قالیشویی بانو _استیکی
۱۲۷۴۰۹۸
۳۳۶۷
۳۳۶۷
پ

دیگر ابایی از تخریب دایی و رسول خادم ندارند

تنها در فاصله زمانی ۲۴ ساعت دو خبر عجیب منتشر شد. اول ممانعت از ورود رسول خادم به زورخانه‌ای در قزوین و به هم زدن مراسمی که قرار بود او در آن شرکت کند و دوم توهین زشت امیرحسین حاجی نصیری کارشناس تلویزیون به علی دایی روی آنتن زنده. 

روزنامه اعتماد: تنها در فاصله زمانی ۲۴ ساعت دو خبر عجیب منتشر شد. اول ممانعت از ورود رسول خادم به زورخانه‌ای در قزوین و به هم زدن مراسمی که قرار بود او در آن شرکت کند و دوم توهین زشت امیرحسین حاجی نصیری کارشناس تلویزیون به علی دایی روی آنتن زنده.  بامداد روز سه‌شنبه رضا لایق مربی تیم‌ ملی کشتی آزاد در دو المپیک لندن و ریو در صفحه اینستاگرامش متنی را با عنوان «رسول خادم را به زورخانه راه ندادند» منتشر کرد. لایق در این رابطه در صفحه اینستاگرامش نوشت: «تاریخ تکرار شد. درب زورخانه را به روی رسول خادم بستند. رسول خادم از سوی خانواده شهید اسدی جهت حضور در زورخانه شهدای قزوین دعوت شده بود که در جریان برهم خوردن برنامه قرار گرفت. جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش زورخانه نیز جهت مراسم دعوت شده بودند که متاسفانه مراسم منتفی شد.» لایق از اینکه چه کسانی برنامه را به هم زدند و اجازه ورود خادم را ندادند چیزی نگفت.

این خبر واکنش زیادی در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورد. سوال این بود که اگر قهرمان کشتی جهان و المپیک که با منش پهلوانی خود سال‌هاست گره از کار خانواده‌های نیازمند در مناطق مرزی گشوده نمی‌تواند وارد زورخانه شود پس چه کسی باید وارد شود؟ خیلی‌ها هم این شرایط را در راستای ادامه فشارها روی رسول خادم به خاطر اتخاذ مواضع انتقادی‌اش در چند ماه گذشته بررسی کردند. فشارهایی نظیر حملات رسانه‌ای یا خبر ضبط پاسپورت و ممنوع‌المعامله شدن او. پرویز پرستویی بازیگر سینما در واکنش به اتفاقی که برای خادم رخ داد در استوری اینستاگرامش نوشت: «در طول تاریخ این یک امر ثابت شده است پهلوانان نمی‌میرند...»علاقه‌مندان به ورزش و چهره‌های ملی کشور درگیر مساله رسول خادم بودند که یک حمله دیگر این‌بار ازسوی صداوسیما به چهره‌های سرشناس و محبوب صورت گرفت. یک کارشناس به نام امیرحسین حاجی نصیری در برنامه جهان‌آرا در شبکه افق در مورد علی دایی اظهارات عجیب و تمسخرآمیز بر زبان آورد. او در مورد دایی گفت: «ایشان قهرمان محسوب نمی‌شود. خدا به ایشان قد بلندی داده و هر کسی سانتری می‌کشید، توپ به سر او برخورد می‌کرد و وارد دروازه می‌شد... این افراد قهرمانان ما نیستند! قوه قضاییه و نهادهای امنیتی این افراد را ممنوع‌الخروج نکنند تا اینها بروند و کشور کمی تطهیر شود.»

این اظهارات در ادامه فضاسازی رسانه‌ای علیه دایی صورت گرفت. در چند ماه گذشته اقداماتی همچون ضبط پاسپورت دایی، نشاندن هواپیما برای پیاده کردن خانواده او، شعارنویسی روی مغازه‌هایش و حملات تند و تیز برخی رسانه‌های اصولگرا علیه دایی انجام گرفت. همچنین در مستندی به نام «به بهانه آزادی» بدون نام بردن از دایی او را سلبریتی مخالف مردم معرفی کردند.با این حال اظهارات کارشناس برنامه جهان‌آرا از آن جهت تعجب‌آمیز بود که هر کس تا به امروز دایی را نقد می‌کرد یا مورد نکوهش قرار می‌داد هیچ‌وقت دستاوردهای ورزشی او را زیر سوال نمی‌برد، چراکه دستاوردهای فوتبالی مسائلی قابل اندازه‌گیری هستند و متفاوت با مقوله‌هایی نظیر شرف و انسانیت و این‌جور چیزها. هیچ آدم عاقلی تا روز گذشته به ذهنش خطور نکرده بود که عنوان آقای گلی فوتبال جهان که سال‌ها دراختیار دایی بود و بازیکنی نظیر رونالدو درنهایت موفق شد آن را از دایی بگیرد حاصل برخورد شانسی توپ با سر بوده!هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرفت که بازی در بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا و کسب عناوینی همچون مرد سال آسیا و بهترین مهاجم آسیا و عنوان آقای گلی تاریخ ادوار جام ملت‌های آسیا حاصل یک قد بلند و گل‌های اتفاقی به دست آمده! بروز چنین اتفاقاتی در فاصله ۲۴ ساعت این ذهنیت را به وجود آورد که این آدم‌های تندروی ناشناس از کجا صاحب قدرت می‌شوند که می‌توانند مراسم به‌هم بزنند؟ این افراد از کجا عنوان کارشناس به دست می‌آورند و از چه طریقی وارد صداوسیما می‌شوند؟ آیا رسانه‌ای که اجازه می‌دهد مهمانش به این شکل زشت و بی‌شرمانه علی دایی را هدف قرار دهد می‌تواند پسوند ملی را دنبال نام خود بگذارد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج