۱۲۱۸۱۰۸
۱ نظر
۱۸۶
۱ نظر
۱۸۶
پ

پرسپولیس و بیرو با هم احیا می‌شوند؟

پرسپولیس تهران بعد از قطع شدن روند قهرمانی خود خیلی زود فعالیت نقل‌وانتقالاتی را آغاز کرد و در اولین خرید خود سنگربان اول تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات و جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به جمع خود اضافه کرد.

فرهیختگان: پرسپولیس تهران بعد از قطع شدن روند قهرمانی خود خیلی زود فعالیت نقل‌وانتقالاتی را آغاز کرد و در اولین خرید خود سنگربان اول تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات و جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به جمع خود اضافه کرد. بیرانوند ۲۹ساله که پیش از این در فصل‌های ۹۶-۹۵، ۹۷-۹۶، ۹۸-۹۷ و ۹۹-۹۸ پیراهن قرمزپوشان را بر تن داشت، اولین بازیکنی نیست که بعد از لژیونر شدن به توفیقات موردنظرش نمی‌رسد و دوباره برای بهبود جایگاهش در مستطیل سبز لباس قرمزهای پایتخت را می‌پوشد.

در فصول اخیر بازیکنانی همچون وحید امیری، سروش رفیعی، مهدی ترابی و فرشاد احمدزاده بعد از جدایی از پرسپولیس راهی فوتبال ترکیه، قطر و لهستان شدند اما اتفاقات مدنظر آنها رقم نخورد و دوباره با عضویت در پرسپولیس راه موفقیت را دنبال کردند. وحید امیری بعد از اتمام لیگ هفدهم در روزهایی که پنجره نقل‌وانتقالاتی سرخ‌پوشان بسته بود، با درخشش در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه مدنظر ترابوزن‌اسپور ترکیه قرار گرفت و راهی این کشور اروپایی شد اما این بازیکن دونده و جنگجو نتوانست روزهای خوب خود در پرسپولیس را در ترکیه تکرار کند و دستاوردش بعد از ۱۰۱۰ دقیقه حضور در مستطیل سبز به ثمر رساندن ۳ گل بود که از توقعات وحید امیری و باشگاه ترابوزن‌اسپور دور بود و همین موضوع شرایط حضور دوباره‌اش در پرسپولیس را فراهم کرد.

احمدزاده نیز بعد از پایان لیگ هفدهم راهی تیم شلاسک وروتسواف لهستان شد اما ماحصل تلاش او در لهستان ۱۳۱۳ دقیقه بازی، ۱ گل و ۱ پاس گل بود که اصلا برای احمدزاده اتفاقی خوشایند نبود و شرایط حضور دوباره او در پرسپولیس لیگ نوزدهم و شاگردی گابریل کالدرون را فراهم کرد. سروش رفیعی بعد از قهرمانی سرخ‌پوشان در لیگ شانزدهم به‌دلیل مسائل مالی به عضویت باشگاه الخور قطر درآمد اما ۱۳۷۰ دقیقه حضور در مستطیل سبز، ۵ گل و ۴ پاس گل نیز نتوانست باعث دومین فصل حضورش در فوتبال قطر شود و این هافبک خلاق بعد از توافق با پرسپولیس در روزهایی که پنجره این تیم بسته بود، راهی فولاد خوزستان شد تا آمادگی خود را از دست ندهد و در آخرین مورد مهدی ترابی نیز بعد از اتمام لیگ نوزدهم قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و راهی العربی قطر شد اما مصدومیت‌ها و نظرات کادرفنی این تیم اجازه نداد حضور مهدی ترابی به ۱ فصل برسد و این هافبک ملی‌پوش بعد از ۷۸۱ دقیقه حضور بازی با پیراهن العربی و به ثمر رساندن ۲ گل در نقل‌وانتقالات زمستانی لیگ بیستم به پرسپولیس پیوست.

بعد از بررسی نمونه‌های اشاره‌شده متوجه خواهیم شد لژیونرهای ناموفق اسبق پرسپولیس همواره به پرسپولیس به چشم سکوهای احیای فوتبال خود نگاه می‌کنند اما همیشه این اتفاق برای این بازیکن‌ها رقم نخورده است و بعضی بازیکنان مثل وحید امیری و مهدی ترابی در پازل‌های تاکتیکی مربیان پرسپولیس گنجیده‌اند و گروهی دیگر مثل سروش رفیعی و فرشاد احمدزاده موفق نشدند نظر نفر نخست امور فنی این تیم را جلب کنند و با جدایی از این تیم راه موفقیت را در سپاهان و فولاد خوزستان دنبال کرده‌اند.

۲ فصل ناموفق علیرضا بیرانوند در فوتبال پرتغال و بلژیک باعث می‌شود علاقه‌مندان این تیم و کارشناسان کمی با شک و تردید درمورد روزهای موفق بیرانوند در پرسپولیس صحبت کنند و به نظر می‌رسد اگر اتفاقات ۲ فصل اخیر برای بیرانوند تکرار شود راه پرسپولیس و این سنگربان قبل از قرارداد ۳ساله از یکدیگر جدا می‌شود، بااین‌حال نیاز قرمزها به یک دروازه‌بان آماده و نیاز بیرانوند به بازی کردن و بازگشت به اوج و قطعی کردن حضور دوباره‌اش در ترکیب اصلی تیم ملی برای جام‌جهانی قطر باعث می‌شود قرمزها امیدوار به احیای این گلر سرشناس باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بابامسعود احیاکننده بود که رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج