۱۲۳۷۳۸۳
۴۵
۴۵
پ

نکات مهم در انتخاب شرکت خدمات شبکه

اگر از رفع مشکلات شبکه در شرکت خود رضایت ندارید کافی است تا مطلب زیر را بخوانید و بدانید در این شرایط چه کارهای مهمی را می توانید انجام دهید.

برای همه ی ما به تعداد زیاد مشکلات کامپیوتری پیش آمده است، گاهی اوقات خودمان دست به کار شده ایم و سعی کرده ایم تا آن ها را هر جوری که هست برطرف کنیم و گاهی مواقع هم از دوستان و یا کارشناس آی تی شرکت خواسته ایم تا به ما کمک کند و مشکل ما را برطرف کند ولی در برخی موارد مشکل ما با این حال برطرف نشده است و کارشناس آی تی هم نتوانسته است کاری برای ما انجام دهد!

در این مواقع چه کاری می توان انجام داد؟ اگر کامپیوتر شخصی ما باشد و کار شخصی ما باشد، شاید آنقدر هم کار ما ضروری نباشد و نوع دیگری آن را برطرف کنیم اما زمانی که این مشکلات در شغل ما به وجود می آید داستان کمی متفاوت می شود. درست است که مشکلات کامپیوتری ربطی به ما ندارد و شرکت خدمات شبکه وظیفه رفع آن را بر عهده دارد اما مدیر شما شاید قانع نشود و برای شما مشکلاتی در کارتان ایجاد شود!

در این مواقع باید به فکر جایگزینی کارشناس پشتیبانی شبکه افتاد ولی قبل از این موضوع باید بتوانید کارشناس پشتیبانی شبکه ای که میخواهید انتخاب کنید را بشناسید و یا راه هایی داشته باشید تا بتوانید کیفیت کارش را مورد سنجش قرار داده و سپس نسبت به عقد قرارداد با آن اقدام کنید. اما خب چه راه کار هایی برای شناسایی چنین متخصص هایی میتوان داشت؟ ما که تخصصی نداریم تا بتوانیم بفهمیم کار یک متخصص پشتیبانی شبکه درست است یا نه

جواب سوال شما در چگونگی رفتار کارشناس پشتیبانی شبکه است و از این طریق می توان در حد قابل قبولی متوجه کیفیت کار متخصص مربوطه شد. حال در ادامه به شما راه کار هایی را می گوییم تا بتوانید این موضوع را به خوبی درک کرده با خیال راحت اقدام به جایگزینی کارشناس پشتیبانی شبکه بکنید.

تماس و صحبت های اولیه با کارشناس شبکه

در ابتدا شما با چند کارشناس پشتیبانی شبکه تماس گرفته و نیاز و مشکلات خود را مطرح می کنید. در ادامه باید منتظر شنیدن موارد زیر باشید. در ابتدا کارشناس مورد نظر برای سنجش ابعاد شبکه شرکت شما تعداد تجهیزات مورد استفاده را باید سوال کند تا ببیند امکان سرویس دهی به شبکه کامپیوتری با این ابعاد و تجهیزات را دارد یا نه

تماس با شرکت خدمات شبکه

در ادامه کارشناس مورد نظر ممکن است درباره سرویس ها و نرم افزار هایی که در مجموعه دارید و از آن ها استفاده می کنید سوال بپرسد. لازم نیست حتما بتوانید به این سوال به طور دقیق پاسخ دهید اما پرسیدن این سوال دقت کارشناس پشتیبانی شبکه را نسبت به مجموعه شما را نشان می دهد و میخواهد تا جای ممکن درباره وضعیت شبکه شما اطلاعات کسب کند.

اگر صرفا برای نگهداری شبکه خود با شرکت پشتیبانی شبکه مورد نظر تماس گرفته اید و مشکلات شبکه را با کارشناس مربوطه در میان نگذاشته اید، ممکن است از شما درباره مشکلاتی که با آن ها مواجه هستید سوال بپرسد.

در انتها اگر میخواهید قیمت پشتیبانی شبکه خود را بدانید، می توانید پس از صحبت کردن درباره موارد بالا درخواست قیمت داشته باشید و کارشناس می تواند فقط به شما قیمت حدودی پشتیبانی شبکه را اعلام کند. اگر شرکت یا شخصی به شما قیمت دقیق اعلام کرد بدانید که اشتباه بزرگی کرده است و ممکن است در آینده روند همکاری شما با مشکل مواجه شود! اما دلیل این موضوع چیست؟

اکثر افرادی که با شرکت های پشتیبانی شبکه تماس می گیرند و درخواست پشتیبانی شبکه را دارند ممکن است در انتقال اطلاعات و سوالات پرسیده شده اشتباه بکنند و یا نتوانند جزییات را با شرکت پشتیبانی شبکه در میان بگذارند، در نتیجه شرکت پشتیبانی شبکه تنها اطلاعات کلی در دست دارد و هنوز درباره جزییات شبکه شما اطلاعات کاملی ندارد که بتواند به تناسب آن قیمت دقیق به شما اعلام کند!

پس برای دریافت قیمت دقیق پشتیبانی شبکه باید چکار کرد؟

پس از صبحت های انجام شده اولیه تلفنی کارشناس شبکه به شما قیمت کلی با میزان اختلاف را اعلام می کند تا شما به طور کلی در جریان کلیت قرار بگیرید، اگر با شرایط گفته شده موافق بودید می توانید درخواست ارسال کارشناس را داشته باشید تا ایشان با بررسی دقیق چند ساعته خود بتواند یک گزارش و در نهایت قیمت دقیق را به شما اعلام کند.

لازم به ذکر است کارشناس پشتیبانی شبکه پس از بررسی وضعیت شبکه ممکن است متوجه نکاتی بشود که نیاز به اصلاح زیر ساخت داشته باشد و لازم است برای اینکه بتواند به شما پشتیبانی شبکه مناسبی را ادامه ارائه دهد نسبت با انجام آن ها قبل از هر کاری اقدام کند

در نتیجه در گزارش خود اعلام می کند نیاز به رفع شدن این موارد با این قیمت وجود دارد که خارج از قرارداد پشتیبانی شبکه محسوب شده و پیش نیاز سرویس پشتیبانی شبکه است.

حال باید به نکات ریز دیگری توجه کنید!

یکی از مهم ترین خصوصیت های اخلاقی ای که کارشناسان پشتیبانی شبکه باید داشته باشند مربوط به در دسترس بودن همیشگی آن هاست، یعنی شما خیالتان راحت باشد که اگر مشکلی برای شما پیش بیاید می تواند در سریع ترین زمان رفع شود

برای اینکه بتوانید این موضوع را مورد سنجش قرار دهید لازم است تا قبل از عقد قرارداد پشتیبانی شبکه نسبت برقراری تماس های مختلف با کارشناس مورد نظر اقدام کنید. قاعدتا اگر شما فرد دقیقی در انتخاب موضوع مختلف باشید این موضوع به طور خود به خود برای شما به وجود می آید و شما نسبت به دریافت چگونگی خدمات پشتیبانی شبکه ممکن است چند بار با شرکت پشتیبانی شبکه تماس برقرار کرده و سوالات مختلفی را بپرسید!

چگونگی حضور کارشناس پشتیبان و خدمات شبکه

یکی از مهم ترین سوالاتی که از آی تی پشتیبان درباره چگونگی حضور کارشناس پشتیبانی شبکه است مربوط به همین موضوع است.

در بسیاری از شرکت ها کارشناس مورد نظر می گوید که بر فرض مثال دو بار در ماه در مجموعه مورد نظر حضور پیدا می کند و نسبت به وضعیت شبکه بررسی هایی را انجام می دهد، اما این موضوع میتواند مشکلات بسیاری را در زمان هایی که شما مشکلات خاص برایتان ایجاد می شود و نیاز به حضور بیشتر کارشناس پشتیبانی شبکه برای رفع ایراد دارید به وجود می آورد

اگر بخواهیم راه کار درست به شما بدهیم شیوه حضور کارشناس شبکه نباید برای شما اهمیت داشته باشد بلکه خروجی کارشناس مورد نظر در رفع مشکلات و جلوگیری از بروز آن ها باید برای شما اهمیت داشته باشد. بر همین اساس بهتر است توافق صورت گرفته نیز بر اساس خروجی کارشناس باشد نه تعداد حضور تا هر زمانی که شما نیاز به رفع مشکلات شبکه داشتید کارشناس شبکه به هر طریقی هست که هست مشکل شما را رفع کند.

لازم به ذکر است که بگوییم وقتی کسی پشتیبانی موضوعی را قرار است برای شما انجام دهد دیگر تعداد اهمیت ندارد، بلکه حل مشکل اهمیت دارد.

تمامی موضوعات گفته شده بخشی از کارهایی که شرکت آی تی پشتیبان برای پروژه های نگهداری شبکه خود انجام می دهد و در این مسیر تجربه هایی بدست آورده است و در اینجا با شما به اشتراک گذاشته شده

شما می توانید برای دریافت خدمات پشتیبانی شبکه از طریق لینک زیر به وب سایت آی تی پشتیبان مراجعه کرده و نسبت به دریافت خدمات پشتیبانی شبکه اقدام کنید.

https://itposhtiban.com/%D۹%BE%D۸%B۴%D۸%AA%DB%۸C%D۸%A۸%D۸%A۷%D۹%۸۶%DB%۸C-%D۸%B۴%D۸%A۸%DA%A۹%D۹%۸۷/


 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج