قالیشویی بانو _استیکی
۹۵۶۶۹۵
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

واکنش هواشناسی به عملیات بارورسازی ابر‌ها

مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها درحالی اعلام کرده است که امسال هفت میلیارد تومان بودجه برای عملیات بارورسازی ابرها در نظر گرفته شده است و از دو هفته‌ آینده این عملیات آغاز می‌شود که رییس سازمان هواشناسی می‌گوید: بارورسازی ابرها شاید در حد بارش برای یک مزرعه پاسخگو باشد اما به هیچ‌وجه در مقیاس شهر و کشور جوابگو نخواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها درحالی اعلام کرده است که امسال هفت میلیارد تومان بودجه برای عملیات بارورسازی ابرها در نظر گرفته شده است و از دو هفته‌ آینده این عملیات آغاز می‌شود که رییس سازمان هواشناسی می‌گوید: بارورسازی ابرها شاید در حد بارش برای یک مزرعه پاسخگو باشد اما به هیچ‌وجه در مقیاس شهر و کشور جوابگو نخواهد بود.

سحرتاج‌بخش با بیان اینکه فرایند بارورسازی ابرها غیرممکن نیست، گفت: هدف از بارورسازی ابرها بسیار مهم است. بارورسازی ابرها سبب رفع خشکسالی کشور یا افزایش ذخایر آب زیرزمینی نمی‌شود. سازمان جهانی هواشناسی نیز بیان کرده است که بارورسازی ابرها نمی‌تواند در رفع خشکسالی موثر باشد.

به گفته تاج‌بخش در کشور امارات نیز مدت‌ها روی پروژه بارورسازی ابرها کار کرده‌ و به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. شاید بارورسازی ابرها در حد بارش برای یک مزرعه پاسخگو باشد اما به هیچ‌وجه در مقیاس کلان جوابگو نخواهد بود و سبب افزایش ذخایر آبی کشور نمی‌شود.

رییس سازمان هواشناسی کشور افزود: برای بارورسازی ابرها نیاز به اطلاعات جوی و هواشناسی است. برای مثال باید ابر خاصی را در ارتفاع مشخصی بارور کرد همچنین سایر عوامل جوی از جمله باد در امر بارورسازی ابرها موثر است. ما تاکنون تبادل اطلاعات هواشناسی با دستگاه‌های مختلف برای بارورسازی ابرها نداشته‌ایم اما بانک اطلاعاتی مشترکی از اطلاعات هواشناسی بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد که ممکن است برای بارورسازی ابرها از آن اطلاعات استفاده کنند.

عملیات بارورسازی ابرها برای نخستین بار در سال ۹۵ انجام شد. به گفته فرید گلکار -رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها - مدتی در اجرای عملیات بارورسازی ابرها وقفه ایجاد شد اما دوباره امسال هفت میلیارد تومان بودجه برای این مساله در نظر گرفته شده است.

درحالی‌که سازمان هواشناسی کشور تاکید می‌کند بر اساس داده‌های علمی و تجربه‌های بین‌المللی، پروژه بارورسازی ابرها به هیچ عنوان تاثیری بر افزایش بارش و رفع خشکسالی در کشور ندارد، انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی و مجری مستندات خود در اجرای مجدد عملیات بارورسازی ابرها را منتشر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انگاری دنبال سیل ویرانگرید؟!!!!

    • بدون نام

      انگاری دنبال سیل ویرانگرید؟!!!!

      پاسخ ها

      • pppp

        یعنی تو باورت شد که اینا میتونند چنین کاری بکنند نه بابا مال این حرفها نیستند اگر بودند که حرف نداشت خالی بندی میخوان بگن که ماهم آره من خودم توی هواشناسی هستم ماهنوز هواشناسی لمان ازطریق ماهواره‌ای خارجی انجام میشه ما حتی ماهواره هواشناسی ازخودم ن نداریم تمام اینا مال دشمنه

    • بدون نام

      یا خدا پس منتظر باران های سیل آسا باشیم تراخدا این کاررانکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه باو اینا افتابه سازن چه به این کارا
        باور نکنید

    • بدون نام

      مهم ، اون هفت میلیاردها که باید سر به نیست بشه ، حالا اگر شده روی آسمون بدون ابر ریخته شه .

    • ناشناس

      مگه دروغه حرف حق تلخه. اگه بارور نشدن په چیه؟؟؟؟؟

    • شاهرخ

      اگر چنین است که برای یک مزرعه خوبست نه برای یک شهر یا ازدیاد آبهای زیر زمینی ورفع خشک سالی پس چرا این بودجه را در محل دیگری مثلا برای لایروبی تالابها استفاده نمی کنند تا دچار وضعیت میانکاله نشوند،تخصیص بودجه برای کاری که کارشناسان ومتولیان آنرا بیهوده میدانند یعنی حیف و میل بیت المال در این وسط قراره چه کسی میلیاردر بشه نمیدانم امیدوارم هموطنان پیدا کنند پرتغال فروش را!!!!!!

    • بدون نام

      چی شده ابرها نازا شدند؟واین باروری به نفع چه کسانی تموم میشه؟ابرها رو کسی پیش فروش نکرده بوده؟

    • بدون نام

      یا حضرت سلمان .بگو باران ببارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضی ها مدام متاسفانه هی نق می زنند.

    • علی اکبر

      سلام، این کار اگه برا مردم آب نداشته باشه برا بعضیا نون خوبی داره،، کسی توان مقابله با نهادهای متولی این کار رو نداره، ۷ میلیارد برای آبیاری یه مزرعه، خدایا خودت به مردم کمک کن....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج