۹۸۱۵۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عکس برگه‌رایی که کریمه را به روسیه بازگرداند

مردم کریمه حالا به خاطر نتیجه همه‌پرسی این منطقه و رای مثبت اکثریت برای پیوستن به روسیه در حال برگزاری جشن و شادی هستند. در این همه‌پرسی اما مردم دقیقا به چه رای دادند و این منطقه چه آینده‌ای خواهد داشت؟

مجله مهر: خبرگزاری‌ها مطالب مختلفی را درباره همه‌پرسی کریمه منتشر کرده‌اند امابرگه رأی ساکنان این منطقه واقعاً چه شکلی بوده و آنها به چه چیزی رأی داده‌اند؟ در برگه رأی این همه‌پرسی مردم دو گزینه برای انتخاب داشتند:

۱- الحاق کریمه به جمهوری فدراتیو روسیه

۲- اجرای قانون اساسی سال ۱۹۹۲ و باقی ماندن به عنوان بخشی از خاک اوکراین.

عکس برگه‌رایی که کریمه را به روسیه بازگرداند

دو گزینه که رای دهندگان می‌توانستند انتخاب کنند؛هر گزینه به سه زبان در برگه رای وجود دارد.

در‌واقع حدود ۹۷ درصد مردم کریمه در همه‌پرسی به الحاق این منطقه به روسیه رأی داده‌اند و با در صورت طی مراحل دیپلماتیک و پیروزی مسکو در تقابل با غرب این شبه جزیره واقع در شمال دریای سیاه جز خاک روسیه خواهد شد. با طی مراحل در این آینده این منطقه یک جمهوری خودمختار اما این بار برای روسیه خواهد بود. هیچ وقت قرار نبوده که کریمه با «اعلام استقلال» هویتی مستقل داشته باشد.

مالکیت شبه جزیره کریمه، با حدود دو میلیون نفر جمعیت، در زمان شوروی سابق به اوکراین، که یکی از جمهوری های تشکیل دهنده اتحاد شوروی بود، واگذار شد. پس از اعلام استقلال اوکراین، این کشور موافقت کرد نیروی دریایی روسیه به استفاده از پایگاه دریایی شوروی سابق در کریمه ادامه دهد و در حال حاضر، این پایگاه مقر ناوگان روسیه در دریای سیاه است.

عکس برگه‌رایی که کریمه را به روسیه بازگرداند

با اینکه زبان اوکراینی زبان رسمی این منطقه است ولی ۷۷٪ درصد مردم آن روسی صحبت می‌کنند. به دنبال اعلام نتیجه همه‌پرسی گروه های هوادار روسیه در سیفروپول، مرکز کریمه، جشن گرفته اند و رهبر کریمه که به مسکو نزدیک است گفت او روز دوشنبه برای پیوستن به روسیه تقاضا خواهد کرد. پارلمان اوکراین هم درخواست از روسیه برای الحاق این منطقه را تصویب کرده و به زودی نخست وزیر این منطقه به صورت رسمی از مسکو تقاضای مردم را مطرح خواهد کرد. سرگی آکسیونونف نخست وزیر موقت و تعدادی از نمایندگان پارلمان کریمه به مسکو سفر می‌کنند تا درخواست پیوستن به روسیه را رسما به این کشور ارائه کنند. روس‌ها حالا با تهدید به تحریم کشورهای غربی حالا منتظر اقدام‌های آمریکا و اروپا هستند.

عکس برگه‌رایی که کریمه را به روسیه بازگرداند

عکس برگه‌رایی که کریمه را به روسیه بازگرداند

عکس برگه‌رایی که کریمه را به روسیه بازگرداند

عکس برگه‌رایی که کریمه را به روسیه بازگرداند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج