کرونا، بحث جدی برای نیمی از تهرانیها نیست
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم تهران، «کرونا» را جدی نگرفتهاند، گفت: دولت به تعهدات خود برای واگذاری ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران عمل نکرد.
فارس نوشت: عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم تهران، «کرونا» را جدی نگرفتهاند، گفت: دولت به تعهدات خود برای واگذاری ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران عمل نکرد.
شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در جلسه مشترک با محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره کمبود اتوبوس در پایتخت، اظهار داشت: تا قبل از شیوع ویروس کرونا، مردم را تشویق میکردیم که از حمل و نقل عمومی استفاده کنند اما در حال حاضر باید با فرهنگسازی، لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت بهداشت فردی را در استفاده از حمل و نقل عمومی به شهروندان توصیه کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد مطالبات مردم تهران، حل مشکل ترافیک و آلودگی هواست، اظهار کرد: دولت در واگذاری ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که قرار بود به شهرداری تهران تحویل دهد، به تعهدات خود عمل نکرد در صورتی که تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی در همه جای دنیا وظیفه حاکمیتی دولتها محسوب میشود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران یکی از وظایف مهم و ذاتی شهرداری را جابهجایی مسافران دانست و گفت: این در حالی است که متاسفانه شرکت واحد اتوبوسرانی از حداقل کمکها برخوردار است و کارکنان آن به ویژه رانندگان اتوبوس، شغل بسیار سخت و زیانآوری دارند که لازم میدانم به نمایندگی از مردم خوب تهران و همکارانم در شورای شهر، قدرشناس این عزیزان باشم و به سهم خودم از مدیریت و کارکنان این مجموعه خدوم قدردانی کنم.
امانی با بیان اینکه بسیاری از پروتکلهای بهداشتی قبل از اینکه ابلاغ شوند، از سوی شهرداری تهران اجرا شدند و شرکت واحد از مجموعههای پیشتاز در این زمینه بود، تصریح کرد: یکی از ویژگیهای مدیریتهای مردمی، داشتن گوش شنوا و پاسخگویی است که خوشبختانه مدیریت شرکت واحد از این ویژگی برخوردار است.
وی با اعلام اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم تهران، کرونا را جدی نگرفتهاند و ممکن است بیماری کووید ۱۹ مجدداً اوج بگیرد، افزود: خودمراقبتی رانندگان اتوبوس که خوشبختانه شاهد آن هستیم، علاوه بر اینکه باعث افزایش ایمنی این عزیزان میشود، در آموزش غیر مستقیم شهروندان نیز موثر است.
نماینده مردم تهران در پارلمان شهری، لزوم مستندسازی کاهش درآمدهای این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا و تبدیل آن به عدد و رقم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه عمومی از شرایط مناسبی برخوردار نیست، دولت موظف است بخشی از خسارت های شهرداری تهران را جبران کرده و از محل صندوق ذخیره ارزی، مدیریت شهری را که در مقابله با کرونا رتبه اول را داشته است، کمک کند.
محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت واحد به ویژه اقدامات پیشگیرانهای که به منظور مقابله با کرونا اتخاذ و اجرا شده است، گفت: نیمی از جابهجاییهای ناوگان اتوبوسرانی تهران از طریق خطوط بیآرتی و نیمی از طریق بخش خصوصی انجام می شود و این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد ناوگان به شدت فرسوده است.
وی، حداقل نیاز تهران به اتوبوس بر اساس طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک را ۳ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: این در شرایطی است که دولت از سال ۸۹ تا کنون حتی یک دستگاه اتوبوس نیز به تهران تحویل نداده است.
وی در خصوص نیروی انسانی شرکت واحد با اعلام اینکه از سال ۸۹ استخدامی در این شرکت صورت نگرفته است و بیشترین خروج نیرو از شهرداری تهران متعلق به اتوبوسرانی است، خاطرنشان کرد: شغل بیشتر کارکنان این مجموعه، سخت و زیان آور است و ۴ درصد حق بیمه کارگرانی که دارای شغل سخت و زیان آور هستند، باید از طریق کارفرما به تأمین اجتماعی پرداخت شود که برای خروج نیروهایی که سال گذشته بازنشسته شدند نیز با مشکل تأمین منابع مالی روبهرو بودهایم ولی با تدبیر شهردار تهران این مشکل اخیراً برطرف شد.
نظر کاربران
وقتی صدها نفر مثل من بواسطه این بیماری کار خود را از دست داده ایم و با ۵۰ سال سن و مستاجری نمیدانیم چگونه روز خود را به شب برسانیم ، کرونا کیلوئی چند ؟