۹۹۳۵۹۵
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

تراموا به تهران می‌رسد؟

مدیرعامل شرکت مترو تهران توضیحاتی درباره ساخت تراموا در پایتخت ارائه داد.

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مترو تهران توضیحاتی درباره ساخت تراموا در پایتخت ارائه داد.

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران، درباره راه‌اندازی تراموا در پایتخت اظهار داشت: در مورد مسأله حمل و نقل ریلی در پایتخت دارای سند بالادستی مصوب هستیم و در واقع طرح جامع حمل و نقل ریلی در سال ۹۸ به تصویب رسیده است.

وی گفت: بر اساس این طرح، تهران باید ۱۱ خط مترو، دو خط اکسپرس A و B مترو، ۵ خط LRT یا قطار سبک شهری باشد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه تراموا نوعی قطار سبک شهری محسوب می‌شود، گفت: هزینه ساخت تراموا یک سوم هزینه ساخت مترو است ولی میزان انتقال مسافر از طریق تراموا بسیار کمتر از مترو خواهد بود و به نوعی می‌توان گفت، تراموا حمل و نقل انبوه‌بر محسوب نمی‌شود چرا که تنها از دو تا سه واگن ساخته شده و نسبت به مترو حدود یک چهارم مسافر خواهد داشت.

امام بیان داشت: در تهران بر اساس اسناد بالادستی و طرح جامع حمل و نقل ریلی،بودجه و اعتبار توسعه حمل و نقل عمومی اولویت‌بندی شده است چرا که منابع محدود است. بر همین اساس اولویت اعتبار برای تکمیل خط یک تا ۷ و راه‌اندازی خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: اگر منابع مالی موجود باشد باید با اولویت برای ساخت مترو و نه LRT در نظر گرفته شود و سیاست شهرداری نیز همین مسأله است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: البته اگر سرمایه‌گذارانی، سرمایه لازم را ارائه کنند در مسیر مصوب و بر اساس طرح جامع حمل و نقل ریلی، ساخت تراموا انجام می‌گیرد.ولی به طور کلی ساخت تراموا از منابع شهرداری صورت نمی‌گیرد.

امام با اشاره به اینکه ساخت هر کیلومتر خط مترو بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان و ساخت هر کیلومتر تراموا ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان همراه با واگن نیاز دارد،‌گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی از سال‌ها پیش و حتی از قرن ۲۰ ساخت تراموا صورت گرفته حتی در آسیا کشورهایی مانند استانبول مدت زیادی است که تراموا دارند ولی در ایران این موضوع محقق نشده است،‌البته موضوع قطارهای دودی بین تهران و حرم عبدالعظیم (ع) در زیر زمین مورد بحث بوده و این موضوع اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور ۴ شرکت واگن‌سازی مترو‌یی داریم و اگر تراموا در تهران راه‌اندازی شود شرکت‌های داخلی ممکن است توانایی تولید واگن‌های ویژه تراموا را نداشته باشند لذا باید ۱۰۰درصد واگن‌ها و ملزومات مورد نیاز از خارج از کشور تهیه شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: در حال حاضر ۳۵ درصد ملزومات و تجهیزات مترو همچنین واگن مورد نیاز، تولید داخل است و بقیه تجهیزات لازم از خارج تهیه و مونتاژ می‌شود.

امام تأکید کرد: در حال حاضر ساخت تراموا و احداث آن در برنامه شرکت مترو تهران نیست و اگر منابعی به دست ما رسد صرف تکمیل خطوط مترو می‌شود البته اگر سرمایه‌گذار خارجی در این زمینه اعلام آمادگی کند شرایط متفاوت خواهد بود.

وی گفت: همچنین تحریم‌ها سبب شده که در حال حاضر رغبتی برای سرمایه‌گذاری خارجی در این زمینه نباشد از طرفی قیمت بلیت مترو یارانه‌ای و غیرواقعی است و برای سرمایه‌گذار ساخت تراموا، چندان به صرفه نیست مگر در آینده قوانین خاصی تصویب شود و قیمت‌های بلیت هم واقعی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    حد فاصل میدان صادقیه تا غرب تهران قرار بود ریل گذاری بشه منتها دلال های منطقه مانع شدن و ایستگاه رو پاساژ کردن جنوب غرب میدون صادقیه برید ببینید

  • بدون نام

    جالبه تبریز قرار بود دوسال پیش این اتفاق بیفته حتی شورای شهر تصویب هم کرد
    ولی چون تهران تراموا نداشت نباید تو شهرهای دیگه هم میشه.
    شاید از این ب بعد به مام اجازه بدن

    پاسخ ها

    • بدون نام

      داداش ۱۵ اردیبهشت شیراز به عنوان اولین شهر قراردادش امضا شد چجوری دوسال پیش تو تبریز تصویب هم شده

    • بدون نام

      شهر شیراز خواب بوده به ما ربطی نداره برادر

  • بدون نام

    چند ده میلیارد تومن هزینه کردن که از مترو صادقیه تا میوون صادقیه تراموا بزنن و اونقدر هیاهو کردن و اخرش جمعش کردن.احمدالله توی کشوری زندگی میکنیم که چند سال میان طرح میکشن هزینه میکنن و بعد میان عملیاتی میکنن و بازم هرینه میکنن و نزدیکای پایان کار یه دفعه بیخیال کار میشن و همه چیزو جمع میکنن

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج