افت و خیز پاییزیِ قیمتها در بازار خودرو
بازار خودروی کشور در شرایطی از اوایل مهرماه با روند صعودی قیمتها مواجه بود که در هفته جاری، حباب قیمتی بسیاری از محصولات تخلیه و بازار به ثبات نسبی رسید.
دنیای اقتصاد: بازار خودروی کشور در شرایطی از اوایل مهرماه با روند صعودی قیمتها مواجه بود که در هفته جاری، حباب قیمتی بسیاری از محصولات تخلیه و بازار به ثبات نسبی رسید.
اما با افزایش قیمتها در اولین روزهای پاییزی سوالاتی پیرامون این موضوع مطرح شد؛ چرا که در شهریور همزمان با افزایش تولید، حباب قیمتی بسیاری از محصولات خودروسازان تخلیه و بازار به ثبات نسبی رسیده بود. در این زمینه برخی از فعالان بازار این امر را نتیجه مدیریت دوباره بازار توسط خودروسازان میخواندند.
در حال حاضر پراید با سه مدل ۱۱۱، ۱۳۱ و ۱۳۲ در بازار حضور دارد. در میان این سه مدل پراید ۱۱۱ با قیمت ۴۷ میلیون تومان در صدر قرار دارد و پراید ۱۳۱ با قیمت ۴۲ میلیون تومان ارزانترین خودروی این گروه است. مشتریان میتوانند پراید ۱۳۲ را نیز با قیمت ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری کنند. پژو ۴۰۵ نیز با سه مدل GLX، SLX و GLX دوگانهسوز در دسترس خریداران است. در میان مدلهای پژو ۴۰۵، مدل SLX این خودرو با قیمت ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی فروشندگان به مشتریان عرضه میشود. پژو ۴۰۵ GLX دوگانهسوز نیز با قیمت ۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار خرید و فروش میشود. همین مدل با موتور بنزینسوز نیز با قیمت ۷۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قابل خریداری است.
گروه X۲۰۰ شرکت سایپا نیز با سه خودروی، ساینا و دو مدل سدان و هاچبک تیبا موجود است. این سه خودرو به ترتیب قیمتهای ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۵۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه شدهاند. سری هم به بازار پژو ۲۰۶ بزنیم. این خودرو نیز همچنان با دو تیپ هاچبک و یک مدل صندوقدار در بازار حضور دارد. تیپ ۲ این خودرو از سوی فروشندگان ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.
مشتریان میتوانند همین خودرو را با تیپ ۵، به قیمت ۹۳ میلیون تومان خریداری کنند. پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز ۹۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد. البته در ارتباط با این خودرو ذکر این نکته اهمیت دارد که پژو ۲۰۶ در شرایط فعلی به دو صورت فول و ساده در بازار قابل خریداری است. قیمتهای ذکر شده برای این خودرو مربوط به مدل ساده است، بیشک قیمتهای مدل فول در این سه خودرو بیش از این خواهد بود.
نگاهی هم به بازار محصولات رنو بیندازیم. در حالی که تولید انواع رنو در خطوط تولید پایان یافته همچنان خودروسازان تعداد اندک باقی مانده این برند را که در پارکینگهای آنها موجود است، فاکتور میکنند. در حال حاضر دو مدل ساندرو استپوی و پارس تندر به ترتیب با قیمت ۱۸۰ میلیون و ۱۲۸ میلیون تومان خرید و فروش میشود. سمند، دیگر محصول ایران خودرو است که طی هفته جاری در بازار مورد معامله قرار گرفت. این خودرو با دو مدل EF۷ و LX در دسترس خریداران قرار دارد. سمند LX با پرداخت ۷۶ میلیون تومان و مدل EF۷ این خودرو نیز ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. کوییک با گیربکس اتوماتیک نیز در بازه زمانی ذکر شده با قیمت ۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.
پژو ۲۰۷ نیز با دو مدل گیربکس معمولی و اتوماتیک در دسترس متقاضیان قرار دارد. این خودرو با گیربکس ساده، ۱۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش میشود. قیمت همین خودرو با گیربکس اتوماتیک طی هفتهای که گذشت ۱۶۰ میلیون تومان بود. از بازار دنا نیز خبر میرسد، این خودرو با دو مدل دنا معمولی و دنا پلاس با موتور توربو شارژ از سوی فروشندگان به مشتریان عرضه میشود.
دنا معمولی ۱۰۶ میلیون تومان در بازار قیمت خورده است و مدل پلاس با موتور توربو شارژ نیز با قیمت ۱۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد میشود. رانا و پژو پارس نیز به ترتیب با قیمت ۷۶ میلیون و ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار حضور دارند. سری هم به بازار خودروهای مونتاژی که توسط دو خودروساز بزرگ کشور عرضه میشوند، بزنیم. جدا از رنو ساندرو استپوی که قیمتش را اعلام کردیم، شرکت سایپا همچنان تولید چانگان را در دستور کار دارد. این خودرو از سوی فروشندگان با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان به خریداران عرضه میشود.
سراتو دیگر محصول مونتاژی این خودروساز نیز در ازای پرداخت ۲۸۱ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار میگیرد. دانگفنگ H۳۰ کراس محصول چینی که در خطوط تولید ایران خودرو مونتاژ میشود با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان خرید و فروش میشود. اولین محصول پسا برجامی این شرکت، یعنی پژو ۲۰۰۸ نیز از سوی فروشندگان با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان به خریداران عرضه شد.
نظر کاربران
از قیمت کامیون خبر دارید نه چون قیمت کامیون سر به فلک کشیده هر کس یه قیمت میکه وکسی هم رسیدگی نمیکه چرا
قیمت های بازار تون اشتباه است بالاتر از اینه
با بازار انحصاری و تعرفه بالای واردات مشکل خودرو حل نخواهد شد
با تعرفه بالای ۱۰۰ درصد چجوری بازار خودرو به ثبات رسیده ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
تلفات بالا در جاده ها و ناایمنی خودروهای داخلی نتیحه تعرفه بالای واردات خودرو است
خودرو سازها کل کشور بازیچه کرده اند
بالاترین تعرفه واردات خودرو در ایران باعث تولید بی کیفیت ترین خودرو در ایران با قیمت چند برابر شده
یک چیز بگم گوش میکنید؟
الان تحریمها شکست خورده،وزجرشا مردم با استخوناشون تحمل کردن!
واین برجهان اثبات شد
قدرت نظامی ما اثبات شده
وترامپ جهت پایان دوره ریاستش به یک مذاکره با ایران نیاز داره
حالا اگر اهل بصیرت باشید وقتشه بروید ببینید ترامپ چی میگه
اینبار مذاکره نیست ،بلکه ما که از هسته ای بمب نمی خوایم فقط انرژی میخواهیم که اینهم برای تمام جهان حل خواهد شد
تضمین عدم ساخت بمب هم با فتوای رهبری دادیم
ولی چون اونا نمیدونن فتوا چیه،فلذا بروید واین تضمین را کتبی کنید ،وهیچ بدهید ودست پر برگردید
وقتی که دشمن داره داد میزنه میخواد پوئن مثبت بده ،باید حرف زد ،نه از موضع ضعف گذشته
تاتوانی خودروسازان در تامین نیاز بازار باعث اختلاف قیمت کارخانه و بازار شده باید دولت واردات خودرو کارکرده را با تعرفه زیر ۵ درصد ازاد کند
قیمت بنز در المان وامارات برابر با قیمت پراید در ایران است خاک بر سر ما تا کی باید ملت مظلوم ایران ظلم ببینند ای خدا تا کی
سلام خدا کجایی چرا ما جوون های این مملکت همه ارزوی مرگ زودرس رو باید داشته باشیم چرا هیچ جوونی امید به زندگی نداره چرا درکشوری که 11درصداز منابع کل دنیاتو داره یک جوون توان خرید یک خودرو با 20سال قدمت رو نداره چرا کسی به فکر مردم نیست دیگه صبرمون تموم شده یا کاری کن یا کاری میکنیم خدا جون بسته کافیه