با باشگاه سپاهان همکاری کند. در واقع باشگاه سپاهان نه‌تنها در تلاش است تا به هر شکل ممکن بازیکنانش را برای تغییر مفاد قرارداد راضی کند بلکه از فدراسیون نیز برای اصلاح قرارداد‌ها فرصت می‌خواهد. سپاهانی‌ها می‌گویند آنها فرصت کمی از زمان دستور کمیته استیناف تا بازی با شمس‌آذر دارند. از طرفی به‌خاطر رقابت تنگاتنگ در بالای جدول می‌خواهند بازیکنانی را که فعلا محروم هستند به ترکیب برگردانند. از این رو توقع داشتند حداقل کمیته استیناف بعد از رایی که صادر کرد مهلتی را برای اصلاح قراردادها در نظر می‌گرفت تا باشگاه سپاهان بیش از پیش متضرر نشود. آنها این موضوع را با فدراسیون مطرح کردند و در تلاشند در این خصوص مهلت بگیرند؛ چراکه راضی کردن بازیکنان به این سرعت برایشان ممکن نیست.

 قرارداد پرحرف و حدیث نیازمند

در قرارداد بازیکنان سپاهان شبهات دیگری نیز وجود دارد ازجمله آن اظهارات اخیر رضا جاودانی یکی از اعضای کمیته استیناف درخصوص قرارداد برخی از بازیکنان سپاهان ازجمله نیازمند است. موردی که نه‌تنها باعث ناراحتی باشگاه سپاهان بلکه باعث ناراحتی این گلر ملی‌پوش هم شده است. نیازمند بعد از این افشاگری چه در فضای مجازی و چه در زندگی عادی با حجمی از انتقادها روبه‌رو شده که او را ناراحت کرده و اعتراض خود را به باشگاه سپاهان اعلام کرده است. در همین خصوص باشگاه سپاهان مدعی است اعدادی که جاودانی مطرح می‌کند به هیچ‌وجه درست نیست و جاودانی اطلاع دقیقی در این مورد ندارد. میرصالحیان با تاکید بر موضع باشگاه سپاهان به ما گفت: «اعدادی که ابتدا جاودانی در مصاحبه خود مطرح کرد و اعدادی که بعدا سعی کرد اصلاح کند همه اشتباه بوده و اصلا چنین مبالغی در قرارداد بازیکنان وجود ندارد.»

میرصالحیان مدعی شد جاودانی اصلا مبالغ را نمی‌داند و قرارداد پیام نیازمند و سایرین خیلی پایین‌تر از آن چیزی است که عنوان شده است. این در حالی است که پیش از ادعای جاودانی نیز برخی از قراردادهای سرسام‌آور باشگاه سپاهان گفته بودند اما تقریبا اثبات آن برای هیچ‌یک از مدعیان ممکن نبود.

 موضوعی که در هیاهوی استیناف گم شد

در میان همه مشکلات و مسائلی که برای باشگاه سپاهان به وجود آمده است یک مورد بسیار مهم گم شد و تقریبا به آن پرداخته نمی‌شود. در بحبوحه آرای کمیته استیناف مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرعه‌کشی شد و سپاهان به‌عنوان میزبان دور رفت باید مقابل الهلال به میدان برود. حساسیت این بازی در شرایطی که سپاهان با ممنوعیت‌های میزبانی مواجه بود بیش از پیش نمود پیدا می‌کند. با توجه به اینکه طبق رای AFC محرومیت سوم تیم سپاهان تعلیقی است شاگردان مورایس این شانس را دارند تا در ورزشگاه نقش جهان میزبان الهلال بوده و از امتیاز میزبانی خود بهره ببرند اما بازی در نقش جهان به شرط تغییر شرایط و هماهنگی با استانداردهای AFC ممکن است. از این رو طی هفته‌های اخیر باشگاه سپاهان با مدیریت جدید رایزنی‌های بسیاری را انجام داد تا بتواند میزبانی لیگ قهرمانان آسیا را به اصفهان بازگرداند. با توجه به هزینه‌ای که از بیت‌المال برای ساخت ورزشگاه نقش جهان صرف شده است، این حق مردم اصفهان است که از میزبانی بهره برده و شاهد تماشای بازی تیم‌شان در ورزشگاه خانگی خود باشند. در راستای همین موضوع باشگاه سپاهان تلاش کرد تا با کمک مسئولان شهری استانی و امنیتی مشکلات پیش‌رو را برطرف کرده و سوء‌تفاهم‌ها را کنار بزند. از این رو به نظر می‌رسد تلاش‌ها در حال نتیجه دادن است و این احتمال وجود دارد تا با مساعدت مسئولان مربوطه در راستای احترام به حق مردم اصفهان موانع از پیش‌رو برداشته و این بازی ضمن حفظ ارزش‌های مردم ایران به بهترین شکل ممکن در اصفهان برگزار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج