بررسی ۵ سناریو برای وضعیت مدارس
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: تا کنون یک ماه تعطیلی داشته ایم که ممکن است بعد از عید نوروز هم تداوم یابد و بر همین اساس حداقل ۵ سناریو را برای وضعیتهای محتمل پیشبینی کردهایم.
خبرگزاری فارس: عبدالرسول عمادی مشاور وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره وضعیت مدارس در ایام اخیر و احتمال تغییر در برگزاری امتحانات و تاخیر در پایان زمان آموزش در ابن سال تحصیلی گفت: تا کنون یک ماه تعطیلی داشته ایم که ممکن است بعد از عید نوروز هم تداوم یابد. حداقل ۵ سناریو را برای وضعیت های محتمل پیش بینی کرده ایم.
وی افزود: اولین سناریو، تشکیل کلاس ها بعد از ۱۵ فروردین است. به این ترتیب یک ماه وقفه اسفند ماه را داریم که با آموزش در فضای مجازی، ارتباط معلمان با دانش آموزان و آموزش تلویزیونی تا حدی جبران شده است و پیش بینی شده ۵ شنبه ها هم در صورت بازگشایی مدارس به روزهای آموزش افزوده شوند. در این صورت تغییر چندانی در برنامه امتحان نخواهیم داشت.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته پیشنهاد کردیم با توجه به یک ماه تعطیلی اسفند، امتحانات به جای روزهای ابتدایی خرداد، از ۱۷ خرداد برگزار و کنکور هم ۱۵ تا ۲۰ روز معوق شود.
عمادی با بیان اینکه قرار است این سناریوها روز شنبه در شورای معاونین نهایی شود ، گفت: سناریوی بعدی این است که مدارس از اول اردیبهشت باز شود و به همین نسبت آزمون ها با تاخیر برنامه ریزی میشوند و پیشنهاد میشود کنکور هم یک تا دو هفته به تعویق بیفتد و نیمه خرداد تا اواخر خرداد را برای آن پیش بینی کردیم.
وی افزود: اگر تا آخر خرداد هم نتوانیم کلاس ها را تشکیل دهیم باید به برگزاری آزمون ها در مرداد و شهریور فکر کنیم و آزمون سراسری هم در مرداد یا شهریور برگزار شود. البته باید حواسمان باشد به سال تحصیلی بعد آسیب نرساند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که تشکیل کلاس حضوری برای رفع اشکال حتما در برنامه ها باشد گفت: حتی اگر بعد از عید کلاس ها باز هم با تاخیر شروع شد باید فرجه ای برای رفع اشکال گذاشته و بعد امتحانات برگزار شود.
عمادی ادامه داد: این موضوعات در جلسات شورای معاونین وزارتخانه بحث میشود و در نهایت باید در ستاد ملی کرونا هم به بررسی شود. ستاد ملی مدیریت کرونا اختیار دارد که اجازه دهد تقویم آموزشی یا زمان کنکور به تعویق بیفتد و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
وی درباره نقش معلمان در این ایام گفت: برنامه ای که طراحی شد و توسط مدیران مدارس مراقبت میشود این است که ارتباط معلم و دانش آموز از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برقرار باشد. تا جایی که در استان ها رصد شده این ارتباط برقرار است و طوری نبوده که معلمان اقدامی نکرده باشند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: مدیران مدارس و معلمان اهمیت این موضوع را بسیار سریع درک کردند و این ایام را، تعطیلی مطلق تلقی نکردند.
عمادی درباره حقوق معلمان غیردولتی، حق التدریس، مستخدمین مدارس، خرید خدماتی ها و ... گفت: تعطیلات اضطراری بوده است. ضمن اینکه همکاران ما کار غیرحضوری انجام داده اند و چون تعطیلات ناخواسته بوده و هیچ کس خواهان آن نبوده بنابراین حق الزحمه معلمان و این گروهها کامل پرداخت خواهد شد.
نظر کاربران
هیچ کدوم عملی نیست تا تکلیف کرونا مشخص نشود
پاسخ ها
درسته
با وجود کلاسهای شلوغ چهل نفری و مدارس کوچک چهار صد نفری هیچ تصمیمی قابلیت اجرایی نخواهد داشت باید ریشه کرونا خشک بشه ضمنا دولت باید برای سال تحصیلی آینده به طور ضربتی مدرسه درست کنه تا دانش آموزان تنگ هم تو کلاسهای کوچک نشینند همچنین باید درب ورودی هر مدرسهای دانش آموزان چک شوند و در صورت بیماری از ورود آنها به مدرسه خودداری گردد تا اطلاع ثانوی هم باید مدارس ما برای بعد از عید مثل برخی از دانشگاه ها مجهز به اینترنت و سیستم اسکایپ بشه تا معلم از سر کلاس برای بچههای توی خونه تدریس کنه ضمنا با تاریخ بازی کردن، هیچ دردی دوا نمیکنه.
میشه برای متوسطه دوم برای هر رشته ای درسای غیر تخصصی رو حذف کرد اینطور بیشتر وقت دانش آموزان به درسهای تخصصی اختصاص داده میشه مثلا برای دهم های تجربی آمادگی دفاعی سواد رسانه نگارش و جغرافیا حذف بشه هیچکی حوصله این درسارو نداره البته عربی هم برا دهم های تجربی غیر تخصصی است ولی چون سال یازدهم دوباره عربی دارن نمیشه حذفش کرد همین که شر سواد رسانه وآمادگی دفاعی و جغرافیا از سرمون بیافته خیلی خوب میشه
کلاس ها باید مجازی ادامه یابد
رتبه بندی یادت رفت خ.ب بعد انتخابات سر معلما باز کلاه کذاشتید
مربیان پیش دبستانی که حقوق ثابتی ندارند وقتی نو آموز مدرسه نیاد شهریه هم پرداخت نمیکنه حالا ما میمونیمو پرداخت حق بیمه از جیب خالی
۱۹ معلم در اثر کرونا به شهادت رسیدند ولی کسی اطلاع ندارد