امکان تولید ۱.۵میلیون خودرو در سال جاری
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان گفت: اگر سیاست ما جهش تولید است، باید ابزارهای لازم را فراهم کنیم، در این صورت تولید صنعت خودرو را واقعا جهش داده و به حداقل ۱.۵ میلیون دستگاه در سال هم میرسانیم.
ایلنا: محمدرضا نجفیمنش درباره چشم انداز صنعت خودرو در سال ۹۹ اظهار داشت: اوضاع صنعت خودرو در سال جدید بستگی به این دارد که چه سیاستی در پیش بگیریم، اگر سیاست ما جهش تولید است، باید ابزارهای لازم را فراهم کنیم، در این صورت تولید صنعت خودرو را واقعا جهش داده و به حداقل ۱.۵ میلیون دستگاه در سال هم میرسانیم.
وی افزود: شرط اولیه تامین نقدینگی است، بانکها بدون اینکه وثایق اضافه بخواهند تسهیلات لازم را ارائه دهند، اگر تصمیم دولت برای تحقق جهش تولید جدی است، بانکها باید نقدینگی را با وثایق قبلی و باقی را با سفته و یا چک مدیران تامین کنند. موضوع دیگر اینکه دولت دست از قیمتگذاری دست بردارد و اجازه ندهد خودروسازان با ضرر و زیان مواجه شوند و بتوانند پول قطعه ساز را به موقع بدهند.
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خاطرنشان کرد: ما ۴۳ هزار میلیارد تومان تا پایان شهریور زیان داشتیم که تا پایان سال گذشته هم به این ضررها اضافه میشود، این درست نیست که خودروساز زیان کند و قطعه ساز هم به پول خود نرسد، در عوض هر کس توانسته خودرو بخرد بین ۲۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان سود بکند، این یک کار بیمنطق اقتصادی است.
وی تاکید کرد: باید بگذارند قیمت در حاشیه بازار باشد که هم خودروساز سود کند، پول قطعهساز را به موقع بدهد و هم ضرر و زیان گذشته را جبران کند. دولت این دو اقدام را انجام دهد و طرف قطعهساز هم تمام تلاش خود را برای حداکثر داخلیسازی انجام میدهد و بند ناف را از واردات قطع میکند و هم قطعات لازم را برای خودروهایی که جدید طراحی میشوند را تامین میکند، نهایتا اینکه دولت باید از تولید دست بکشد.
نجفیمنش در ادامه درباره واردات قطعاتی که حتما باید وارد شوند، نیز گفت: اگر نقدینگی داشته باشیم میتوانیم تحریم را دور بزنیم و قطعاتی که امکان ساخت آن را در داخل نداریم، وارد کنیم، اما چون با عدم نقدینگی مواجهیم این کار عملیاتی نشده است، حرف ما این است که وقتی قطعه را تحویل میدهیم پول آن را دریافت کنیم.
وی یادآور شد: در حال حاضر خودروساز ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه تامین بدهی دارد که اگر یک ماهه پرداخت شود نه تنها از نظر تامین قطعات کمبودی نداریم بلکه رقابت سنگینی بین قطعهسازان میشود که قطعه بیشتر و با کیفیت بهتری تحویل دهند.
نظر کاربران
واقعا چه آدم های بیخودی هستن...دروغ فقط همین رو بلد هستن
چه اصراری است که این همه شرکت و سرمایه و وام در اختیار خودرو سازان قرار بگیرد و ضرر بدهند ، واردات را آزاد کنند و درب خودرو سازان را ببندند و از تفاوت قیمت مصرف سوخت خودروی وارداتی به کارگرانشان حقوق بدون کار کردن بدهند و مردم هم خودروی به روز و ایمن و استاندارد سوار شوند
تولید آشغال ارزشی نداره...بگذارید ملت ماشین وارد کنن از خارج...پراید و تیبا و ساینا و پژو و ...مال خیلی وقت پیشه...دیگه جذابیتی نداره اونم با قیمت های نجومی ...
پاسخ ها
شما گفتید مردم هم باور میکنند در حاشیه بازار که هر خواستید بکنید مگر خوردو با کیفیت داریم خون مردم در شیشه کردید خدا از شما نمیگذرد چه ظلمها که نکردید
تورا به حضرت عباس اشغال تولید نکنید خیابانها جا نیست خارجها که نمی خرند قالب نکنید مردم خودی
شماها ضررمیکنین. درصورتی که قیمت ده برابر شده. پس این پولها کجا رفته. از خدا بی خبرها.
من هم با این نظر موافقم بگذارند هرچه دوست دارند
رو اشقالهای چهار پاشون قیمت بذارند منتها، واردات خودرو ارزان قیمت را با حقوق گمرک کم آزاد کنند
آن وقت ببینند کی این آشقالهای داخلی میخرند.
دروغ گوها .....
خدا کد کرونا بیوفته تو جون گرون فروش و دلال خودرو
هنوز متوجه ن شش دید تمام سهامدارانش از کارکنان گردن کلفت دولتی یااقوام درجه یکشونن،باباخدایا،،،،،،
بعد مردم نقش پشم رو دارن با این قیمت های بازار چطور آدم ماشین بخره با همین قیمت های کارخونه هم مکافاتییه گرفتنش پول سنگ درمیاد حاجی کجا رو گرفتی اینجا ایران است