۹۲۰۸۲۴
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

ممنوعیت پرواز هر دو مدل آنتونوف توسط روحانی

مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد: هواپیماهای آنتونوف موفق نبودند و هم اکنون روس‌ها دیگر آن‌ها را نمی‌سازند و خودشان هم از ایرباس و بوئینگ استفاده می‌کنند و مشخص نیست در شرایطی که رییس‌جمهور پنج سال پیش پرواز هر دو آنتونوف ۱۴۰ و ۷۴ را ممنوع اعلام کرده بود، سازمان هواپیمایی کشوری، چرا و بر اساس چه معیاری به این دو فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی پویا مجوز داده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد: هواپیماهای آنتونوف موفق نبودند و هم اکنون روس‌ها دیگر آن‌ها را نمی‌سازند و خودشان هم از ایرباس و بوئینگ استفاده می‌کنند و مشخص نیست در شرایطی که رییس‌جمهور پنج سال پیش پرواز هر دو آنتونوف ۱۴۰ و ۷۴ را ممنوع اعلام کرده بود، سازمان هواپیمایی کشوری، چرا و بر اساس چه معیاری به این دو فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی پویا مجوز داده است.

محمد علی ایلخانی اظهار کرد: نمی‌دانم سازمان هواپیمایی کشوری با چه معیار و استانداردی به این دو فروند هواپیما مجوز و صلاحیت پرواز داده است. هواپیماهایی که مجوز دریافت می‌کنند باید شاخص‌های مختلفی از حیث مهندسی تعمیرات که استقرار و قابلیت پرواز یک هواپیما را ممکن می‌کند داشته باشد و این موارد باید به تایید سازمان هواپیمایی کشوری برسد و با توجه به اینکه ساختار این هواپیماها بیشتر ترابری و نظامی است، سازمان هواپیمایی چندان نمی‌تواند روی این مسئله ورود پیدا کند و به نظر می‌رسد برخی مشکلات نظارتی وجود دارد.

وی افزود: سازمان ادعا می‌کند که نظارت می‌کنیم و مجوز صادر می‌کنیم اما مشخص نیست بر چه اساسی مجوز صادر شده است. سازمان هواپیمایی کشوری باید خودش اعلام کند که چگونه این مجوز را به این هواپیماها داده است.

مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: اصولا هواپیماهای مسافری هواپیماهایی هستند که از نظر کمی تعداد زیادی از آن‌ها تولید و به دنیا عرضه شده است و از نظر زمان و ساعت پرواز نیز تجارب زیادی را گذرانده‌اند که اطمینان‌بخشی لازم را برای مردم ایجاد کند. در این زمینه می‌توان به هواپیماهای بوئینگ، ایرباس و... اشاره کرد که توانسته‌اند مجوزهای اتحادیه اروپا و آمریکا را دریافت کنند.

ایلخانی با بیان اینکه گفته می‌شود آنتونوف ۷۴ مجوز پرواز گرفته است اما سازمان هواپیمایی کار اشتباهی انجام داده است، گفت:‌ هم‌اکنون چین هم به تولید و ساخت هواپیما ورود پیدا کرده است اما با توجه به کمیت و ساعت پروازی پایین این هواپیماها، خود چینی‌ها هم از آن استفاده نمی‌کنند. هواپیماهای روسی و اوکراینی هم وضعیت مشابهی با هواپیماهای چینی دارد و روس‌ها هم برای ناوگان هوایی‌شان از بوئینگ و ایرباس خریداری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور در همان زمان پرواز دو هواپیمای ایران ۱۴۰ و آنتونوف ۷۴ را ممنوع اعلام کرده بود. درباره هواپیماهای آنتونوف ۷۴ به جرات می‌توان گفت که کمتر از ۲۰۰ فروند از آن ساخته شده و اوکراینی‌ها و روس‌ها نیز از آن‌ها تولید نمی‌کنند اما بوئینگ و ایرباس هر کدام بیش از ۱۰ هزار فروند از آن‌ها ساخته شده است. نکته دیگر این است که هواپیماهای آنتونوف آنقدر ناموفق بود که نتنها دیگر ساخته نمی‌شوند بلکه از سوی کشور سازنده هم پشتیبانی قطعات و خدمات نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    توی شرایط تحریمی چه احمیتی داره که صد یا دویست نفر قربانی بشن هان؟
    واقعا برای این مسولین بی لیاقت که کار ما رو به اینحا رسوندن متاسفم

  • بدون نام

    دم روحانی گرم

  • بدون نام

    موتورآنتونف ۱۴۰ایرادداردوایمن نیست!

  • بدون نام

    یعنی اگرروحانی رییس جمهورممنوع نمیکرد اجازه پروازمیدادین!!!!؟؟؟؟؟؟؟که جسته گریخته میدین!؟؟؟؟؟؟؟بابا عجب ...

  • کهنه سرباز وطن

    مگر جان مردم ایران هیچ ارزشی دارد که هر طیاره بنجولی رو میارید تا مردم ایران سوار شوند

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج