هواپیماهای جدید وارداتی دستدوم هستند
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از دست دوم بودن هواپیماهای جدید وارداتی خبر داد و گفت: گرچه بر اساس محدودیتهای تعریف شده نباید سن هواپیما بیش از ۲۰ سال باشد اما درخواست ما این است که با توجه به مشکلات و تحریمهای کنونی تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شود.
خبرگزاری ایسنا: دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از دست دوم بودن هواپیماهای جدید وارداتی خبر داد و گفت: گرچه بر اساس محدودیتهای تعریف شده نباید سن هواپیما بیش از ۲۰ سال باشد اما درخواست ما این است که با توجه به مشکلات و تحریمهای کنونی تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شود.
روز گذشته محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- اعلام کرد که سه فروند ایرباس جدید به ناوگان هوایی کشور اضافه خواهد شد و مشکلی در زمینه تامین قطعات و مهندسی تعمیرات هواپیما نداریم.
مقصود اسعدی سامانی در این باره به ایسنا گفت: پس از تحریمهای اخیر آمریکا، شرکتهای معتبر هواپیمایی از جمله بوئینگ و ایرباس قراردادهای خود را لغو کرده یا به حالت تعلیق درآوردند و مواردی که درباره واردات هواپیما اعلام میشود، مربوط به هواپیمای دست دوم است.
وی افزود: علیرغم فشارها و تحریمهای صورت گرفته شرکتهای هواپیمایی داخلی در تلاش هستند تا نیازهای کشور را در این حوزه تامین کنند و سختیهای بسیاری در این زمینه وجود دارد.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا برای این نوع هواپیماها محدودیت سنی در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: شورای عالی هواپیمایی محدودیتهای سنی برای واردات هواپیما دست دوم به ایرلاینها ابلاغ کرده و آن اینکه نباید سن ناوگان وارد شده بیشتر از سال ۱۹۹۸ میلادی یعنی ۲۰ سال باشد اما با توجه به شرایط کنونی که درآن قرار داریم، پیشنهاد میشود تسهیلاتی برای شرکتهای هواپیمایی در نظر گرفته شود.
اسعدی سامانی اظهار کرد: هواپیماهایی که از نظر پروازهای انجام شدهشان قابلیت پرواز دارند، میتوانند در ایران مورد استفاده قرار بگیرند و پیشنهاد میشود از این منظر دستگاههای متولی سختگیری چندانی نداشته باشند. به عنوان مثال هواپیمای مسافری که ۱۰ سایکل پرواز انجام داده است و سن بالاتر از ۲۰ سال دارد مشکلی برای پرواز ندارد و بهتر است به آن اجازه واردات داده شود.
نظر کاربران
ای خاک عالم ادم تو سرتون
ببین شأن مردم بزرگ ایران به کجا رسیده!باید خون گریست...
یک زمانی ایرانی بهترین ها را داشت
نا شکری کردند
اکنون بدترین ها را دارند
پاسخ ها
جون ملت شریف ایران ارزش ندارد اگر هواپیما بیست سال کار کرد دارد یعنی خارج از رده شده فرسوده هست اگر خوب بود اروپا از ناوگان خودشان خارج نکردن مسولان بی کفایت
آقای وزیر خدای ناکرده اگه این هواپیما سقوط کند
شما مسولیت قبول می کنید یا زیر حرفتان می زنید
تازه برای به دست اوردن همین بد ترین ها باید به چند کشور فروشنده و واسطه فروش التماس کرد تا هواپیما رده خارجشونو بجای دور انداختن به ما بفروشن.
ما چرا با این همه ثروت خدا دادی کهنه خر دیگران شدیم !!!
و باز هم بازی با جون مردم...
خدا به داد مسافران برسه
خوب دست دومه که دست دومه اصلا بهواپیما سوار نمیشیم پیاده روی هم بهتره هم سالمتر
آیا هواپیماهای ۱۰ سایکل پرواز بیست ساله ، برای جلوگیری از آلودگی هوای شهر ؛ دارای برگه های معاینه فنی پرواز
formation air , in the smazz مورد تائید ttr , ftg. uir. هستند، چه تضمین و تعهدی برای کیفیت هواپیما جهت رفاه حال شهروندان کشورمان است ؟
مگه دست دوم چیشه اینهمه مردم پراید دست چندم میخرندتازه فامیل ما زنی گرفته که چهاردست شرعی ودههادست غیرشرعی خورده وزندگی آااااااااااااااارومی دارند
پس چرا پرواز نکرده ؟ حتما اشکال اساسی داشته ، و الا مدیر خارجی ، مثل شما فکر نمی کنه ، از نظر اونا نگهداری سرمایه راکد ، یعنی "هزینه" مضاعف ، فکر کردن سرمایه است .
مشکلی نیست حتی 50سال هم عمر داشته باشه
جان مردم برایتان مهم نیست فقط بفکر منافع خودتون هستید
خب اگه خوب بود که بمانیم انداختن ۲۰سال کارکرده تازه اگر درست گفته باشن.شایدم عمرش بیشتر باشه
پس هواپیما های مسافربری نو از کجا وارد کشور میشود که آقایان خودشان سوار میشوند
تازه روز خوبمونه.تاچندوقت دیگه که اینا هم اسقاط شدن یا افتادن باید با الاغ اینور اونور بریم!
خدا میدونه چندتا ایرانی دیگه قراره با این طیاره های اسقاطی که ایرلاین های خارجی کیلویی میندازن به کشورای جهان سوم تا از شرشون خلاص بشن، پرپر بشن..
پراید های آسمان...!
همه جای دنیا چونه میزنن نوتر و بهترشو بخرن،اینجا چونه میزنن کارکرده تر و اسقاط ترشو بخرن!
چه کردیم با کشورمون...
اکثریت 90 درصد آدمهایی که مسافر هوایی هستند آدمهای بدرد بخور جامعه هستند. چونکه مال وعلم و زمان برایشان مهم است........ ولی خبر ندارند جانشان هیچ ارزشی نداد!!!!!!!
چاره فقط واردات مدیر از ژاپن وووومیباشد
یک زمانی زنوبچه وخوده مهندس سازنده پل ورسک بایدزیرپل نگهش میداشتن ناقطاربره وبرگرده چندین باراگرپل سقوط کردایرانی نمیره!؟این یکی اومدگفت مردندکه مردنددیه میدیم!؟جالبه اینم میگم هواپیما30و40ساله باشه یکبارتعمیرش کردن طوری نیست ولشکن بزاربیادفوقش چندصدنفرایرانی ازبین بره چیه مگه دیشونومیدیم
خلايق هر چه لايق
هر كي خواست هواپيماشو بندازه اشغالي دوستان ميرن أز تو أشغالي جمع ميكنن سرهم بندي ميكنن مي چپونن به أين ملت
منکه سوار هواپیما نمیشم چونکه پول ندارم