۹۹۲۳۴۶
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

اتمام مطالعات برای برچیدن پل حافظ در پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تصویب شورای ترافیک شهر تهران برای برچیدن پل حافظ از محدوده خیابان کریم خان تا انقلاب خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تصویب شورای ترافیک شهر تهران برای برچیدن پل حافظ از محدوده خیابان کریم خان تا انقلاب خبر داد.

صفا صبوری دیلمی در خصوص وضعیت پل حافظ و احتمال برچیده شدن این پل گفت: مطالعات در مورد وضعیت پل حافظ از محدوده خیابان کریم خان تا انقلاب انجام شده است و از نظر ترافیکی برچیدن این پل مورد تایید است.

وی با بیان این که پل حافظ که از روی خیابان طالقانی رد می‌شود کاربرد چندانی ندارد، گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا طرح ترافیک اجرا نمی‌شود، اما در کل زمانی که طرح ترافیک در این محدوده اجرایی می‌شود این پل از لحاظ ترافیکی مشکلی را از شهر حل نمی‌کند و تنها باعث می‌شود که خودروها پشت چراغ راهنمایی خیابان طالقانی نایستند.

معاون فنی شهرداری تهران با بیان این که این پل عرش فلزی است و در سال‌های قبل به صورت موقت احداث شده بود، گفت: این پل مشکل ترافیکی حل نمی‌کند و خودروها به جای آن که پشت چراغ قرمز خیابان طالقانی بایستند چند متر جلوتر پشت چراغ قرمز خیابان انقلاب توقف می‌کنند و این در حالی است که این پل بزرگ تاثیرات منفی بر روی خانه و مغازه‌های خیابان حافظ گذاشته و تعمیر و نگهداری آن بسیار زیاد است.

صبوری دیلمی با بیان این که مطالعات ترافیکی نشان می‌دهد که برچیدن این پل مورد تایید است، تصریح کرد: شورای ترافیک تهران نیز برچیده شدن پل حافظ حدفاصل خیابان کریم خان تا انقلاب را در محدوده دانشگاه پلی تکنیک به تصویب رسانده‌اند، اما در حال حاضر در حال انجام مطالعات اجتماعی هستیم و به دلیل شیوع بیماری نیز از آن جایی که ممکن است کارگران و مهندسان نتوانند در فضای کارگاهی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند برچیدن این پل را متوقف کردیم. اما این مهم در برنامه قرار دارد با این حال ممکن است اتفاقاتی بیفتد که شاید این پل برچیده نشود.

معاون فنی شهرداری تهران با بیان این که پل حافظ یکی از پل‌های موقت تهران است که پی عمیقی ندارد و از نظر ایمن سازی بسیار سخت است، گفت: به یاد دارید که پل کریم خان چند سال پیش ایمن سازی شد و میلیاردها تومان هزینه داشت، اما پل حافظ در محدوده طالقانی طولانی‌تر است و اگر بخواهیم براساس شاخص‌های مهندسی امروز آن را ایمن‌سازی کنیم به اندازه ساخت یک پل جدید هزینه دربر دارد و این در حالی است که این پل عرشه فلزی است و آسفالت مخصوص لازم دارد که هزینه‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

صبوری دیلمی ادامه داد: در مجموع برداشتن این پل براساس مطالعات انجام شده به نفع شهر و شهروندان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • راز

    بله این پل هیچ تاثیری ندارد اما پل بعدی را نمی‌توان حذف کرد

    پاسخ ها

    • ابی

      باز یه بودجه کلون میخوان بگیرن دنبال بهونه ان

  • .......

    به نفع جیب شهرداری است چند صد تن آهن درش به کار رفته - خرجش زیاده خوب باشه خرجش کنید شهرداری کم در آمد داره !!

  • .......

    آسفالت یه پل رو نمیتونید تهیه کنید ، غیر از فروش تراکم شهرداری منطقه چه لطفی برای اهالی کرده .

  • بدون نام

    قطعا یکعده رانتخوار تقاضا کردن تا ملکشون با برداشتن پل ارزش افزوده میدا کنه

  • بدون نام

    یادگار قبل انقلاب بود .
    شاه از رویش عبور کرده بود .
    ببریدش در آثار باستانی قرار دهید .
    حداقل تکنولوژی به کار رفته مواد و مصالح آن را مستند سازی کنید .

  • بدون نام

    مثل پل گیشا نشه که حالا فهمیدن چه اشتباهی
    کردن گند نزنید

  • بدون نام

    شما کار دیگه ای ندارید که مهمتر باشه

    پاسخ ها

    • بدون نام

      بابا‌ شما‌ نمیتونید‌ اروم‌ بشینید‌ پس‌ این‌ مغازه‌ هتی‌ اطراف‌ پل‌ حافظ‌ چه‌ جوری‌ کاسبی‌ کنند‌ همین‌‌ جوریش‌ که‌ کورنا‌ همه‌ رو‌ بدبخت‌ کرد‌ حالا‌ شما‌ راه‌ دزدی‌ جدید‌ میخوای‌ راه‌ بندازی

  • بينام

    تعطيل كردن خيابان استاد شهريار و تبديل ان به پياده راه و افزايش ترافيك در زير پل كالج تا بهد از تقاطع حافظ و جمهورى نيز نتيجه همين مطالعات مشعشعانه شهردارى بوده است ؟

  • خدا

    برای اینکه باید هزینه کنن ،چیز به درد بخوری نیست،فهمیدین؟؟؟

  • name

    داداشمون تعداد مغازه هاش تو اون راسته فکر کنم زیاد باشه

    پاسخ ها

    • شریف

      برا خاطر بازار بزرگ طلا فروشای ابتدای حافظ کریمخان هست ، خدا میدونه چقدر پول داده تا اینکارو کنن تا مغازه هاشو چند ده ملیارد بفروشه

  • شریف

    حداقل ماشینها از یک چراغ عبور میکنن اینطوری ترافیک خیابان طالقانی زیاد میشه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج