دانشآموزان فاقد اینترنت شناسایی میشوند
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره راهاندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) گفت: با توجه به اینکه تضمینهای امنیت این شبکه بسیار مهم است، آغاز بکار شبکه برای مدتی به تعویق افتاده تا اطمینان لازم از همه آمادگیهای فنی و امنیتی کسب شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره راهاندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) گفت: با توجه به اینکه تضمینهای امنیت این شبکه بسیار مهم است، آغاز بکار شبکه برای مدتی به تعویق افتاده تا اطمینان لازم از همه آمادگیهای فنی و امنیتی کسب شود.
رضوان حکیم زاده با تاکید بر اینکه در ایام تعطیلات ناشی از شیوع کرونا، آموزش تعطیل نشد و حتی در ایام عید هم آموزش دروس از طریق مدرسه تلویزیونی دنبال شد؛ درباره راهاندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در سطح ملی پیگیری شد راه اندازی یک بستر فضای مجازی امن و فراگیر بود که بتواند خانواده گسترده آموزش و پرورش را پوشش دهد و اقداماتی که معلمان انجام می دهند را پشتیبانی کند.
وی افزود: جلسات بسیاری در طول تعطیلات عید و بعد از آن برگزار و کارهای لازم انجام شد؛ اما با توجه به اینکه تضمینهای امنیت این شبکه بسیار مهم است، آغازبکار شبکه برای مدتی به تعویق افتاده تا اطمینان لازم از همه آمادگیهای فنی و امنیتی کسب شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقدام دیگر در سطح استانها و مدارس با همت دبیران در سراسر کشور رقم خورد گفت: معلمان بویژه معلمان دوره ابتدایی به صورت خودجوش و با انگیزه بالا از همه امکانات خود استفاده کردند. در این ایام که دانش آموزان در منزل بودند معلمان آموزش را دنبال کردند و وارد میدان شدند، جهادی کار کردند و شاهد دستاوردهای خوبی بودیم. در این ایام خلاقیتهای ارزشمندی در حیطه شیوه تدریس دیدیم.
حکیم زاده افزود: مدیران مدارس و معلمان به فراخور شرایط خود سعی کردند این کار را پیگیری کنند. سامانهای نیز در آموزش و پرورش راه اندازی شد و همه مدارس به آن متصل شده و امکان گزارش گیری از اقدامات مدارس وجود داشت.
احصای دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشتند
وی درباره برخی مناطق که دسترسی به اینترنت و فضای تلویزیونی ندارند گفت: دستورالعمل خاصی را برای تداوم جریان آموزش در مناطق محروم و عشایری تدوین و ابلاغ کردیم. بر اساس شرایط و استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی، تحویل بستههای آموزشی، استفاده از ظرفیت صداوسیمای استانی و رسانه رادیو اقدامات خوبی انجام شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزانی که دسترسی نداشتند احصاء شدند و اعزام داوطلبانه معلمان و راهبران با رعایت نکات بهداشتی برای حضور در مناطق عشایری و استفاده از فناوریهای قابل حمل و نقل برای آموزش انجام شده است.
پرداخت حق الزحمه مدرسان مدرسه تلویزیونی
وی درباره پرداخت حق الزحمه به مدرسان مدرسه تلویزیونی نیز اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش تاکید داشت که باید از زحمات این مدرسان تقدیر کنیم؛ به همین خاطر لیستی را تهیه کردیم. هرچند اعتقاد داریم جبران خدمات و زحماتشان امکان پذیر نیست، اما کارهای واریز حق الزحمه شان در حال انجام است.
حکیم زاده در پاسخ به اینکه آیا نگران افت تحصیلی و کیفیت پایین آموزش در دانش آموزان نیستید؟ گفت: به هر حال در شرایط خاصی به سر می بریم و همه دنیا این وضعیت را دارند. خوشبختانه ما در زمینه تداوم آموزش جزو کشورهای صف اول دنیا هستیم و اقدامات جامعه فرهنگی ما قابل ارائه به دنیاست.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: علی رغم شرایط سخت می توانیم بگوییم تا جایی که به کادر آموزشی مربوط می شود تمام انرژی خود را برای آموزش با کیفیت به کار گرفتهایم.
نظر کاربران
درحال حاضر که مملکت به کمبود بودجه رسیده است چه خوب بود که مسئولین آموزش پرورش از معلمان ومدرسین میخواستن در امر سازندگی والگوه برداری درساخت ماسک وتهیه لوازم بهداشتی از این قشر عظیم استفاده می شد وپابه پای سایر اقشار مردم درصحنه همکاری میکردن مانند کارگران باحداقل حقوق درشبانه روز خودرا وقف ملت کرده اند
پاسخ ها
نفرمایید اینا پول مفت میگیرن کارم نمیکند حال میکنند
بسته شادهمچین میگی اینترنت خانگی یا دانش آموزی ،یابایدقیدگوشی خودمون روبزنیم بدیم دست بچه ها الان قیمت هرتبلت سیمکارت خور حدودیک میلیون تومانه من دوتا بچه مدرسه ای دارم با یک حقوق ۱۸۰۰ تومان چکار کنم بسته بخرم ،گوشی بخرم براشون یا خوردوخوراک تهیه کنم انهم دراین موقعیت کرونایی خونه نشین وبیکارشدیم برای شام شبمون ماندیم
خوابی ؟حالا که بحران داره تموم میشه بفکر افتادی
من من من من خانم ما مارو شناسایی کن جون مادرت لطفا سی چهل گیگ بده فیلم لود کنم
دانش آموز سر کلاس که معلم درس میده یاد نمیگیرد ازطریق گوشی یاد میگیره
پاسخ ها
راس میگی ب خدا لایک داری