واکنش سامسونگ به تغییر تابلوهایش در ایران
در روزهای گذشته تغییر تابلوهای شرکت سامسونگ و الجی خبرساز شد، اما این داستان حواشی دیگری هم داشت.
خبرگزاری ایسنا: در روزهای گذشته تغییر تابلوهای شرکت سامسونگ و الجی خبرساز شد، اما این داستان حواشی دیگری هم داشت.
اردیبهشت ماه امسال مطالبی مبنی بر خروج برخی برندهای لوازم خانگی کرهای از ایران منتشر شد، اما یک مقام مسئول در این شرکتها آن را تکذیب کرد. البته چند روز بعد مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نیز اعلام کرد که خطوط تولید شرکتهای سامسونگ و الجی (در ایران) فعال است و این دو شرکت برای خروج از ایران برنامهای ندارند. اما گزارشهای میدانی نشان میدهد که در روزهای گذشته تابلوهای سامسونگ و الجی از سطح شهر و فروشگاهها در حال جمعآوری و قرار است از این به بعد برندهای سام و جیپلاس جایگزین آنها شود.
البته آن طور که حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی میگوید، شرکتهای کرهای نزدیک به دو سال است که به تبعیت از تحریمهای آمریکا شرکتهای ایرانی را تحریم کردهاند و در این مدت از ارائه مواد اولیه، قطعات و اجازه استفاده از لایسنس برند به شرکتهایی که بر اساس قرارداد با شرکتهای کرهای الجی و سامسونگ در بخش لوازم خانگی سرمایه گذاری کرده بودند، خودداری کردند، "اما به امید اینکه بازار جذاب ایران را از دست ندهند، به امیدی روزی که تحریمها برداشته شود و دوباره به ایران برگردند، همچنان برای تبلیغات هزینه میکردند".
در این میان سید مرتضی میری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به اینکه چرا طی این مدت تصمیم به تغییر نام این شرکتها و اعلام رسمی قطع همکاری شرکتهای کرهای با ایران گرفته نشده بود، میگوید که حضور ناو کرهای در خلیج فارس از حدود دو ماه پیش منجر به این تصمیم شده است.
البته به نظر میرسد افزایش قاچاق محصولات کرهای به ایران و مشکلاتی که در زمینه ارائه خدمات پس از فروش این کالاها ایجاد شده هم در این تصمیم بیتاثیر نبوده است. بهطوریکه رئیس هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی نیز در این باره میگوید: "وقتی شرکتهای طرف قرارداد برندهای کرهای محصولی برای عرضه رسمی ندارند، قاچاقچیان برندهای شناخته شده را از طریق مرزها و از مناطق مثل بانه و گناوه به کشور وارد میکند".
اما آنچه همه مقامات صنفی بر آن تاکید دارند، تداوم خدمات پس از فروش و گارانتی این شرکتها است؛ تا جایی که در آخرین واکنشها به انتشار اخبار تغییر تابلوهای شرکتهای کرهای، شرکت سامسونگ طی بیانیهای اعلام کرده که "تعهد خود برای پشتیبانی و ارایه خدمات پس از فروش به محصولات سامسونگ در بازار ایران را بصورت کامل ادامه خواهد داد".
همچنین در این بیانیه آمده: "شرکت سامسونگ همواره نهایت احترام را برای خانواده هواداران و مصرف کنندگان خود در ایران قایل بوده و حضور و ارتباطی قوی با بازار بزرگ ایران داشته است. با وجود تحولات اخیر و مشکلات ایجاد شده در مسیر تبادلات مالی و کالایی، سامسونگ همچنان متعهد به حفظ دسترسی کاربران وهوادارن خود به جدیدترین محصولات و فناوریهای خود است.
سیاست ما مبتنی بر حفظ حضور در بازار ایران در سالهای اخیر و با وجود تمای تحولات تغییر نکرده است. در همین راستا و با وجود همه مشکلات، سامسونگ رسما اعلام کرده که تعهد خود برای پشتیبانی و ارایه خدمات پس از فروش به محصولات سامسونگ در بازار ایران را بصورت کامل ادامه خواهد داد. در نتیجه کاربران محصولات این شرکت هیچ نگرانی در زمینه پشتیبانی و تامین قطعات در آینده نخواهند داشت."
حالا باید منتظر ماند و دید که این وعدهها تا چه حد در عمل محقق خواهد شد!
نظر کاربران
برای شادی روح تمام محصولات الکتریکی و الکترونیکی که در خانه های مردم ایران هستش و خراب میشوند و قطعات برای تعمیر پیدانخواهد شد، صلوات ، دنبالشم الفاتحه
مسئولان درمانده و خسته ، خسته ، خسته.......
چقدر بدبختیم
صداو سیما هم بره سریالهای آبکی کره ای رو بخره صبح تاشب بده به خورد مردم......
ننگ ما ننگ ما صداوسیمای ما
پاسخ ها
والا این دیگه بی ربط بود
دوستان به این حرفها گوش نکنید کشور کره زیادی از حد مقرراتیه وبه تحریم آمریکا علیه ایران متعهده ،
این حرفها رو میزنند چون انبارهاشون پر از محصولات کره ایه ونمیخوان مردم از ترس ، این محصولات رو نخرند و رو دستشون بمونه ، بزودی هر یه قطعه از این محصولات در بازار سر به فلک میزنه ، وهمینا که میگن خدمات پس از فروش تا ده سال ادامه داره به پول کلانی میرسن ،
آخه وقتی بخاطر تحریم نتونند محصولی یا مواد اولیه به ایران بفروشند چجوری میتونند قطعه بفروشند ؟
تمام دنیا داره با سرعت پیشرفت میکنه اون موقع 90 میلیون ملت ایران بخاطر سیاست بازی مسخره چند تا ادم باید مثل عقب موندها زندگی کنه
رفتن سامسونگ لطمه جبران ناپذیری رو به صنعت الکترونیک وارد میکنه اما برای مصرف کننده نه فروشنده ؛ بازار راه خودشو پیدا میکنه مثلا گوشی گلکسی نگرفتید هووایی و وان پلاس و ... هستند اما مسلما مصرف کننده است که ضرر میکنه همونطور که محصولات شرکت های باکیفیتی مثل گوگل و ماکروسافت و اپل و سونی سال هاست که یا کاملا به روی ایرانی ها بسته هستند یا ناقص هستند همین ها مسلما باعث ضرر به ما مصرف کننده ها میشه ...مسئولین بیخیال بجای قمپز های بی فایده فکری کنید دیگه باید چی بشه تا متوجه وخامت اوضاع بشید؟