۹۲۳۶۳۹
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

تسریع برخورد با سیم‌کارت‌های مخصوص تبلیغات

تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت‌های پیامکی به ۱۴۷ هزار سیم کارت رسیده است. این آمار از تسریع روند قطع خطوط و مسدودسازی ۱۳ هزار سیم کارت طی ۳ ماه حکایت دارد.

خبرگزاری مهر: در پی اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند، از سال گذشته تاکنون شمار سیم‌کارت‌های شخصی مسدود شده به دلیل مزاحمت در ارسال پیامکهای تبلیغاتی، به ۱۴۷ هزار خط رسیده است.

تسریع برخورد با سیم‌کارت‌های مخصوص تبلیغات

این آمار که در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است از تسریع روند برخورد با مزاحمت های پیامکی حکایت دارد؛ به نحوی که تا پایان تیرماه امسال ۱۳۱ هزار سیم کارت، پایان مردادماه ۱۳۴ هزار سیم کارت و پایان شهریور ۱۳۸ هزار سیم کارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع شده بود.

هم اکنون نیز سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و ارتباطات رادیویی آمار قطع خطوط موبایلی که پیامک‌های تبلیغاتی ارسال می‌کردند را ۱۴۷ هزار و ۱۶۰ سیم‌کارت‌ تا ششم آبان ماه اعلام کرده است.

این آمار نشان می دهد که نسبت به ماه های گذشته که در هر ماه با حدود ۳ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت برخورد می شد، بیش از ۹ هزار سیم کارت در فاصله شهریورماه تاکنون و ۱۳ هزار سیم کارت در فاصله مردادماه تاکنون قطع مزاحمت شده است.

مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به پیامک‌هایی است که از سمت سیم کارت‌های شخصی و به صورت انبوه ارسال می‌شود. از آنجایی که از این سیم کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیم‌کارت‌ها ارسال می‌شود این تخلف قابل شناسایی است.

این درحالی است که به رغم تسریع در روند برخورد با این خطوط، اما مشترکان موبایل همچنان از دریافت پیامک تبلیغاتی گلایه دارند. البته همچنان ارسال پیامک از سرشماره‌های پیامکی نیز با گلایه و اعتراض کاربران روبه‌رو است.

با وجودی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از طریق فرآیند هوش مصنوعی (سامانه خودکار تشخیص پیامک‌های مزاحم) و نیز تحلیل رفتار مشترکان و دریافت شکایات از کاربران، نسبت به نظارت بر قطع پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته و سیم کارت‌های ارسال کننده پیامک مزاحم، اقدام می‌کند اما همچنان کاربران تلفن همراه با معضل دریافت پیامک‌های تبلیغاتی مواجه هستند و با وجودی که بسیاری از کاربران سرشماره‌های شخصی ارسال کننده پیامک را به رگولاتوری گزارش می‌کنند، اما همچنان این پیامک‌ها برای بسیاری از کاربران ارسال می‌شود.

بر مبنای آخرین آمار نظرسنجی از میزان رضایت کاربران از کاهش پیامک‌های تبلیغاتی، ۵۵.۶ درصد شرکت کنندگان اذعان کردند که دریافت این پیامک‌ها کاهش یافته اما با این حال ۴۴.۴ درصد از مشترکان از تعداد بالای دریافت این پیامک‌ها ناراضی‌ هستند.

مشترکان موبایل می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه‌ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می‌کند می‌تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • @ AAA AAA @

    چرا دروغ میگویید
    پول های هنگفتی گیر َشما‌میاد کمتر برای مردم فیلم بازی کنید

  • بدون نام

    آخه سیم کارت مزاحم قطع هم بشه، می‌ره پنج هزار تومان میده دوباره یکی دیگه میگیره. مسئولین اگه راست میگن، باید به شخص مزاحم دیگه سیم کارت نفروشن. پس معلومه که خود دولت هم بی میل نیست مزاحمتها ادامه پیدا بکنه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج