۱۳۵۴۴۹۰
۱ نظر
۶۰۸۵
۱ نظر
۶۰۸۵
پ

ماجراهای جالب علیرضا دبیر و پژمان درستکار

شاید هنوز هم خیلی‌ها ندانند که در کادر فنی تیم ملی کشتی یک مربی روس حضور دارد.

خبرورزشی: حالا که مسابقات جهانی کشتی آزاد تمام شده همه شمشیر نقد را از نیام کشیده‌اند و مهم‌ترین هدف پژمان درستکار است. کاملاً هم طبیعی است، چرا که سرمربی پاسخگوی نتایج تیم است.

عده‌ای با علم به دوستی صمیمانه علیرضا دبیر با درستکار رودربایستی دارند و می‌گویند باید کادرفنی تقویت شود. این حرف نشدنی است؛ چرا که پژمان حق دارد برای خود دستیارانش را انتخاب کند. اصولاً اگر قرار باشد دستیاران به یک سرمربی تحمیل شوند، دیگر آن سرمربی چه اقتداری دارد؟

عده‌ای خواهان حضور قهرمانان جهان المپیک در کادرفنی هستند اما اگر به خود همین افراد بگوییم یک فرد مشهورتر و پرافتخارتر از خودت را کنارت بگذار، قبول نمی‌کند! پس چرا پژمان درستکار باید بپذیرد؟ او از معدود سرمربیان تاریخ کشتی ماست که مدال جهانی ندارد، چطور ممکن است یک قهرمان جهان المپیک را زیر دست او قرار دهیم؟

اما راهکار برکناری درستکار خود دو شاخه دارد؛ عده‌ای خواستار آمدن مربی خارجی هستند و جماعتی دیگر به دنبال مربیان امتحان پس داده داخلی! راهکار دوم که مردود است، اما راهکار اول هم قبلاً در ایران تجربه شده است. در المپیک ۱۹۴۸ لندن که اولین حضور کشتی ما در مسابقات بین‌المللی بود، «صاییم آریکان» افندی ترک هدایت کشتی ما را بر عهده داشت. البته این اتفاق دیگر هرگز تکرار نشد چرا که ما قهرمان جهان المپیک معرفی کردیم و خود را صاحب کشتی دانستیم...

طرفداران این نظریه می‌گویند کشتی امروز یک علم شده و بدون بدنسازی و آنالیز هیچ قهرمانی موفق نمی‌شود. اما می‌دانیم که مقابل مربی خارجی چه گارد بزرگی است و حضورش در فاصله کوتاه تا المپیک چه حواشی خواهد داشت. همه این‌ها به کنار؛ نگاه کنید به آخرین تجربه استخدام مربی خارجی ما در کشتی آزاد. فرمولی که در فوتبال ما هم کاربرد دارد و یک مربی خارجی تمرین دهنده را زیر دست یک ایرانی با تجربه قرار می‌دهند!

ماجراهای جالب علیرضا دبیر و پژمان درستکار

فرهاد مجیدی با این روش در استقلال موفق شد، یحیی گل محمدی هم در پرسپولیس، امیر قلعه نویی هم در تیم ملی چنین کرده است اما آیا این فرمول در کشتی هم جواب می‌دهد؟ وقتی ما پارسال به آمریکایی ها باختیم، گفتیم اگر روسها باشند به نفع ماست چرا که آمریکایی ها را می برند و به ما می بازند! اولین مربی روس تاریخ را اوردیم تا کار با دست - که شگرد کشتی گیران روس و نقطه قوت آنها است، همانطور که قدرت بدنی برای آمریکایی ها و زیرگیری برگ برنده ماست - را یادمان بدهد و به روس نبازیم و انها آمریکا را ببرند تا ما قهرمان شویم اما به روس ها هم باختیم!!!

در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد ما در اوزان ۶۵ کیلوگرم، ۷۴ کیلوگرم، ۷۹ کیلوگرمو ۹۷ کیلوگرم چهار کشتی مستقیم مان را به روس‌ها را باختیم. در ۵۷ کیلو نیز قهرمان ما به یک روس زیر پرچم آلبانی با امتیاز عالی مغلوب شد. این در حالی است که در سال‌های گذشته حداقل یک کشتی را از روس‌ها می‌بردیم! اما این بار که با ضعیف‌ترین روسیه تاریخ - که حتی پرچم و سرود هم نداشت -روبرو شده بودیم، روسها که دو سال تشک کشتی به خود ندیده بودند، صد در صد رویارویی با ما را به سود خود خاتمه دادند!

مقابل آمریکا هم که سال قبل کامران قاسم پور و رحمان عموزاد پیروز شده بودند امسال همه کشتی‌ها را باختیم! امیر محمد یزدانی به راترفورد، حسن یزدانی به تیلور و امیرعلی آذرپیرا به والنسیا. در واقع آمدیم ابرو را درست کنیم چشمش را هم کور کردیم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • Agrin

      خیلی هم عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج