ابعاد جدید از خسارتهای سقوط هواپیمای اوکراین
وزیر اسبق راه با اشاره درباره سقوط هواپیمای اوکراینی میگوید: ایران اشتباهات بزرگ و پرهزینهای مرتکب شده است. برگرداندن اعتماد ایرلاینهای جهان برای عبور از آسمان ایران بسیار دشوار است.
رویداد۲۴: وزیر اسبق راه با اشاره درباره سقوط هواپیمای اوکراینی میگوید: ایران اشتباهات بزرگ و پرهزینهای مرتکب شده است. برگرداندن اعتماد ایرلاینهای جهان برای عبور از آسمان ایران بسیار دشوار است.
سقوط هواپیمای اوکراین
احمد خرم، وزیر راه دولت اصلاحات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی با بیان اینکه ایران اشتباهات بزرگ و پرهزینهای مرتکب شده است، به تجارتنیوز میگوید: مجموع اتفاقات چند روز اخیر پس از سقوط هواپیمای اوکراینی و با رفتارهای مشاهده شده خارج از ضوابط سازمانهای جهانی هوانوردی، دیگر کمتر امیدی وجود دارد که به این زودی پروازهای جهانی به آسمان ایران برگردند.
بنا به اعلام شرکت فرودگاهها، ایران از پروازهای عبوری در سال ۹۷ رقمی حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته است. این شرکت گزارش داده است که پس از سرنگونی پهپاد امریکایی تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران از ۸۴۰ پرواز به ۸۰۰ پرواز کاهش داشته است و حال پس از اتفاقات چند روز اخیر آیا تعداد پروازهای عبوری از ایران کاهش نخواهد یافت؟
احمد خرم میگوید که اشتباهات پدافندی ممکن است در سایر کشورهای جهان پیش آید، اما برخورد ما با این اتفاق باعث شده است که ضریب اطمینان سازمانهای جهانی هوانوردی نسبت به ایران به شدت کاهش پیدا کند.
وزیر پیشین راه عنوان میکند که نمیتواند به سادگی باور کند که علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از همان ابتدا متوجه هدف قرار گرفتن هواپیما نشده است.
او توضیح میدهد: رییس سازمان هواپیمایی کشوری سالهای طولانی است که در صنعت هوایی سابقه کار تخصصی دارد و با ۱۰ دقیقه گشتزنی در سایت وقوع حادثه میتوانست تشخیص دهد که هواپیما مورد هدف قرار گرفته است.
او ادامه میدهد که اشتباه دوم عابدزاده این بود که به عنوان یک متخصص نباید پیش از انتشار گزارش کارشناسان بررسی سانحه روبروی دوربین صدا و سیما قرار میگرفت و مدعی میشد که حادثه به دلیل نقص فنی بوده است. زیرا این رفتار او باعث از بین رفتن اعتماد سازمانهای جهانی به بدنه تخصصی صنعت هوایی ایران شده است.
وزیر پیشین راه اصلاحات تاکید میکند که اشتباه سوم ایران در سانحه سقوط پرواز ۷۵۲ تهران- کییف بررسی سایت سقوط توسط برخی، پیش از بررسی تیمهای کارشناسی است که این مساله خلاف مقررات سازمانهای جهانی ایکایو و یاتا است.
به گفته خرم، اشتباه چهارم آن بود که دلیل حادثه خیلی زود اعلام نشد و در مجموع با این شرایط برگرداندن اعتماد ایرلاینهای جهان برای عبور از آسمان ایران بسیار دشوار است و ممکن است که حتی تا سالها طول بکشد.
وزیر اسبق راه معتقد است که در آن شرایط خاص حتما باید پروازهای مسافری محدود یا خط سیر پرواز جدید برای خلبانان تعریف میشد، اما این اشتباهات مدیریتی باعث شد که در نهایت پدافند به اشتباه هواپیمای مسافربری را سرنگون کند و در نتیجه و با مجموع این اشتباهات اعتماد صنعت هوایی جهان را به آسمان ایران به شدت کاهش دهد.
خرم تاکید میکند که هواپیمای بویینگ ۷۳۷-۸۰۰ هواپیمای بسیار ایمن و معتبری است و تاکنون کمتر سانحه سقوط به دلیل نقص فنی را به ثبت رسانده است. او ادامه میدهد که در حال حاضر و با شرایط پیش آمده ایران علاوه بر از دست دادن درآمد پروازهای عبوری باید غرامت تکتک سرنشینان هواپیما را بدهد. علاوه بر آن هزینه خرید هواپیما و خسارت ایرلاین اوکراینی برای آسیب به این برند را پرداخت کند و علاوه بر این خسارت دیگری به فرانسه به عنوان سازنده موتور هواپیما و بویینگ به دلیل ریزش ارزش سهام و خسارت به برند پرداخت کند.
نظر کاربران
اشتباه رو اون ... انجام داد که پروازهای مسافری رو لغو نکرد
کدام قوه مسئول پیگیری احقاق حقوق ملت ایران است؟؟؟؟
پاسخ ها
من پاسخ گو هستم
ی بدبختی به هزار بدبختی ایران اضافه شد
پهباد امریکا را باافتخار زدیم آقای خرم نگران نباش نترس ازامریکا هنوز باید توی حصر باشند خاطرجمع باش
چیزی تو این کشور که به نفع مردم و مملکت باشد اتفاق نمی افتد ضرر پشت ضرر
پاسخ ها
خوب به جاش دوتاوام ازدواج بدن تمام
علی 10/58،مگر تا کنون سود و استفاده و عایدی برای مردم داشته که بگویم ضرر کرده ایم، هرگاه هرگز سودی نداشته ضرر معنی نمی دهد، فقط میشود گفت جهت زیان بیشتر و جلوگیری از آن تعاملی شود شاید بهتر باشد،
سیل هرمزگان هم مقصرش سپاهه راستی زلزله بم که دیگه نگو اونکه همه میدونن کار سپاهه ...
از جیب ملت می دن هم داغدارشون می کنن هم پول ازشون برمی دارن الان دارن راهی برای گرون کردن عوارضی چیزی پیدا می کنن
پول دارند میدن اقای خرم.اصلا این پول هنگفتی که دست اینهاست باعث همه ی این بدبختی ها شده.
وقتی از اون 1800ملیارد چیزی گیر مردم نمیاد پس بهتر که دیگه گیرمون نیاد.
چی برای خودت میبافی ،مگه جاهای دیگه که خودش سقوط کرده اینهمه پول داده که به ما رسید اسمان تپید
پاسخ ها
طبق قوانین بین المللی تا قرون آخر رو باید بدیم
بدتر از اون اعتبارمون رو از دست دادیم
آخه آوم چی بگه
اگه به فرودگاه میگفتن خواپیما بلند نشه هیچی نمیشد
و بدتر از اون اینهمه دروغ و دغلی که بافیتیم
خدا رحمتشون کنه ولی بلاخره ما متوجه نشدیم پرواز ۷۳۷ درسته یا پرواز ۷۵۲ ؟؟؟
میگن چوب خدا صدا نداره
از جیب ملت میره.
پ نه از جیب مسئولین