۹۱۸۸۵۶
۴ نظر
۵۰۳۶
۴ نظر
۵۰۳۶
پ

به رسمیت‌ شناخته‌شدنِ مسافربر‌هایِ اینترنتی

مدیرعامل شرکت تپسی با استقبال از دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر که به امضای وزاری کشور و صنعت، معدن و تجارت رسید، گفت: این دستورالعمل برای نخستین بار در کشور فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی حمل و نقل مسافر را به رسمیت شناخته است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت تپسی با استقبال از دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر که به امضای وزاری کشور و صنعت،معدن و تجارت رسید، گفت : این دستورالعمل برای نخستین بار در کشور فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی حمل و نقل مسافر را به رسمیت شناخته است.

میلاد منشی‌پور در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در شرکت تپسی برگزار شد به تشریح ابعاد دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر که به امضای وزاری کشور و صنعت،معدن و تجارت رسیده است، پرداخت و گفت:‌ برای نخستین بار است که در کشورمان چنین آیین‌نامه‌ای به امضای دو وزیر می‌رسد. این دستورالمعل حاصل بیش از سه سال جلسات مشترک بود و امیدوارم که تمام شرکت‌های مشابه تپسی نیز آن را بپذیرند.

وی با با اشاره به قرارگرفتن مواردی نظیر دریافت عوارض در دستورالعمل جدید گفت:‌ با پیگیری‌های فراوانی که کردیم توانستیم میزان دریافت عوارض را کاهش دهیم تا مجبور به افزایش قیمت‌ها نشویم. البته همچنان ارزش افزوده نیز به قوت خود باقی است که در تلاشیم تا با موافقت وزارت امور اقتصادی و دارایی ارزش افزوده را حذف کنیم که در این صورت میزان عوارض ما دو درصد برای هر سفر خواهد بود. اما اگر ارزش افزوده حذف نشود، با توجه به بار مالی و فشاری که به شرکت وارد خواهد شد، عوارض یک و نیم درصد خواهد بود.

منشی‌پور درباره چگونگی ارائه اطلاعات سفرها برای محاسبه دریافت عوارض و رعایت اصل محرمانگی داده‌ها نیز گفت:‌برای محاسبه عوارض از هیچ گونه اطلاعاتی مربوط به مسافر اعم از نام و آدرس استفاده نخواهد شد، بلکه تنها میزان پیمایش بر حسب کیلومتر، ساعت تردد، میزان کرایه و پلاک خودرو در سامانه سماس که به زودی طراحی و اجرا خواهد شد، بارگذاری می‌شود. بنابراین هیچگونه جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

مدیرعامل تپسی در مورد بخشی از دستورالعمل که ممنوع کردن کاربران از استفاده همزمان از دو اپلیکیشن را نقض کرده نیز گفت:‌ما از این موضوع استقبال می‌کنیم، چراکه باید فضای رقابتی وجود داشته باشد، قبلا در مورد اقدام یکی از شرکت‌های خدمات اینترنتی خودرو که استفاده از دیگر اپلیکیشن دیگر شرکت‌ها را برای رانندگانش ممنوع کرده بود، سازمان رقابت نیز وارد شده و اعلام کرده بود که این کار غیرقانونی است. در این دستورالعمل نیز چنین اقدامی به صراحت ممنوع شده است.

وی در مورد همکاری مشترک میان تپسی و شهرداری تهران گفت: در مورد دستورالعمل یک صراحتی وجود دارد که به شهرداری‌ها یک ماه فرصت داده شده تا با شرکت‌های خدمات هوشمند جابجایی مسافر همکاری کنند و در صورتی که این فرصت یکماهه نیز به تمام برسد، این شرکت‌ها می‌توانند در هر شهری به فعالیت بپردازند، توافق شهرداری تهران و تپسی نیز در همین راستا بود و به زودی با دیگر شهرداری‌ها نیز تقاهم‌نامه همکاری امضا خواهیم کرد.

منشی‌پور در مورد اینکه آیا در این توافق مواردی نظیر تخفیف در مبلغ عوارض محدوده کنترل آلودگی هوا یا افزایش سهمیه طرح ترافیک نیز پیش‌بینی شده یا خیر گفت: در مورد عوارض موضوعی وجود ندارد و در مورد طرح ترافیک هم از همان سهمیه آژانس‌ها استفاده خواهد شد.

وی در مورد فعالیت خودروهای دارای پلاک شهرهای دیگر در تپسی نیز گفت: ما یک قانونی داریم که به جز چند استان که مسافرپذیر بوده یا با هم ارتباط نزدیکی دارند، اجازه فعالیت به خودروهای پلاک شهرهای دیگر را نداریم. مثلا در مورد تهران و البرز نمی‌توان تفکیکی قائل شد. یک تعداد خیلی کمی هم از پلاک شهرهای دیگر فعال هستند که برای آنها نیز مقررات سختگیرانه‌ای داشتیم و خواستیم که حتما مدارک و اسنادی که ثابت کند ساکن شهر محل فعالیت هستند را بیاورند.

هشدار به رانندگانی با بیش از 12 ساعت کار در روز

منشی‌پور در مورد رانندگانی که بیش از ساعت معمول اقدام به فعالیت کنند نیز گفت: چنین موضوعی زیاد ممکن نیست، اما اگر راننده‌ای را شناسایی کنیم که در طول ۲۴ ساعت بیش از ۱۲ ساعت فعالیت داشته باشد، در حال طراحی سامانه‌ای هستیم تا به او هشدار بدهیم. چرا که لازم است رانندگان با هوشیار فعالیت کنند.

وی در جواب به سوال دیگر ایسنا درمورد اینکه آیا قوانین مربوط به معاینه فنی و دیگر مقررات در مورد خودروهای تاکسی‌های اینترنتی نیز صدق می‌کند گفت: این خودروها جزو خودروهای حمل و نقل عمومی نیستند ، اما شرایط خاص خود را دارند، ما در این بخش خودروها را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم، خودروهای پرتردد و خودروهای کم‌تردد، خودروهای پرتردد خودروهایی هستند که ۱۹۵۰ کیلومتر در ماه در حوزه حمل مسافر تردد داشته باشند که میانگین آن می‌شود روزی هفت تا هشت سفر. این خودروها طی یک دوره سه سال شرایط معاینه فنی‌شان و همچنین فرسودگیشان تغییر خواهد کرد و از ۱۵ سال به ۱۳ سال کاهش می‌یابد.

مدیرعامل تپسی در مورد امکانات این شرکت برای رانندگان نیز گفت:‌تپسی تسهیلاتی را برای رانندگان خود در نظر گرفته که در دیگر شرکت‌ها وجود ندارد. از طرفی دیگر ما امکان خودروی اشتراکی و تپسی لاین را فراهم کردیم که با استقبال خوبی هم مواجه شده است. امکان واریز وجه در حساب رانندگانی که دارای کارت‌ بانک‌های ملی و پاسارگاد و سامان را داشته باشند به صورت لحظه‌ای وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • AAAAAAAAA

    وای بیچاره شدیم دولت وشهرداری مالک تپسی و اسنپ شدن

    پاسخ ها

    • @ امام حسین @

      شهر داری اگر‌عرضه داشت تاکسی رانی‌را‌مدیریت‌میکرد
      تپسی و اسنپ اگر دست شهرداری بیفتد آن زمان گند‌کاری های رانندگان‌آغاز میشود
      پس مدیریت این دو‌شرکت را خراب نکنید و شهرداری را وارد نکنید از ما گفتن

  • بدون نام

    اقا نوشتی ۱۲ ساعت کار با ۱۷ ساعت کار به جایی نمیرسیم چه برسه حالا ۱۲ ساعت بشه اگر ۲۴ ساعتم کار کنی بازم کمه با این خرجها و اصطلاک ماشین اونجا نشستی و سر در نمیاری چه خبره ما مثل خر کار میکنیم هنوز به صفر نرسیدیم باز میگی ۱۲ ساعت کار کجا داری زندگی میکنی چشمتو به روی واقعیت بستی اقای عزیز

  • کاربر گرامی

    واقعا رانندها هرچی کار میکنند یه چیزی از جیب میذارن روی درآمدشون و تقدیم جایگاه بنزین میکنند.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج