پلیس: تصادفات دغدغه جدی دولت نیست
رئیس پلیس راهور ناجا با تصریح اینکه امروز تصادفات دغدغه جدی دولت نیست و تا مادامی که دغدغه دولت نباشد، رو به افزایش است، گفت: متاسفانه مفهوم مدیریت سوانح در کشور ما اجرایی نشده است و بخشهای مختلف امداد و نجات که نقش اساسی دارند، جزیرهای عمل میکنند، در حالی که کشورهای موفق در این باره، منسجم و تحت پوشش یک دستگاه و بخش عمل کردهاند.
خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس راهور ناجا با تصریح اینکه امروز تصادفات دغدغه جدی دولت نیست و تا مادامی که دغدغه دولت نباشد، رو به افزایش است، گفت: متاسفانه مفهوم مدیریت سوانح در کشور ما اجرایی نشده است و بخشهای مختلف امداد و نجات که نقش اساسی دارند، جزیرهای عمل میکنند، در حالی که کشورهای موفق در این باره، منسجم و تحت پوشش یک دستگاه و بخش عمل کردهاند.
سردار سید کمال هادیانفر چهارشنبه دوم بهمن در سمینار بینالمللی سوانح ترافیکی در شیراز بیان کرد: امروز ترافیک ضمن اینکه تاثیرات زیادی برای بشر ایجا کرده، به دغدغهای جدی به ویژه در حوزه ایمنی برای مردم دنیا تبدیل شده است.
او ایمنی را جدی ترین بحث در حوزه ترافیک و آنچه تحت عنوان مدیریت ترافیک مطرح میشود، دانست و افزود: ایمنی بخش مهم سوانح ترافیکی را تشکیل میدهد، چرا که هر حادثه ناشی از تصادف، بار مالی زیادی به کشورها تحمیل میکند.
سالانه حدود ۳۴ میلیارد دلار خسارت ناشی از تصادفات به کشور تحمیل میشود
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هر نفر که در تصادف جان خود را از دست دهد، تقریبا ۵.۲ میلیارد تومان هزینه مستقیم و غیرمستقیم به کشور تحمیل میکند، اظهار کرد: سالانه حدود ۳۴ میلیارد دلار خسارت ناشی از تصادفات به کشور تحمیل میشود.
هادیانفر ادامه داد: هرساله بر اساس گزارشها، ۱.۳ میلیون نفر جان خود را در دنیا از دست میدهندو در مقابل آن حدود ۵۵ میلیون نفر نیز مصدوم و معلول میشوند.
او با بیان اینکه براساس آمار سازمانهای جهانی پیشبینی میشود تا پایان ۲۰۲۰ حدود یک میلیون و ۵۹۰ هزار نفر در دنیا بر اثر تصادف جان خود را از دست بدهند، عنوان کرد: به ازای هر نفر کشته در تصادفات در ایران حدود ۲۷ نفر مجروح میشوند. بعضی از روزها نیز ۴۵ تا ۶۵نفر جان خود را به علت تصادف از دست میدهند.
رئیس پلیس راهور ناجا همچنین با بیان اینکه هر ساعت ۱.۹ نفر در ایران در تصادفات جان خود را از دست میدهند، گفت: آنچه که باید به آن توجه کنیم آمار تصادفات است، چون خشت آن را از ابتدا در کشور اشتباه گذاشتهایم.
هادیانفر با بیان اینکه امروز ما آمار تصادفات را کشته به کشته محاسبه میکنیم، افزود: این در حالی است که براساس آمار WHO متغیرهای اصلی در آمارهای تصادفات نقش دارند.
او با یادآوری این موضوع که در بروز تصادف ۳۳ سازمان نقش دارند، گفت: تقریبا کشتههای حوادث ترافیکی در دنیا به ازای هر ۱۰ هزار وسیله ۷.۵ نفر محاسبه شده، در اروپا ۷.۲ نفر و در آسیا نیز ۱۰ نفر محاسبه شده است.
رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: در ایران در سال ۲۰۱۳ به ازای هر ۱۰ هزار وسیله ۶.۷ نفر کشته محاسبه شده در سال ۲۰۱۹ به ۵ نفر رسیده است.
هادیانفر همچنین با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی ۷ درصد به تولید ناخالص ملی زیان وارد میکنند، خاطر نشان کرد: از مجموع تصادفات رانندگی، ۵۱ درصد در صحنه، ۶ درصد در طول انتقال و ۴۳ درصد نیز در مراکز درمانی و یا بعد از ترخیص جان خود را از دست میدهند.
او تلفات انسانی، از دست دادن سرمایههای ملی، اتلاف وقت مسافران، تاخیر در حمل و نقل، افزایش مصرف سوخت، افزایش سوانح ثانویه، کاهش ظرفیت راهها و ... را از مهمترین پیامد سوانح ترافیکی برشمرد.
رئیس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر جان خود را در تصادفات در ایران از دست دادهاند و در برابر آن ۳۶۵ هزار نفر مصدوم و معلول شدهاند.
هادیانفر ادامه داد: تصور کنید ۱۰ درصد از مصدومان و معلولان دیگر قادر به حرکت نیستند، حال ببینید چه هزینهای به کشور و چه بار مالی به خانوادهها تحمیل میشود؟
او با بیان اینکه امروز بستن کمربند توسط راننده و سرنشین در جادهها الزامی است، گفت: در صورت بروز تخلف بدون اغماض و به شدت برخورد میکنیم.
صدا و سیما بابت احیای برنامههای فرهنگی از ما پول میخواهد
رئیس پلیس راهور ناجا اجرای طرح همیار، سفر بخیر سیاه ساکتی و.. را در شمار طرحهای موفق طی سالهای گذشته معرفی کردو گفت: اما امروز صدا وسیما به ما میگوید۲۰۰ میلیارد تومان به ما بدهید تا برنامههای فرهنگی را مجددا احیاء کنیم!
هادیانفر همچنین اظهار امیدواری کرد که دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی و سمینارهایی نظیر سوانح ترافیکی موجب ارائه سند اقدام و انسجام ملی شود تا همانند اجرای برخی طرحهای فرهنگی در این حوزه ۱۱ سال پیش انجام شد، شاهد استمرار روند کاهشی تصادفات به ویژه فوتیها باشیم.
نظر کاربران
آیا چیزی پیدا میشه دغدغه دولت باشه که این دومی شه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
این که معلوم جون ملت کیلو چنده!!
برای همین است که دست اندازهای خیابانها و جاده ها رو درست نمیکنند چون اصلا مردم براشون مهم نیستند اون چیزی که براشون مهمه حزب الله لبنان حشدالشعبی عراق نیروهای مردمی سوریه حوثی های یمن و.... که اگه یه کمی عربستانیها بهشون بها بدن میشن همون بازیکنای فوتبال فلستین که بطرف اسرائیل رفتند وبه ایران و ایرانی پشت کردند ویادشون رفته کمکهای ما ایرانیها .
ببخشید مگه جان انسان تو این مملکت ارزش داره که حکومت خیلی براش دقدقه باشه
برای شما که بد نیست راه به راه جریمه های الکی دیگه از این بدتر هم هست آیا؟
ماشین عهد بوق با قیمت آخرین خودرو جهان چه انتظاری دارید
تازه خوشحال هم میشن که جمعیت کم بشه
اصلا جان و امنیت مردم مهم نیست
دادا شما هم برید اون بالا تازه میفهمی چه مافیای نمیزاره کار بره جلو ما نیاز به یه انقلاب اداری در خصوص فساد و رانت هستیم وحشتناک چون خرج بالاست و درآمد کم پس شما همه رو سوق میدید به رانت یکیش هم ماشین با دو تا کارخانه موجود
از شما دوستان خبر داغ ممنونم از اینکه نظر منو گذاشتین تو صفحه نظرات .
صدا وسیما برنامه های کذای و آبکی را در راستای اهداف خودشان که حال انسان به هم میخورد روزانه چندین مرتبه پخش و تکرار میکند بعد پخش برنامه های فرهنگی در زمینه کاهش تصادفات و در زمینه حفظ جان مردم است را امتناع و به دنبال کاسبی است %@
خالی کردن جیب ملت دغدغه،دولت است.