۹۴۳۷۰۱
۱۱ نظر
۵۰۱۵
۱۱ نظر
۵۰۱۵
پ

کارمندان ناآشنا با رمز‌ پویا، چالش مشتریان بانکی

از نظر مردم، راحت‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای دریافت اطلاعات و راهنمایی برای فعال‌سازی رمزهای دوم پویا، مراجعه به شعب بانکی و کسب راهنمایی از کارمندان بانک‌هاست، غافل از اینکه برخی از کارمندان بانک‌ها نسبت به این موضوع بی‌اطلاع بوده و حتی با راهنمایی اشتباه مشتریان را به دردسر می‌اندازند.

ایرنا نوشت: از نظر مردم، راحت‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای دریافت اطلاعات و راهنمایی برای فعال‌سازی رمزهای دوم پویا، مراجعه به شعب بانکی و کسب راهنمایی از کارمندان بانک‌هاست، غافل از اینکه برخی از کارمندان بانک‌ها نسبت به این موضوع بی‌اطلاع بوده و حتی با راهنمایی اشتباه مشتریان را به دردسر می‌اندازند.

از بیشترین انتقادات مردمی نسبت به نحوه اجرای طرح استفاده از رمزهای پویا مربوط به چگونگی همکاری و برخورد کارکنان بانک‌ها در زمان معرفی سامانه‌های دریافت رمزهای پویا و ارایه مشورت به مشتریان است.

در زمان مراجعه میدان خبرنگار ایرنا به شعب بانکی، مشخص می‌شود که کارکنان بانک‌ها و حتی در برخی موارد، مدیران شعب از ارایه اطلاعات کافی برای راهنمایی مشتریان خودداری می کنند یا اینکه اطلاعات کافی در این باره ندارند.در ابتدا قرار بود که این طرح از ابتدای دی ماه اجباری شود، اما با هدف فراهم کردن زیرساخت‌ها، استفاده اجباری از آن تا یک ماه تمدید شد.

بر اساس این طرح، رمزهای دوم ایستا یا ثابت به تدریج از کار افتاده و رمزهای پویا جایگزین آنها می‌شوند؛ رمزهای دوم ایستا یا ثابت تا زمانی که توسط صاحب کارت بانکی تغییر نکنند در همه تراکنش‌ها قابل استفاده هستند، اما رمزهای پویا فقط برای یک تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برخی از مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها شاکی هستند که در زمان سوال از کارمندان بانک‌ها درباره راه اندازی رمزهای پویا متوجه می شوند که خود کارمندان بانک‌ها، با نحوه کار این رمزها آشنا نیستند.

حتی در مواردی که مشتریان این مساله را به روسای شعب انعکاس می‌دهند، متوجه می‌شوند که رییس آن شعبه بانکی نیز موضوع راه‌اندازی اجباری رمزهای پویا را جدی نگرفته‌اند و آشنایی کاملی با سازوکار راه اندازی این رمزها ندارند.

مردمی که در نصب و راه اندازی سامانه دریافت رمزهای پویا دچار مشکل هستند، معمولا برای دریافت اطلاعات و راهنمایی به شعب بانکی مراجعه می‌کنند، اما برخی از کارمندان بانک‌ها نسبت به این موضوع بی‌اطلاع بوده و حتی با راهنمایی اشتباه امکان دارد که مشتریان را دچار مشکل کنند.

«عبدالمحمدی» مشتری یک بانک بزرگ دولتی در این باره گفت: برای استفاده از پیامک به جای اپلیکیشن، کارمند بانک به من پیشنهاد داد که سامانه ussd (ستاره مربع) را برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف فعال کنم که چنین نیز کردم.وی ادامه داد: ساعت ۱۰ شب ناچار به انتقال پول ضروری به حساب بانکی دیگری شده و اقدام به دریافت رمز پویا از طریق ussd کردم، اما با وجود تکرار فراوان، این امکان فراهم نشده و نتوانستم که رمز دوم پویا را دریافت و به تبع آن پول را منتقل کنم.

وی یادآور شد: به دلیل فعال کردن رمز دوم پویا از طریق ussd، رمز دوم ایستای من نیز غیر فعال شده بود، بنابراین تا صبح فردا باید منتظر می‌ماندم.

