۱۲ رونوشت متفاوت از خودروهای برتر جهان!
درباره صنعت خودروی چین و مسیری که طی می کند؛ نقدها و مطالب مختلفی ارائه شده است.
عصرایران: درباره صنعت خودروی چین و مسیری که طی می کند؛ نقدها و مطالب مختلفی ارائه شده است. یکی از مهمترین اتهاماتی که در این بخش متوجه چینی ها می شود؛ کپی کاری محصولات برتر جهانی است که گاهی به تولید محصولات موفق ختم شده و در مواردی نیز یک چالش چهارچرخ را پیش روی مخاطب قرار داده است!
اما همین ماجراجویی های صنعتی در نهایت راه پیشرفت و تولید را هموار می کند تا خودروی چینی سهم بیشتری از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد. اگر در یک بازه زمانی ۱۰ ساله صنعت خودروی چین را مورد بررسی قرار دهیم قطعا رویدادهای مثبت به مراتب بیشتر از کاستی ها و نقایص موجود در آن خواهد بود.
با این مقدمه مشخص است که مطلب امروز حال و هوای چینی خواهد داشت! تا یک لیست ۱۲ تایی از چالشی ترین کپی کاری صنعت خودروی چین را باهم ببینیم:
بایک بی جِی80
نیازی به اشاره ندارد که این یک کپی کامل مرسدس بنز جی-کلاس است البته در بخش دماغه نگاهی هم به هامر داشته است! این خودرو اولین بار در نمایشگاه اتو شانگ های ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته شد. پیشرانه ۲.۳ لیتری ۲۵۰ اسب بخاری توربوشارژ از ویژگی های آن محسوب می شود.
بایک هوانسو سی۶۰
اینجا هم سخت نیست که لامبورگینی اوروس را به خاطر بیاوریم! این محصول ژوئن سال گذشته در تریم های 5 و 7 سرنشین معرفی شد.
CH Auto Lithia
این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک مدل مفهومی معرفی شد. شباهت های محصول مذکور به آئودی آر۸ به میزانی مشهود است که باید آنرا نسخه چینی آر۸ در نظر بگیریم! در قسمت پیشرانه به جای نمونه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری آر۸ از یک موتور الکتریکی کوچک با باتری لیتیوم-یون استفاده شده است.
ایگل ایی جی۶۳۳۳۰کی
ایگل با طراحی عجیبش برای این روزها از ب ام و ایزتا کپی شده است. در قسمت پیشرانه آن از موتور الکتریکی 5.3 اسب بخاری استفاده شده است.
لندویند اکس7
یک کپی تمام عیار از رنجروور ایووک لوکس که عملا شباهت آنها فقط به ظاهر خودرو محدود می شود!
لیفان ۳۲۰
یک کپی وحشتناک از مینی با موتور 1.3 لیتری 87 اسب بخاری که در بازار چین هم چندان مورد توجه قرار نگرفت.
شوانگهوآن SCEO
رونوشت چینی از ب ام و اکس۵ نسل اول که در سال ۲۰۰۷ معرفی شود. این خودرو با موتور ۲.۸ لیتری توربودیزل و موتورهای ۲ لیتری و ۲.۴ لیتری بنزینی ارائه شد. در قسمت جلو بسیار زشت و در بخش عقب نیز یک کپی ضعیف از اکس۵ پیش روی مخاطب قرار دارد.
سوژو ایگل
این یک کپی هیبریدی است البته نه در پیشرانه بلکه ترکیبی از پورشه ماکان در نمای عقب و فراری اف12 برلینتا در نمای جلو که تهیه چنین معجونی فقط از چینی ها برمی آید!
در بخش پیشرانه آن از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی 120 اسب بخار استفاده شده است. به رغم چنین بازده ضعیفی، سازنده ادعا می کند خودروی طی 4.8 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد!
ویکروی وی7
علت وجود چنین خودرویی نیز به درستی مشخص نیست! یک کپی الکتریکی از فولکس واگن آپ که از یک موتور ۱۲ اسب بخاری استفاده می کند! بیشینه سرعت این کپی چینی تنها ۵۰ کیلومتر برساعت است.
زوتی اس آر۹
این مدل در مقایسه با قبلی ها برای مخاطب ایرانی بیشتر شناخته شده است. یک کپی تمام عیار از پورشه ماکان که با نام اس آر9 از زوتی ارائه شده است. این خودرو در بخش پیشرانه 190 اسب بخار خورجی دارد. در بازار چین قیمت اس آر9 14 هزار دلار است.
یوموگو 330
خودروی الکتریکی یوموگو از یک موتور ۱۷ اسب بخاری استفاده می کند و برد حرکتی آن نیز برابر با ۲۵۰ کیلومتر است. یک کپی چینی دیگر که این بار پیکانتو از کیا سوژه ای برای سرقت بوده است!
زوتی تی۶۰۰
تی600 نیز جز کپی های هیبریدی محسوب می شود! زیرا در قسمت دماغه از فولکس واگن تیگوان و در قسمت عقب از آئودی کیو5 رونویسی شده است. در بخش پیشرانه آن نیز از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با 143 اسب بخار خروجی و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است.
نظر کاربران
پراید نیست که
خیلی خوشکله
چين عرضه ساخت نداره فقط کپي ميکنه
کپی کار همیشه یک قدم هم که شده عقب تره.و هیچوقت قابل رقابت با محصول کمپانی های برتر نیست.نمونش پهباد جاسوسی آمریکا که چند سال پیش ایران گرفت.مهندسی معکوس کرد ولی نه به خوبی اون پهباد شد نه اینکه تونستن محصول بهتری از اون پهبادو ارائه بکنن.
تصویر سومی محشره
احسنت
چین خیلی باشه ۱۰یا۱۵ساله که خودروسازی رو شروع کرده به اینجارسیده .اونوقت ایران بعداز۶۰سال مونتاژکردن توبازارانحصاری هنوز توی پرایدونیسان خودکفانشده.واقعامعادله ی عجیبیه.؟؟؟!!!.
تمام این اشغالها بعدا میاد ایران و ما مجبوریم برای اینکه اشغالهای ایرانخودرو و سایپارو استفاده نکنیم این اشغالهای بهتر از اشغالهای خودمون رو چند برابر قیمت واقعی بخریم همین تامام