۹۶۹۹۱۶
۹ نظر
۵۰۱۴
۹ نظر
۵۰۱۴
پ

کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا در راه بازار

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه به دنبال فراخوان این ستاد برای ساخت کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص کووید ۱۹، با پنج شرکت دانش‌بنیان برای ساخت این کیت‌ها قرارداد منعقد شده است، گفت: کیت‌های تشخیصی کووید ۱۹، فروردین ماه وارد بازار می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه به دنبال فراخوان این ستاد برای ساخت کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص کووید ۱۹، با پنج شرکت دانش‌بنیان برای ساخت این کیت‌ها قرارداد منعقد شده است، گفت: کیت‌های تشخیصی کووید ۱۹، فروردین ماه وارد بازار می‌شوند.

تشخیص، مهم‌ترین راه ورود به درمان بیماری کرونا است. کمک گرفتن از کیت‌های تشخیصی به پزشکان کمک کرده است تا بیماران مبتلا به این ویروس را شناسایی کنند. این شد که متخصصان داخلی آستین بالا بزنند و به حوزه ساخت کیت‌های تشخیصی ورود کنند.

در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونا به وسیله کیت‌های تشخیصی که در قالب مساعدت و خرید از طریق سازمان بهداشت جهانی، کشور چین و یونیسف وارد ایران شده‌اند شناسایی می‌شوند؛ اما ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار فراخوانی از دانش‌بنیان‌های توانمند دعوت کرد تا به حوزه ساخت این کیت‌ها ورود کنند.

«پس از انتشار این فراخوان، تعداد بالایی از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت این کیت‌ها اعلام آمادگی کردند. ۵۰ شرکت داوطلب شدند که بعد از بررسی‌ها پنج شرکت برای ساخت این کیت‌ها انتخاب و قرارداد با آن‌ها منعقد شد.»

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام مطلب فوق، گفت: تا فرودین ماه سال آینده این کیت‌های تشخیصی ایرانی روانه بازار می‌شوند.

به گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی افزود: کیت‌های وارد شده تا دو ماه آینده کافی هستند اما بعد از این مدت با کمبود کیت‌های تشخیص کرونا مواجه خواهیم شد. به همین دلیل با کمک توانمندی‌های داخلی این نیاز را مرتفع می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بابک

      آدم از شنیدن اینجور خبرها لذت میبره .کاش دولت واس تامین دیگر وسایل و اجناس که امتیاز واردات به یک سری از خودیهاا رو میده از توانمندیهایه داخلی استفاده کنن

    • بدون نام

      از این بعد هرجا برود اول باید تست کرونا بدند

    • کدخدا

      ما هنوز منتظر ماسک وضدعفونی کننده هایی هستیم که هر روز تبلیغ میکنن میاد بیرون یا دارن تولید میکنن

      پاسخ ها

      • الی

        ای بابا چقد عجولی شما میاد دیگه تازه خبر نداری قرار رایگان هم بدن

    • بدون نام

      آفرین
      ای کاش بجای دزدی کردن میومدن پول و واعتبار میدادن به اینطور مراکز
      آفرین
      آفرین

    • بدون نام

      خدا خودش رحم کنه، اگه کرونا نکشه مواد تقلبی حتما میکشه

    • حجت

      کیتی که در خرم آباد ساخته شده از نظر دقت و حساسیت بالاتره امیدوارم استفاده بشه

    • سرباز .

      تشکر از دانشمندان متعهد ایرانی .

    • آرش

      خوبه ولی نشه داستان نوش دارو بعد مرگ سهراب بقول دوست عزیزمون ماسک و ضد عفونی کننده ها فقط تبلیغ ساختشو دیدیم از تلوزیون ماکه هنوز ندیدیم بعداز دوسه هفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج