۹۸۷۵۱۹
۱۳ نظر
۵۰۱۹
۱۳ نظر
۵۰۱۹
پ

مسکو: آمریکا از برجام خارج شده است

هیئت نمایندگی روسیه در وین به برخی ادعاهای اخیر مبنی بر اینکه آمریکا هنوز خود را از طرف‌های برجام می‌داند، واکنش نشان داد و تاکید کرد که واشنگتن در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد.

خبرگزاری ایسنا: هیئت نمایندگی روسیه در وین به برخی ادعاهای اخیر مبنی بر اینکه آمریکا هنوز خود را از طرف‌های برجام می‌داند، واکنش نشان داد و تاکید کرد که واشنگتن در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد.

هیئت نمایندگی دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر این که آمریکا هنوز خود را یکی از طرف‌های برجام می‌داند تا از این طریق بتواند موجب تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل درخصوص ایران شود، واکنش نشان داد.

در این پیام آمده است: آمریکا در هشتم ماه مه ۲۰۱۸ گفت که به عضویت خود در برنامه جامع اقدام مشترک پایان می دهد و آن را از بین می برد. اکنون ادعاهایی وجود دارد که آمریکا هنوز خود را یکی از طرف‌ها (در برجام) می داند. آیا این یک موقعیت شبیه به "Catch-۲۲" برای ایران، شورای امنیت سازمان ملل و تمام جهان است؟

"Catch-۲۲" یک رمان آمریکایی درباره جنگ است که از نام آن برای استعاره از یک شرایط دشوار یا یک معضل استفاده می شود که به دلیل وجود موقعیتی متناقض و محدودیت های وابسته به آن، نمی توان از آن فرار کرد.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی جدید نوشت که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در حال آماده‌سازی یک طرح حقوقی است تا نشان دهد که آمریکا هنوز عضوی از برجام است. در واقع این، بخشی از یک راهبرد پیچیده برای تحت فشار قرار دادن شورای امنیت سازمان ملل است که تحریم تسلیحاتی علیه تهران را تمدید و اطمینان حاصل کند که تحریم‌های سختگیرانه‌تری علیه ایران اعمال شود.

همچنین در این گزارش آمده است: این راهبرد در حالی از سوی مقامات دولت آمریکا طی چند روز اخیر ارائه شده است که آن‌ها شروع به مطرح کردن قطعنامه‌ای جدید در شورای امنیت کرده‌اند که پس از منقضی شدن تحریم فعلی در ماه اکتبر، مانع از صادرات تسلیحات به ایران می‌شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این گزارش در توییتر خود نوشت: دو سال پیش، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس او «توقف مشارکت آمریکا» در برجام را اعلام کردند و رویای این را در سر می‌پروراندند که فشار حداکثری آن‌ها ایران را به زانو در خواهد آورد.

وی در ادامه خطاب به آمریکایی ها تاکید کرد: رویاپردازی را متوقف کنید. ملت ایران همیشه خود درباره سرنوشتش تصمیم می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • آرمان عظیمی

      امروز یک خبر اومد که آمریکا دنبال راهکاری میگرده که به نوعی خود را مشترک در برجام بدونه و راه حلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی پیداکنه. آمریکا، همه جا هستش و اکثر کشورها، بهش باج میدن. روسیه هم حرف زیاد میزنه، در عمل، سیاست و نفع خودش را دنبال میکنه. ما نیاز به خرید برای نواقص جنگنده هامون داریم. اینجا، وزارت خارجه باید هنرشو، نشون بده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا غلط زیادی کرده دنبال راهکار باشه چرا خارج شده وچرا دنبال راهکار ‌؟؟؟چون دوطرفه باخته آره؟؟؟؟؟؟؟
        دیگر هیچ غلطی نمی تواند رکند ‌

      • بدون نام

        ما نیاز بخرید از آمریکارانداریم .در زمینه صنعت نظامی خودکفاهستیم.بهتر از اون راهم ‌تولید میکنیم .که آمریکا از اون وحشت داره .و اینم نتیجه ‌حماقت آمریکاست که مارا تحریم کرد وما خود کفا شدیم ‌

      • بدون نام

        هنر در دستان دلاوران نظامیست که دنیا را متحیر کرده نه ‌در دستان مذاکره کننده بازنده ‌ .

      • آرمان عظیمی

        مخاطب 18:21 وزارت دفاع خودش برنامه خرید جنگنده سوخو35 را بعد از اتمام تحریم داره. من کجای متن نوشتم از آمریکا خرید کنیم؟؟ بحث هواپیما است که قراره از روسیه خریداری بشه.

      • دونالد ترامپ

        چرا کامنت هاي ما به اين کاربر ارمان عظيمي چاپ نميشه؟

    • بدون نام

      عجب روباهی هست این پمپیو نشسته فکر کرده که ترامپ خارج سده آمریکا خارج نسده واقعا چی فکر کردن دنیا رو خخخخ

    • ali

      دوستان از نظر قانونی چه زمانی تحریمهای برجامی به پایان می رسد؟

      پاسخ ها

      • تع

        هیچ وقت .حتی با نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران و روی کار اومدن سلطنت دیگر هم قطعا تحریم ها ادامه خواهد داشت.مگه رژيم امریکا مثل شوری سابق تجزیه بشه .خوش بینانه اش اینه رییس جمهور رژيم امریکا تغییر کنه و یکم سازش کنه با ایران شاید یزره تحریم های سوداور کم کنن

    • بدون نام

      درسیاست خارجی که دنیا نپسندیده باید تجدید نظرکرد که بخاطرش ملت ومردم متضرر شده اند وتحریمهای وحشتناک امریکا وسایرملت ها مردم رو نابود کرده
      مذاکره کنین تاراه حلی پیداشود ومردم اسیر غرور دولتهانشوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگر مذاکره نکردیم وانها می گن نفت و گاز و اورانیوم رو مفت بدید ببریم کشورهای آفریقایی همه تو دست اینهاست به نظرت مردمشون چی دارن تمام ازمایشات شیمیایی شون تو افریقا انجام می شه آزمایش واکسن هاشون رو اونها انجام می شه مگه سالها شاه با اینها نبود قحطی جنگ بدبختی از دست دادن چندین استان

    • بدون نام

      پمپئو وسردمداران امریکا بسیار هم باهوش هستند واین دولت ماهست که سطحی عمل میکند مامیبایست خیلی باهوش ومقتدر تنها ازراه مذاکره سازنده کشور رادوباره بسازیم نه غرور کاذب ودرون ویرانی وحصار تحریم وگرانی وحشتناک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدام مذاکره این که دزدی به اسم مذاکره دار و ندارمون رو ببره و کیسه خالی دستمون بده اونها همه چی رو مفت میخوان واقعا باید بیعقل بود دوباره مذاکره کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج