به جای مدارس، کارخانههای خودروساز تعطیل شوند
رضا قاسمپور کارشناس حوزه آموزش در گزارشی که در شماره امروز روزنامه مستقل منتشر شده نوشت: در روزهای اخیر شاخص آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها در وضعیت هشدار قرار گرفته و برای تمامی گروههای حساس، خطرناک تشخیص داده شده است.
رضا قاسمپور کارشناس حوزه آموزش در گزارشی که در شماره امروز روزنامه مستقل منتشر شده نوشت: در روزهای اخیر شاخص آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها در وضعیت هشدار قرار گرفته و برای تمامی گروههای حساس، خطرناک تشخیص داده شده است.
این در حالی است که طی روزهای بحرانی اخیر، مسئولان به جای چارهاندیشی، به بیان صحبتهای حاشیهای پرداختهاند و همه منتظر باد و باران هستند تا شاید کمی از میزان آلایندهها کم کند.
خودروها، سوخت، صنایع آلاینده و ساخت و سازها از جمله متهمان آلودگی هوا شناخته میشوند، اما واقعا مقصر اصلی آلودگی هوا کیست و چرا تدبیری برای مقابله با آن اندیشیده نمیشود؟ آیا تعطیل کردن مدارس و ادارات، تنها راه حل موجود برای پاکسازی هوای شهر است.
صنعت خودروسازی کشور از صنعت خودروسازی جهانی بسیار عقب بوده و متأسفانه دچار مشکلات زیادی است و این مشکلات باعث تولید خودروهای بیکیفیت شده که باعث آلودگی هوا میشوند. در این شرایط دستهای پشت پردهای هم هستند که نه تنها کیفیت خودروهای داخلی را بالا نمیبرند بلکه مانع ورود تکنولوژی خودروهای هیبریدی و برقی به کشور میشوند.
البته نباید از نقش بوروکراسی اداری و چوب مافیای خودرو لای چرخ صنعت غافل بود. هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بیمیلی واردکنندگان به واردات خودروهای هیبریدی میگوید: این موضوع نشان میدهد که مافیای گستردهای در پشت پرده این موضوع وجود دارد. تا دولت از چنگال مافیای خودرو رها نشود و نقش نظارتی خود در تولیدات داخلی را به خوبی انجام ندهد، مشکلات صنعت خودروسازی کشور حل نخواهد شد و نمیتوانیم شاهد پیشرفت مورد نظر در این صنعت باشیم.
واقعیت این است که اگر تکنولوژی خودروهای هیبریدی به داخل کشور انتقال داده شود، میتوان با قیمت مناسب این خودروها در اختیار مردم قرار بگیرد، اما به هر صورت باید برای کاهش آلودگی هوا از خودروهای با کیفیت و کممصرف استفاده کرد.
متأسفانه در کشور ما سلامت مردم اولویت جدی نیست. منافع اقتصادی عوامل پشت صحنه مافیای خودرو و دیگر مافیاها عملا مجالی برای حل معضلات اینچنینی را نمیدهد.
علیرضا صادق آبادی، معاون وزیر نفت اعلام کرد که مقصر اصلی آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها، خودروهای بیکیفیت داخلی هستند و بنزینهای تولیدی کشور هیچ نقشی در میزان آلایندگی ندارند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران و معاون وزیر نفت کشور در مورد بنزین تولید شده در ایران و نقش آن در مورد آلودگی هوا، تاکید کرد که تمام بنزین تولیدی کشور از نوع یورو ۴ است و ما هیچ نقشی در رابطه با آلایندگی هوا نداریم.
علیرضا صادق آبادی در ادامه عنوان کرد: خودروهایی که در شرکتهای خودروسازی داخلی تولید میشوند بیکیفیت هستند و عامل اصلی آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها به شمار میروند؛ بنابراین باید از خودروسازان داخلی بخواهیم تا کیفیت محصولات تولیدی خود را ارتقا بدهند.
وی همچنین افزود: حاضریم بنزین داخلی را بر روی دو خودروی داخلی و خارجی آزمایش کنیم تا به طور آشکار، تفاوت میزان آلایندگی موتور خودروهای داخلی را بسنجیم. صراحتاً اعلام میکنم که ما به عنوان تولید و توزیعکننده بنزین هیچ نقشی در آلودگی هوا نداریم.
نظر کاربران
اصلا تولید خودرو تناسبی با اسقاط ندارد ، هر نفر یه خودرو دارند
د نشد د، مجید دلبندم تعطیلی مدارس به نفع مسئولانه چون بودجه اش میره تو جیبشون اما تعطیلی کارخونه خودرو به ضررشونه از جیبشون خارج میشه!
زره زره به مرگ نزدیک میشیم
دقیقا کار درست اینه که کارخانه ها خودروساز باید تعطیل کرد
پاسخ ها
کاش کلا تعطیل میشدن تا ما هم خودروی با کیفیت سوار بشیم
هم خودروساز هم بنزین ساز
زورشون به پرداخت هزینه ناشی از تعطیلی کارخونه ها چه خودروسازی چه بقیه نمیرسه
نه تنها بنزین بی کیفیت اخیرا هم بدتر شده مصداق ان افزایش مصرف سوخت اکثر خودرو ها به گواه اکثر کسانی که خودرو دارند بلکه خودرو های سالها پیش از رده خارج تولید داخل است مافیا خودرو ساز کدام است . حامی وزارت صنعت است .
دقیقا . حتما . واقعا .
هر کسی که از خودرو سازها ایراد بگیرد بخاطر مافیای قدرتمند خودرو سازها یا با رشوه یا با زور یا برکناری باید با آنها همراه شود ...
خدا رو شکر تو همه چی اولیم
آلودگی
افسردگی
بیکاری
بی پولی
بی غیرتی
بی ابرویی
بی برنامه ریزی
باز هم بشمارم
بخدا کافر اگر بود به رحم امده بود/زین همه ناله که من پیش تو کافر کردم
تعطیلی کارخانه های خودروساز آلاینده پیشنهادی عالی و صحیح
تعطیلی کارخانه های خودروساز آلاینده پیشنهادی عالی و صحیح
الهی کارخانه خودروسازی به طلی خاکسترتبدیل گردد
پاسخ ها
چرا؟
تعرفه های بالای واردات خودرو باعث بی کیفیتی خودروهای داخلی و قیمت چند برابری آنها شده
اگر همه مردم از خودرو خارجی استفاده کنند سود صرفه جویی در مصرف سوخت از کل درآمد خودروسازان و حقوق پرسنل انها بیشتر است بعلاوه آلایندگی و تلفات جانی کمتر
حقیقتا باید کارخانە خودرو سازی ببندن این اشغالها چیە درست میکنە اکر دولت خودرو رو وارد میکرد این اشغالها رو جمع میکرد خصوصا کامیون ایران هیچ الودگی هوایی نداشت مقصر از خودمان