۹۴۲۰۸۲
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

گلایه از تصمیمات ترافیکی درباره آلودگی هوا

مشاور اجتماعی معاونت ترافیک شهرداری تهران از توجه نکردن به جنبه‌های اجتماعی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به روزهای اضطراری آلودگی هوا انتقاد کرد و خواستار انجام کار کارشناسی قبل از اعلام تصمیم‌های ناگهانی و نسنجیده شد.

خبرگزاری ایسنا: مشاور اجتماعی معاونت ترافیک شهرداری تهران از توجه نکردن به جنبه‌های اجتماعی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به روزهای اضطراری آلودگی هوا انتقاد کرد و خواستار انجام کار کارشناسی قبل از اعلام تصمیم‌های ناگهانی و نسنجیده شد.

علی پیرحسین‌لو با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات شاهد آن هستیم که تصمیم‌های ناگهانی و نسنجیده‌ای به عنوان شرایط اضطرار آلودگی هوا اعلام می‌شود که حتی با عقل سلیم سازگار نیست گفت: نمونه‌اش اینکه در روز اول فصل اعلام می‌شود فقط کسانی مجازند از خودرو استفاده کنند که سهمیه ۲۰ روز فصلی خود را استفاده نکرده باشند! حرفی که معنای واقعی‌اش این است که ما یک چیزی برای خودمان مصوب کردیم اما شما جدی نگیرید و در عمل همه مجازند بیایند.

وی بیان اینکه اعلام چنین تصمیم‌هایی نشان می‌دهد قبل از جلسه‌ای که در عالی‌ترین سطوح اداری برگزار می‌شود روندهای ابتدایی کار کارشناسی طی نشده است، افزود: قبل از آن هم شاهد بازگشت به شیوه منسوخ زوج و فرد کردن اجازه تردد بودیم که همه مردم می‌دانند نه تأثیری بر کاهش آلودگی هوا دارد و نه اساسا امکان اجرای آن وجود دارد.

مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه توجه به پیامدهای اجتماعی یک ضرورت بدیهی است، افزود: بالاخره انتظار می‌رود چیزی را که مردم عامه می‌فهمند، تصمیم‌گیران هم بفهمند. وقتی از صبح روز یکشنبه مشخص است که قرار است باقی هفته تعطیل شود اما اعلام این تصمیم به شب‌هنگام و زمان تاریکی هوا موکول می‌شود، و این یعنی یک جای کار ایراد دارد. در حالی که این تصمیم می‌توانست در پایان هفته قبل اتخاذ شود تا بخشی از خانواده‌ها فرصت داشته باشند تصمیم به سفر بگیرند و شهر قدری خلوت شود؛ یا تصمیم‌گیری صرف برای دانش‌آموزان و مقاومت در برابر تسهیل شرایط برای پدر و مادران و این هم یعنی عملا تصمیم‌ها به نحوی اتخاذ و اعلام می‌شود که کمترین تأثیرش هم خنثی شود.

پیرحسین‌لو گفت: مردم می‌پرسند وقتی سهم کامیون‌ها و دیزلی‌ها در آلوده کردن هوا از خودروهای شخصی بیشتر است، چرا سختگیری‌ها فقط متوجه ماشین شخصی است؟ و انصافا کسی جوابی برایشان ندارد. دو سال قبل که هوا از امسال هم آلوده‌تر بود، شهرداری به کمیته اضطرار اعتراض کرد که چرا خودروی شخصی را زوج و فرد می‌کنید اما کامیون‌ها را محدود و کنترل نمی‌کنید؟ از آن موقع، تازه ممنوعیت تردد کامیون هم برای روزهای آلوده مطرح شد، اما من می‌خواهم به شما عرض کنم هنوز که هنوز است، این ممنوعیت چندان با جدیت اعمال نمی‌شود. نه کد جریمه برای دوربین‌های ورودی شهر تخصیص یافته و نه اطلاعات سند خودروها به شهرداری داده شده است. نیاز به غیب‌گویی هم نیست؛ خود مردم در خیابان‌ها و معابر پیرامونی و ورودی شهر می‌بینند که در همین شب‌ها چقدر کامیون می‌آید و چقدر ممانعت می‌شود.

وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد ما حتی در این سطوح خرد با یک نوع بحران حکمرانی مواجهیم. انگار که کسی توان اعمال سیاست را در خود نمی‌بیند. در وضعیت طبیعی، شیوه اصولی کار این است که زنجیره‌ی فرایندی کارشناسی، تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا، نظارت و پاسخگویی به‌طور پیوسته عمل کند، اما متأسفانه در جزء جزء این فرایند شاهد گسستگی، بی‌مسئولیتی، بی‌تصمیمی و مدیریت باری‌به‌هرجهت هستیم. با این روش، قطعا هیچ مشکلی از جمله آلودگی هوا حل نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    خودتون اعلام كرديد بالاي 70% الودگي تهران بخاطر اتوبوسها كاميون ها و كارخانه جات اطراف است نبود ناوگان عمومي مناسب نبود فرهنگ دوچرخه سواري
    پس دولت بايد اقدام عملي كند

  • بدون نام

    من زنگ زدم در مورد آلودگی بولدزر و کامیونی که نزدیک خونه ساخت وساز داشتن و دود زیاد ایجاد کردن هیچکس پاسخگو نبود مدیران هیچی حالیشون نیست در ثانیه یه حرفی میزنن ،آلودگی اینجور ماشینها چند برابر ماشین من هست که تو پارکینگ پارکه ،کی میفهمه اخه

  • بدون نام

    همون تو بنزین کارشناسی کردید کافیه

  • محمدرضا

    باید طرح زوج و فرد از درب منزل تا اخر امسال اجرایی باشه و دولت هم کمک بکنه هر چه سریععتر خودروهای فرسوده از رده خارج بشن و اداره راهور و راهنمایی و رانندگی هم با کامیون ها و تریلرها و ماشین های باری برخورد جدی تری داشته باشه حداقل ۵۰ درصد این الودگی هوا هم درست میشه.

  • بدون نام

    کاش ایران هم چنین سیاستی داشت

  • گمگشته

    سلام خسته نباشید لطف کنيد تکلیف این تاکسی‌های اینترنتی را مشخص کنيد که آیا اطلاعات اتومبیلشان را در رابطه به اینکه اینها تاکسی هستند با ستاد مدیریت بحران برای آلودگی هوا داده شده است یا نه؟ حالا وسط این گرانی سوخت اتخاذ این سیاست‌های محدودیت ترافیکی برای این قشر آسیب پذیر یک معضل معیشتی ایجاد کرده ترا رسیدگی کنيد وفقط وعده پیگیری ندهید عمل کنيد. ممنون

  • بدون نام

    شهرداری هدف اولش فقط درامدزایی است

  • بدون نام

    طرح زوج وفرد ( طرح کاهش آلودگی هوا) چرا فروخته میشود؟ شهرداری مدیران علمی ندارد! شهرداری بودجه را تا۸۰٪ ازبین می
    برد! شهرداری خدمات عمومی وسیله نقلیه ندارد! شهرداری رانندگان اینترتی خدمات عمومی برای شهروندان است.اجازه به
    زوج وفرد تخلیه شرق و غرب نمیدهد‌ وگذر تخلیه شرق وغرب
    تهران بسته است.وناقذ حقوق شهروندی است! دیوان عدالت
    اداری وبازرسی کل کشور نسبت شهرداری تهران وشورای شهر
    بی تفاوت است ! آیا حقوق شهروندی محاکمه شورای شهر ومدیران شهرداری به اشدمجازات درنظردارد.حق الناس

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج