آمار عجیب از کشتهشدگانِ تصادف در ایران
رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه هر نیم ساعت یک نفر بر اثر تصادفات در کشور فوت میکند، گفت: متاسفانه روزانه در کشور ۴۵ تا ۶۰ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست میدهند.
خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه هر نیم ساعت یک نفر بر اثر تصادفات در کشور فوت میکند، گفت: متاسفانه روزانه در کشور ۴۵ تا ۶۰ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست میدهند.
سردار سیدکمال هادیانفربا بیان اینکه در طول سال بیشترین تصادفات در استان فارس رخ میدهد، اظهار داشت: این استان در ۹ ماهه اول سال جاری رتبه اول کاهش تصادفات در کشور کسب کرده است.
وی با بیان اینکه در طول سال خسارت مالی ناشی از هر فوتی در تصادفات رانندگی، 5.2 میلیارد تومان است، گفت: اگر هزینههایی که از بدو تولد صرف رشد و آموزش یک فرد میشود را بررسی کنیم میتوانیم بگوییم سالانه 34 میلیارد دلار ناشی از تصادفات به کشور متحمل میشود.
این مقام انتظامی افزود: در 9 ماهه اول سال 98، حدود 36 درصد تصادفات فوتی ناشی از تخلف نداشتن توجه به جلو بوده که یکی از مصادیق مهم آن، استفاده از تلفن همراه است که میزان بروز خطر تصادف را تا 4 برابر افزایش میدهد.
وی با بیان اینکه مدیریت، قوانین و مقررات، راه و جاده، انسان و وسایل نقلیه، مولفههای اصلی در ایمنی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور هستند، گفت: ایمن سازی محل تصادف، درخواست کمک از نیروهای امدادی، سازماندهی افراد و تجهیزات در راستای کنترل و روانسازی ترافیک و ساماندهی موارد درگیر در تصادف به عهده پلیس است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه در 9 ماهه اول سال جاری حدود 13 هزار و 711 نفر از شهروندان بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادهاند، خاطر نشان کرد: متاسفانه آمار نشان میدهد که 1.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
سردار هادیانفر افزود: بار سوانح ترافیکی کاهش نمییابد مگر اینکه عوامل خطرساز را به درستی بشناسیم و به جامعه معرفی کنیم و با برنامه، جلب مشارکت عمومی، عزم ملی و آموزش همگانی از عوامل خطرساز اجتناب کنیم.
وی با اشاره به اینکه 51 درصد از افرادی که دچار تصادفات میشوند در صحنه جان خود را از دست میدهند، عنوان داشت: حدود 6 درصد در حین انتقال و 43 درصد در بیمارستان نیز فوت میکنند.
رئیس پلیس راهور کشور اظهار داشت: نقش خانواده در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از همان اوایل کودکی از طریق کارکردهای آموزشی و فرهنگسازی بسیار موثر است.
نظر کاربران
خطای انسای قبول.ولی جاده ها رو کی بای. درست کنه.ماشیناای مزخرف کی باید درست کنه. ...
پاسخ ها
یه جاده درست حسابی نداریم تا سوریه درست نشه همینه
اینا خودرو بی کیفیت رو نمیگن .کدومو بگم پرایدرو تیبارو پژورو تندر.بابا این خودروها تو پیچ تند منحرف میشن به والله یه باد شدید میاد اینا تو جاده رقص عربی میکنن
جالبش اینجاست هیچ کدوم ترمز درست ندارن ای بی اس کشکی
فقط واردات خودروها دست دوم از کشورهای اروپایی یا صفر
در اینارو باید گو گرفت
نظر من خواهشا پخش کنند . اگر من مقام مسئول بودم تمام قسمتهای جاده های سبقت ممنوع وغیر مقطع در کل کشور را اتوبان میکردم .. بااینهمه خسارت جانی ومالی داره بوجود می آد خیلی یا اصلا اتفاق نمی افتاد توجه کنند اداره راه و و و
دو هفته پیش رفتم مشهد
به خدا قسم ظلم از ای بالاتر وجود ندارد فقط تا مشهد ده تا ماشین فقط و فقط به خاطر نداشتن گارد ونرده کنار جاده چپ کرده بودند و چند نفر کشته شده بودند اگر نرده وجود داشت خون از دماغ یکنفرشان نمیومد
پول نفت که هیچ حداقل با پولهای مالیات خودمون جاده ها را ایمن کنید و ،،،،
خسارت مالی ناشی از هر فوتی خوب اومدی .دقیقا شما چه هزینه ایی میکنید برای هر فرد از بدو تولد کاش اینم توضیح میدادید.شما کلا هزینه میگیرید کسی ندیده هزینه ایی بدید
بزار کشورهای برادر مشکلاشون حل شه بعد
الان بسیاری از تصادف ها تو کوچه ها رخ میده چون برخی راننده ها نمیفهمن تو سطح شهر نباید با سرعت بالا برن
قطعا مسئولین باید جاده های بیشتری رو بهسازی کنن، ولی همین جاده هایی که تا الان ساخته و بهسازی شده برخی مردم حاضر نیستن عوارض بین جاده ای بدن و میرن جاده قدیم که عوارض ندن!!!
گاهی هم ما مردم مقصریم...
حداقل وزیر راه یا رییس جمهور بیاد بگه که مقصره ...
پاسخ ها
بعد جمعه
خودروهای ضعیفی مثل پراید و تیبا و کوییک و..... اکثر کشته ها رو دارن
و البته فرهنگ پایین در رانندگی!
کیه که گوش بده
پاسخ ها
داداش بدون اطلاع نظر میدی تیبا از پژو محکمتره ضمنا وزنش باچهارصدپنج یکیه با جثه کوچیکتر
کوییک اونقدر کم تولید شده که فکر کنم نشه راجع بهش آمار داد هنوز
خبرتازه ای نیست مسئولین بدردنخورجاده های بایک ماشین های تقلبی وبی کفایت انشالله جیب مسئولین پرباشه مردم اگه نمیره خودشون میکشه
نگفتین که بیشتر فوتی ها خودرو پراید یا ۲۰۶ داشتن
پاسخ ها
عزیزم کلا ماشینهای ایرانی بی کیفیت وآشغال
پلیس راهور ودر مجموع پلیس ایران پیشگام آمار دروغ در این مملکته اتفاقا هیچکاره هم هست فقط باجریمه های کلان نان آور دولته یه حمال بدبخته
سردار شما که ریاضی خوب بلد هستید بفرمایید ماموران راهور سالانه چقدر مردم را جریمه الکی می کنند؟
پاسخ ها
بله درسته
good
حرف حساب...
گل گفتی!!
مرگ حقه پراید وسیله ست.
پاسخ ها
عالی بود کیف کردم
مردک میدونی چی داری میگی . چرا پیرزنها که از خونه بیرون نمیروند صد سال عمر میکنند نکنه مرگ حق اونها نیست
متاسفانه مثل خیلی از موارد دیگه ،در زمینه رانندگی هم فرهنگ پایینی داریم
پاسخ ها
دقیقا
...تو لیست بدترین ها رتبه اول داریم تو زمینه های مختلف
ایول دقیقا
راهورش که اینطوریه نیرو انتظامی هم فرمالیتست.کافیه یه بار بهشون زنگ بزنی بگی دارن میکشنم کمتر از یه رب نمیان.فقط الکی هستن که بگن ما ام هستیم
گل گفتی ای گل گفتی
واقعا جای تاسف داره .
پاسخ ها
بله اکثرا اکثرا هدف پلیس ما بجای راهنما فقط بفکر جریمه هستند انگار شکارچی هستن ودنبال شکار میکردند فقط بعضی وقتا صحنه سازیها مثل مارپیچها سرعتهای درحالت مستی . یه بار پلیسی میگفت خودم ماشینم توی خونه جریمه داشته
افتخار میکنید
چرا آنهایی که برای سقوط هواپیما اوکراین تو خیابان شمع روشن میکردن اغتشاش راه میانداختند ب نوعی ابراز همدردی با کشته شده ها میگردند جرا برای کشته شده های جاده ها آون هم ماهی سیصد نفر کشته میشود کجایید آیا اینها هموطن نشستند چرا صدایشان در نمیاد
خدای مهربان به انسان عقل عطا کرده کجای دنیا وسط خیابان چاله میکنن پول مملاکت خوردن نداره
عزیز من فرهنگ خانواده جای خود رو داره شما خودروی استاندارد ندارین . خودرویی ک ضد مرگ باشه بسازین . ک فکر میکنم در توانتون نیس . یعنی عرضه این کارو ندارین ک خودرویی با استاندارد آلمان و آمریکا و ژاپن بسازین
بزرگترین عامل مرگ و میر پراید هست کشورهایی مثل آلمان چون ماشینهاشون استاندارده حتی اگه خودروهاشون تصادف کنن کم پیش میاد ک منجر به مرگ و میر بشه. انصافا اگه ملت بنز سوار میشدن آمار تلفات این بود؟
سی و چهار میلیارد دلار؟
پاسخ ها
یعنی هر ایرانی باید مبلغ پنج میلیون وپانصد وبیست پنج هزار تومان از جیب مبارکش فقط برای حوادث رانندگی پرداخت کند !! جان که چه ارزشی دارد
فکر نمیکنید دلیلش ماشین های تولید وطن باشه
این آشعالها رو تولید میکنین میدین دست مردم دیگه این حرفا رو نداره. پراید نیازی نیست جایی بخوره یکم تند بره خودش له میشه
همش تقصیر راننده های بی شعوره
هر بچه ای پشت ماشین میشینه نتیجش میشه همین
خود جاده ها بیشترین علته
اینکه وجود پلیس در جاده خودش باعث دلهره و حواس پرتی واضطرابه که ...
۴۰درصد خطای انسانی.۳۰درصد ماشینهای بی کیفیت.۳۰درصد جاده های خراب
اگر این همه ارابه مرگ...و جاده های غیر استاندارد را درست میکردین مطمئنآ آمار تصادفات و مرگ و میر تا هشتاد درصد کاهش پیدا میکرد .
یعنی الان فرهنگ خانواده ها در رانندگی بالا بره مرگ و میر ناشی از تصادفات کمتر میشه؟ یعنی این آقا همه چی رو تو فرهنگ رانندگی میبینه.نقش جاده ها نقش خودرو سازی صفره.وقتی مصاحبه میکنید ی حرفی بزنید که مردم کمتر احساس نفرت کنن. شک نکنید همین الان خودرو سازی ایران به عنوان ی جنایتکار شناخته میشه .
تلفن همراه موقع رانندگی باعث عدم توجه به موانع راننده در هنگام رانندگی میشه.
جریمه سنگین باید برای رانندگان و صحبت با تلفن همراه بگذارند
برای خودرو سازان داخلی سود فروش محصولات بی کیفیتشان بیشتر از جان انسانها ارزش داره.در قرآن آمده اگر انسانی رو کشتی تمام انسانیت را کشته ای پس چطور میشه محصولات ایران خودرو و سایپا که باعث کشته شدن افراد بیشماری در هر سال هستند هیچ مسئولی راه چاره ای نداره.آقایون یا خودرو با کیفیت و ایمن تولید کنید یا در تولید رو تخته کنید و فقط خودرو استاندارد وارد کنید.ارزش جان ایران و ایرانی بیشتر از اینها ارزش داره.
بااینکه خودتان حساب کردین ۹ماه درسال ۳۴ملیارد دولار خسارت وارد میشودالبته تااخرسال به۴۰ملیارد میرسد اگراین مبلغ راماشینهای خارخی وارد بشود چقدر به نفع مردم است یکسال امتحان کنید که ایا مرگ ومیر درمدت یکسال کمتر شده بانه درضمن خداقسم میدم که ریشه همونی رادربیاره که پای خانواده پراید توایران باکرد آمین
کار امریکا و اسرائیل و عربستان
همان طور که در ابتدایی به دانش آموز جدول تناسب یاد میدهیم که نسبت و تناسب باید با هم هماهنگ باشن باید جاده و ماشین با هم هماهنگ باشن ولی جاده های ۵۰ سال پیش هیچ تغییری نکرده ولی ماشین ها صد برابر شده اند
فشاراقتصادی ناشی از بی تدبیری مسئولان ودولت،تورم افسارگسیخته، ،بیکاری،عدم تامین معیشت زندگی،شرمندگی آقایان دربرابر زن فرزندو...اگرروزی برطرف شد آن موقع تصادفات هم کم یابرطرف خواهدشد!!!
هیچ حرفیو باور نکنین . جز دروغ چیزی تحویل مردم نمیدن . اگر هم راست بگن برای کوبیدن رقیب و رفع مسئولیته . میبینین که این وسط وظیفه ی پلیس رو فقط ایمن کردن صحنه ی تصادف و تماس با اورژانس ذکر کرده . البته کمین کردن برای جریمه کردن رو یادش رفته بگه
آمار تصادفات ما نزدیک به استاندارد جهانی است.17000 سالانه تقسیم بر 365 که میشه 46 نفر روزانه.
با توجه به تعداد خودرو و استاندارد اروپا حداکثر می تونه تا 30 نفر کم بشه..
بالاخره دولت نگاه درآمدزایی به جریمه ها داره
دولت اصلاحطلب جاده ها و خودروها را اصلاح کند......
دنیا همینه یامیری یاوقتی که موندی باید بدی های روزگارو تحمل کنی همون بهتر که بمیری ومجبور نمی شی هر وقت می خوای تلوزیون رو روشن کنی چهره ی وحشتناک این ادمای بدو تحمل کنی
اینجاایرانه کشورمرده پرست
همه تون تو مرگ این بیچاره هایی که تو تصادف مردن شریک هستید وقتی اوضاع اقتصادی رو داغون کردید و ایران رو منزوی توان مالی اکثر خانواده ها کم شد.وقتی پول ندارن چه جوری خودروی خوب بخرن؟راضی میشن به این اشغالهایی که درست کردید اسمش رو گذاشتید ماشین.و هم چنین وضعیت جاده درست کردنتون.علاوه بر بی احتیاطی شماها هم تو مرگشون شریک هستید.
معلوم تا مملکت از مسولین نادان وبی تدبیر ورانت خوار واینکه خودشان ماشین های آنچنانی استفاده می کنند ودغدغه زندگی ندارند وضع همینه که هست-خودروهای بی کیفت از نظر ایمنی و مصرف سوخت بالا وسوخت بی کیفیت وآلودگی هوا وهزاران بیماری ازسرطان و.......وهزینه های بیمارستانی که به مردم تحمیل می شود تا کی ما باید اینگونه باشیم همین بالاترین ظلم است .کشوری با داشتن این همه منابع باید مردمانش در فقر وبدبختی زندگی کنند.
با این خودروهای بی کیفیت کسی از تصادف سالم نمیمونه
خداوند از سازندگان پیت حلبی نگذرد که مردم را به استقبال مرگ میفرستن بیشرفا
کشور ژاپن میزان تصادفاتش یک نهم ایران است. واقعا مایه ی تاسف است.
کشور ژاپن میزان تصادفاتش یک نهم ایران است. واقعا مایه ی تاسف است.
پاسخ ها
سلام اگر یک ماشین مدل روز دنیا بیاورند تمام کاردانهای فنی چه راهنمایی ورانندگی وپلیس راه خودشان از سیستم جدید این ماشینها تعجب میکنند واز امکاناتش در حیرت میمانند وتاره باید از شرکت سازندیکویا یک کارگروه بفرستد برای اقایان باصطلاح کاردانان توضیح دهند .چون باعلم روز دنیا پیش نمیروند.این یک نوع عقب ماندگی بسیار مهم درعرصه تکنولوژی است .ممنون کویر
شما هم کنترل کمربند و سرعت را تنها اقدام خود میدانید و دگر هیچ
تمام روستا ها ما جاد خاکی درست حسابی ندارن مدرسه ندارن وزیر امو ش پروش میفرماید ما برای باسازی مدارس سوزیه امدیم ...
سایپا مطمن...
جاده ها وماشینهای بی کیفیت برای کنترل جمعیت مفید است..
دیکه،ازجریمه،شده،خسته،شدیم
دیکه،ازجریمه،شده،خسته،شدیم
راهوان،بفکره،جریمه،خودشون،هستند،نه،مردم،دستشودردنکند
مقصر اصلی جاده های قدیمی که توان اینهمه ترافیک و خودروهای بدون استاندارد جهانی وفاقد ایمنی وترمز واز همه مهمتر راننده که فقط جسمش پشت فرمون هسته و حواسش همجا هسته الا رانندگی بدلیل مشکلات مالی شدید .خدا کمک کنه
اگر ماشین خارجی وارد کنن خودروسازهای ایرانی چطور ماشینهاشونو باقیمتهای نجومی آب کنن.
بخدا بخوان تمام جاده های ایران را بجای چهار باند ۸باند می سازند ولی انگار خوابنداین مسعولین
تا وقتی ک اموزش رانندگی درست حسابی داده نشه و جادهای مورد نیاز تاسس نشه وجادهای مشکل دار ک الحمدلله کم نیستن بازسازی و نوسازی نشن و ایمنی خودروها بالا نره وضع همینه ک خسارت بزرگی بر دوش خانواده و جامعه میذاره
متاسفانه در فرهنگ نهادینه شده در خانواده
متاسفانه در اکثر خانواده های ایرانی شاهد این موضوع هستیم که هرکدام از فرزندان مقررات راهنمایی را کمتر رعایت کند دست فرمون بهتری دارد ، ابتدا خانواد
زنده باد تولید داخلی!!!
چه عجب برترینها یه مطلب مفید و عبرت گیرنده زدی
دلیل فوت نگفتین ارابه های مرگ ایران خودرو و پراید .
خودتون قاتل مردم هستین اون دنیا باید جواب پس بدین
کار درراهور ودرتمامی شعباتش یک کار تخصصی وبلکه فوق تخصصی است این آقای سردار از چه درجه ای وچندسال درجاده ها کارکرده؟ جند صد تصادف جمع کرده ؟کدام کار مهندسی ترافیک را شخصا ارائه ودرساختش نظارت کرده. وضعیت مسئولین راهور مثل تولید کنندگان خودرویمانست که فقط بخاطر بله قربان گو بودن خوب به این جایگاهها میرسند.
به خاطر اینکه نه آموزش درست حسابی داریم و نه فرهنگ.
پاسخ ها
آقا اینا همش بهانه است طرف میکش را می افتاده به را بندان میخوره اعصاب خورد خب
د
ادش تصادف صورت م گ ی ر تمام.
جنگ جهانی سوم شروع شده ایرانیها خبر ندارن
طبق این آمار اگر روزانه 30نفر هم کشته بشن ماهانه میشه 900نفر
حالا اون افرادی که تجمع کردند و به دفاع از شهدای هواپیما شعار میدادند الان کجا هستند
چرا حالا نمیرید جلو این ارابه های مرگ را بگیرید؟
چرا جلو مسولان سایپا وایرانخودرو نمیگیرید؟
مگر کشته های تصادف جاده ایی هموطن نیستند ؟
چرا الان صداتون در نمیاد ؟
در درجه اول راننده مقصر است ، وقتی میدانیم که ماشینها امن نیست ، ترمز نداره و خیلی از عیبهای دیگه ، چرا باید با این ماشینها با سرعت رفت و لایی کشید و ویراژ داد ، وقتی با پراید در خیابان با سرعت بالای ۱۰۰ حرکت کنی باید منتظر هر حادثهای باشی
مطمئنا دو سه برابر این آمار قطع عضو و معلول به جا میمونه با این هزینههای سرسامآور!!!
سلام اخبارداغ یک اموزش بدهنیدگسی که گمربندش ببده یک بارقلبش می گیره چگونه گمک بکن اخبارداغ اخرهستن بلدنیستن دست پاش گم می کن وقت همراه شان هستن خوب دیکرتلویزیون دیده بودم قندخون داشته بچه اش نجات داردباتشکرالتماس دعا?
خودروسازان باید دیه افراد فوت شده در تصادفات را پرداخت کنند
6120نفر در سال.حداقل
تا جایی که ما یادمونه از موقعی ایران خودرو سایپا افتادن رو دور تصادفات نه تنها عجیب نیست بلکه برا مردم عادت شده و اگر ی روز تو جاده هامون کشته ندیم واقعا برامون عجیبه
اگ ما هم مثل بقیه کشورها خدا بخواد زندگی کنیم واز این ارابهای مرگ تحویل ما ندن شک نکن نصف نصف این امارم کشته نمیدیم ب امید اون روز ....
کاری ندارم خدای اگه پلیس نیاشه تو جاده می دونی چه اتفاقی میفته همه فقط یا این کیفیت ماشین می تازند پلیس ایا همه را جریمه می کنه یا اونی که مقررات زیر پا می زازه من باشید نباشن روزی بیش از 200 نفر می میرند
جاده و ماشین رو حساب کنید اما وجدانمون رو قاضی کنیم تو دوست و آشنا و همسایه نداریم کسایی که با ماشین خارجی کاملا ایمن تصادف کردن و فوت شدن؟!!
وقتی میپرسید میبینی تو جاده سرعت ۸۰ داشته ۱۸۰ میرفته پس این بنده خدا دلیل فوتش اول نحوه رانندگی خودشه .
خیلی هامون تو جاده راحت بگم افتضاح رانندگی میکنیم.
البته فرهنگ رانندگی هم چیزی بود که باید از همون کودکی تو مدرسه و جاهای دیگه برامون گفته میشد که دوران بچگی هم نسلهای من این حرفا کدوم بود. اینا کشک بود . فقط حرف سر این بود ...