این مشتری بانکی افزود: صبح روز بعد که به شعبه بانک مراجعه کرده و این مشکل را به همان کارمند بانک توضیح دادم، وی پاسخ داد که دریافت رمز پویا از طریق ussd فعلا دارای چنین مشکلی است باید صبر کنید تا در روزهای بعد این مشکل برطرف شود.این مشتری بانکی، اضافه کرد: این کارمند اگر همان ابتدا به من می‌گفت که ussd دارای چنین مشکلی است، هیچ گاه آن را فعال نکرده و دچار مشکل نمی‌شدم.

پیگیری‌ها نشان می‌دهدکه بانک مرکزی چندین بار به مدیران همه بانک‌ها برای توجیه روسا و کارمندان شعب بانکی درباره نحوه فعال سازی رمزهای پویا تذکر داده، اما برخی بانک و شعب نسبت به این موضوع کم توجه هستند.

با توجه به حجم بالای فیشینگ وکلاهبرداری‌های اینترنتی، طرح استفاده اجباری از رمزهای دوم یکبار مصرف (پویا) دردستور کار شبکه بانکی کشور قرار گرفته که به تدریج اجرایی می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ناشناس

    من به یکی ازبانکهامراجعه کردم کارت وموبایل بانکم مشکل پیداکرده بود رفتم پیش رییس بانک اطلاعاتش ازمشتریان دراین زمینه کمتربود وباراهنمایی غلط باعث شدمارتم مسدودشد ومشکلاتم حل نشد که بیشترشد!!!!!

  • مهین

    لطفا دریافت رمز پویا را اختیاری کنید. چون
    هر شخصی با مشکل مخصوص خودش روبه رو میباشد. ممنون.


    دارای

    پاسخ ها

    • بدون نام

      موافقم البته من خودم مشکلی ندارم ولی با این روش باید سرعت عمل در عملیات پرداخت بالا بره و سر یک دقیقه رمز وارد بشه وگر نه از اعتبار ساقط میشه،برای خیلی از مردم واقعا سخته، این حرکت که باید اجباری بشه بی انصافیه

  • عباس گلدوست

    باید راهی ساده تر از انچه کارمند و مردم عادی در فهم ان دچار مشکل هستند باشد که رمز دوم پویا معظلی وقت گیر و ملالت اور دارد و برای همگان سخت است ، از خیر خرید اینترنتی بگزریم راحت تر است.

  • بدون نام

    متاسفانه مراجعه به یکی ازشعبات بانک ملت کردم چون بلد نبکد 3 بار مراجعه از خیرس گذشتم ایکاش بانک مرکزی اول اموزش میداد به کارمندان بانک بعدا اعلام میکرد تامردم سرگردان نباشند

  • بدون نام

    هدف بانک مرکزی از رمز پویا فقط ریختن یک سود سرشار در جیب شرکت خدمات انفورماتیک بود. هزار تا اپلیکیشن جورواجور و به دردنخور درست کردن و دارن به زور به مردم میگن نصب کنید!

  • مسیحی

    خوب مردم روانداختید تودردسر اول طرحتون رو آماده وآزمایش میکردید بعداجراش میکردید توهمه جای دنیا همینه شما برعکس کارمیکنید مردم شدن موش آزمایشگاهی برای طرحهای ناقص شما

  • بدون نام

    طرح مزخرفی

  • ۰۰۰۰۰

    تازه مهمتر از همه وقتی میری کد رو ازخود پرداز میگیری واپلیکشن ریما را فعال میکنی،بعد از اینکه اگه اپلیکشن ریما اگه حذف بشه گوشیت، باید دوباره به خودپرداز مراجعه کنی وروز ازنو روزی ازنو.
    نباید اینچنین بشه...

  • بدون نام

    رخورد کارمندان بانک خیلی بد شده خب وقتی خودت بلد نیستی نپیچون مارو، سر پر کردن فرم هم از اول توضیح نمیدن من چندتا برگه فرم تغییر دادم

  • بدون نام

    چرت وپرته....
    اذیت نکنید ملت

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج