واکنش به خبر منع فروش آبجو در جام جهانی
حاشیههای جامجهانی قطر تمام نشدنی است و جدیدترین خبری که واکنشهای بسیاری به همراه داشت خبر منع فروش مشروبات الکلی در استادیومها بوده است.
فرارو: کمپانی معروف بادوایزر پس از اعلام خبر منع فروش مشروبات الکلی در استادیومهای جامجهانی واکنش توئیتری نشان داد و چند دقیقه بعد توئیت خود را پاک کرد.
تنها چند روز به افتتاحیه جامجهانی زمستانی باقی مانده و در اولین دیدار قطر به مصاف اکوادور خواهد رفت. اما فیفا زیر قولش زده و در این چند روز باقیمانده خبر منع فروش مشروبات الکلی در استادیومها را اعلام کرد و هواداران را شوکه کرد.
روسای فیفا به گفته خودشان در برابر فشار مقامات قطری تسلیم شدند و تایید کردند که هیچ مشروبی در استادیومها به فروش نخواهد رسید و به این ترتیب تنها جایی که هواداران میتوانند در آن مشروب بنوشند جشنواره هواداران در مرکز شهر دوحه خواهد بود. که قیمتش برای تقریبا یک پینت که در لیوانهای ۵۰۰ میلیلیتری سرو میشود ۱۳.۸ یورو خواهد بود.
این خبر بدی برای اسپانسر رسمی آبجو، کمپانی بادوایزر، است که میتواند میلیوندلار به عنوان غرامت از فیفا بگیرد. آنها در پی این خبر در توئیتر نوشتند: «خب، این مسخره است...»
هواداران هم واکنشهای زیادی به این خبر نشان دادند و خیلیها از این اقدام خشمگین شدند. خیلیها هم شروع به شوخی و مزهپرانی کردند ، مثل کاربری که نوشت: «من نمیتوانم بازی انگلیس در روز دوشنبه را در حالیکه هوشیارم تماشا کنم.» دیگری نوشت: «به جایش Bud Light بفرستید، آنها نمیفهمند که آبجو است.» دیگری اضافه کرد: «به هر حال مزه آب میداد.»
پس از ماهها وعده مبنی بر اینکه قطر متوجه شده که نوشیدن الکل بخشی از فرهنگ هواداران فوتبال در سراسر جهان است، این تغییر ناگهانی باعث خشم و ناراحتی شدید هواداران شد. سخنگوی انجمن هواداران فوتبال گفت: «برخی از هواداران دوست دارند هنگام تماشای بازی آبجو بنوشند و برخی نه. اما مساله اصلی تغییر نظر ناگهانی در آخرین لحظه است، که مشکل گستردهتری را نشان میدهد. اگر آنها میتوانند بدون هیچ توضیحی در لحظه آخر نظر خود را در این مورد تغییر دهند، حامیان نگرانیهای قابل درکی خواهند داشت، در مورد اینکه آیا آنها به سایر وعدههای مربوط به اقامت، حمل و نقل یا مسائل فرهنگی عمل خواهند کرد یا خیر.»
ارسال نظر