مالیات، دلالان خودرو را فراری داد
در بودجه ۹۹ تصمیم گرفته شده که خرید و فروش خودرو مشمول مالیات شود.
اینستا: در بودجه ۹۹ تصمیم گرفته شده که خرید و فروش خودرو مشمول مالیات شود. همین موضوع سبب شده سرمایهگذاران این بازار که مدتی است به بازار هجوم آورده و گرانیها را هم رقم زدهاند، از اجرایی شدن این قانون و پرداخت مالیاتهای سنگین نگران شده و خودروهای انبار کرده خود را وارد بازار کنند که با این کار آنها، التهاب بازار کم شده و قیمتها کاهش یافته است.
احمد نعمتبخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران در رابطه با علت کاهش قیمتها در بازار خودرو پس از روند صعودی اخیر با اعلام مطلب بالا به ایسنا گفت: اینکه قیمتها کاهشیاند، عمدتا به دلیل تصمیم گرفته شده در بودجه ۱۳۹۹ است که پیشبینی شده برای خرید و فروش خودرو مالیات اخذ شود. چند ماه است که سرمایهگذاران برای خرید خودرو هجوم آوردهاند و اکنون که متوجه شدهاند ممکن است دولت مالیات کلانی از آنها دریافت کنند، نگران شده و در نتیجه خودروهای در انبار ذخیره شده را به بازار عرضه کردهاند.
وی ادامه داد: همزمان با این موضوع، با عرضه روزانه بیش از ۲۰۰۰ دستگاه هریک از خودروسازان بزرگ به بازار، قیمتها کاهشی شدهاند. البته همانطور که پیش از این نیز پیشنهاد دادهایم، بهترین راه این است که قیمتها تک نرخی شود تا رانت از بین برود. زمانی که حجم نقدینگی و اختلاف قیمت ۲۵ تا ۶۰ میلیونی قیمت درب کارخانه و بازار زمینههای ایجاد تقاضای کاذب و سوداگرانه را به شدت افزایش داده که سبب جذابیت سرمایهگذاری و ایجاد دلالی دراین بازار میشود.
نعمتبخش خاطرنشان کرد: تنها راه این است که خودرو در حاشیه بازار فروخته شود؛ یعنی در موقع فروش قیمت اعلام نشود و در زمان تحویل، قیمت خودرو به نرخ حاشیه بازار تعیین شود. زمانی که دلالیها از بین برود و خودروهای انبار شده عرضه شود، خودروسازان هم با نبود قیمتهای دستوری متحمل زیان نمیشوند. دلالها نیز که از قیمتهای حاشیه بازار سودی نصیبشان نشود، از این بازار کنار میروند، بنابراین تقاضا واقعی و متعادل شده و به تدریج قیمتها هم کاهش یافته و تعادلی میشود.
به گزارش ایسنا، بررسی بازار نشان میدهد که قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی طی یکی دو روز اخیر از شیب صعودی خود برگشته و روند نزولی به خود گرفته است.
براین اساس قیمت خودرو در بازار امروز نسبت به دو هفته گذشته به طور متوسط در پرتیراژهای گروه سایپا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.
قیمت پراید ۱۱۱ از ۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۶۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. کمترین کاهش قیمت نیز مربوط به تیبا بوده که از ۷۶ میلیون تومان به ۷۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.
بیشترین کاهش قیمت در این گروه خودرویی مربوط به ساینا بوده است که از ۷۹ میلیون تومان در اوج به ۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.
اما در محصولات گروه خودروسازی ایرانخودرو نیز کاهش قیمتها بیشتر از محصولات سایپا و اکثرا در حدود شش میلیون تومان بوده است. بیشترین کاهش مربوط به خودرو دنا با هفت میلیون تومان کاهش و کمترین آن مختص خودرو رانا با سه میلیون تومان کاهش بوده است.
پرتقاضاترین خودروهای این گروه همچون سمند LX شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پژو پارس، ۲۰۶ صندوقدار تیپ۲ و تیپ۵ آن هریک شش میلیون تومان و ۲۰۷ صندوقدار پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشتهاند.
نظر کاربران
این چرندیات چیه خورد مردم میدید تجربه ثابت کرده هر کسی ماشین بالای 500 میلیون سوار میشه اینقدر پول داره که مالیات بده شما به فکر کسری بودجه هستید نه مردم
زیاد فرق نکرده .پرایدی که ۵۲ میلیون بوده با اینکه قیمتش کاهش داشته شده ۶۲ میلیون این کجاش خوبه ها ؟
عالیه ی کاسبی جدید واسه دولت عزیز
به همین خیالات چرت ملت رو فریب میدن..در حالی که هیچکدام از روشها جواب نداده و نخواهد داد تا وقتی که مسولین مافیایی قید جیب مردم رو بزنن
باید کاری کرد دلالان نابود بشوند.و از نون خوردن (خوردن خون مردم)حسابی پشیمان بشن.
آره ارزون شد شده به قیمت پیاز
جناب نعمت بخش هم میخاد با این دستور ڪه قیمت تڪ نرخی شود قیمتها را کارخانه بالاببرد ودو روز درماه خودرو بیرون ندهند قیمتها سربه فلڪ میڪشد هرچند الان مافیا خودرو از دولت ونظام قویتره وحرفش یک کلام ومرغش یڪ پا دارد مافیا خودرو از وزیر ونماینده مجلس و وکیل و مدیران دولتی تشڪیل شده فیلم اختاپوس را ببینید تا بدانید مافیا با مردم چند چنده
پاسخ ها
خدا این آدم رو نیامرزه که تمام بدبختیهای مردم در بخش خودرو به گردن این آدمه
دو راه کار کاهش شدید خودرو را بهمراه خواهد داشت .اول اعلام شرکت های خودرو ساز مبنی بر عدم گرانی خودرو در دوسال آینده، دوم . ایجاد مالیات بر فروش خودرو، اگه مسولین دست از منافعشان بردارند واین دو راه کار را اجرایی کنند.
فقط دروغ... روش جدید دوشیدن مردم
به مرگ بگیرن که ملت به تب راضی بشن.پراید ۶۶ میلیون میشه و وقتی میشه ۶۳ تومن میگیم ارزون شده.خدا ازشون نگذره.از دلال گرفته تا شرکت های بزرگش که این بلارو سر مردم آوردن
پاسخ ها
دلال ها فکر کردی کیاهستن همین مدیران شرکتها و زیر دستیاشونن وگرنه مردم عادی که نیستن خودشون گرون میکنن یه چیزم به دولت میدن
پراید نهایتا قیمت واقعیش دو هزار دلاره
یعنی بادلار امروز زیر سی ملیون است
به والله به جز ایران هیچ کجا نمیخرند.
هزار دلار هم نمیخرند.با شصت ملیون در بازار جهانی میشود ماشین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ از
کارخانه های معتبر خرید.
خیانت بالاتر از این....
همیشه راه کران کردن همینه اختلاف قیمت ،حق طبقه ضعیف همینه ،
چرا اینقدربازارخودرو نابسامان است ،هرکسی باهرقیمتی میفروشد،خواهشا کنترل کنید.
پاسخ ها
اینا وکنترل .ههه
حق این ملت بدتر از ایناست.
امیدوارم پراید دویست میلیون بشه و نون دونه ای صد هزار تومن
پاسخ ها
آره داداش حق ما همینه بخاطر پول همدیگرو فروختیم دولت و آدمهاشم دارن خوب ماهی میگیرن از جیب مردم بدبخت ضعیف وگرنه پولدار ها دست خودشونه وخودشون دلال هر بازاری شدن
هرچه به سرمون میارن حقمونه دلال خودشون هستن مردم سرکار گذاشتن
خلایق هرچه لایق
ان شاءالله
اگه هر خانواده بیش از یک ماشین داشته باشند باید حتما 15 میلیون تومان مالیات بدهند تا اینجوری کشور رو نابود نکنند ولی متأسفانه ماشین رو به اسم کودکان 2 تا 8 سال هم میخرند از پیش فروش ایران خودرو و سایپا
اصلأ ما خودمون خواسته ایم که پراید بشه صد میلیون به کسی چه ربطی داره؟؟!!!!در ضمن هیچ کس هیچ غلطی نمیتواند بکند!!!!!
من یک سال تو کما بودم میشه بهم بگید چی شده؟
مگه پراید 23 میلیون نبود؟یعنی 10سال تو کما بودم و بهم نمیگن؟
یا واقعا تو یک سال پراید 66میلیون شده؟
وقتی بسیاری از دولتمردان سهامدار خودروسازی هستند واز گرانی آن سود میبرند وبرای همین هوای آنها را دارند هیچگاه خودرو ارزان وبه قیمت واقعی به دست مصرف کننده نخواهد رسید
میخوای ارزون بشه وارادته آزادکن توهفته نگاه کن چقد ارزون میشه ولی خودتون نمیخواهیدارزون بشه
حمایت سران کشور مردم را بازیچه دست خودروسازان کرده
در هر صورت خودروسازان سود چند برابری رو با حمایت مسولان کشور دارند
مال دلالها حرام هست چون مردم راضی نیستند
تمام این تحلیل ها غلط است.
تولید خودرو در ایران برای تولید کنندگان خارجی فاجعه بوده.
لذا تولید خودرو در ایران طی این زمان با فجایع طراحی و هزینه ای و مدیریتی صمت و تولیدکنندگان خودرو و مونتاژ کاران همگی هم گام باهم صنایع خودرو را به این شرایط در آوردن.لذا غیر از مافیای خارجی تمام گران فروشی ها و بی کیفیتی آنها و غیر اقتصادی بودن آنها .مربوط میشود به وزارت صمت و خودرو سازان.
این حاشیه بازار صرفا بهانه عمرو عاصی است.
دولت فاسد!!!!!!!!
این جواب خون شهداست؟
این جواب نیکی و فداکاری مردمه؟
این وصیت امامه؟
این همون آرمانهایی بود که واسش انقلاب شد؟
روحانی و دولتش فقط مردم رو مضحکه خودشون کردند
بعد دولت روحانی باید همه کلهم اجمعین دولتیان محاکمه شوند
نمونه بارزفسادشون همین صنعت خودروئه
چه عجب یک سایت نظرات رو فیلتر نمیکنه
خودروسازا عرضه ندارن ،از اون ور دلالا دست نشانده ی خودشونن وبازار رو اینجور به هم ریختن وقیمتا رو نجومی کردن.خب معلومه کارخانه دارم همش میگه اگه قیمت خودرو حاشیه ی بازار تعیین بشه قیمتا متعادل میشه.دارن خودشونو به هر دری میکوبن تا قیمت کارخانه رو بالا ببرن.قیمت بازارم که دست خودشونه .پس سودنصیب کی میشه؟کارخانه دار..اصلا این قیمتای بازار از کجا میاد کسی پول نداره خودرو با این قیمت بخره،همش کار خودشونه
سلام
لطفابگویید مردم چه گناهی کردن که باید
ماشین داخلی بخرند هوای صنعت داخلی
را داشته باشند ولی صنایع داخلی مردم را
بازیچه خود قرار دهند هرجورکه دلشان
خواست اقدام کنند بدون هیچ نظارتی
احترام باید متقابل باشد بخاطر مردم
مقداری واردات را هم آزاد کنید حدافل رقابتی دربازار ایجاد شود
جالبه که همه رسانه ها با این مافیا هم صدا بر علیه مردمن
فقط میتونم بگم خخخخخخخ
اینم توجیهیه برای اخذ مالیات
هر موقع قیمت خودرو در بازار از قیمت کارخانه چند تومانی اومد پایین این خبر برای اون موقع س...