توقف تولید خودروهای غیراستاندارد از دوشنبه آینده
رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که از دوشنبه هفته آینده، این سازمان تکلیف خودروها را مشخص میکند تا آنهایی که همچنان امکان تولید دارند، به کارشان ادامه دهند و آنهایی که باید تولیدشان متوقف شود، دیگر تولید نشوند.
خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که از دوشنبه هفته آینده، این سازمان تکلیف خودروها را مشخص میکند تا آنهایی که همچنان امکان تولید دارند، به کارشان ادامه دهند و آنهایی که باید تولیدشان متوقف شود، دیگر تولید نشوند.
نیره پیروزبخت صبح امروز در مراسم جهانی استاندارد اعلام کرد که این سازمان آخرین وضعیت گزارش رعایت استانداردهای ۸۵ گانه صنعت خودرو را به روزرسانی کرده و هرچند در این زمینه تغییر جدی رخ نداده است ولی در فرآیندها تغییراتی بهوجود آمده که میتواند شرایط تولید برخی خودروها را تغییر دهد.
به گفته وی، از اسفند سال گذشته در یک تصمیم گیری مقرر شد که گزارشهای مربوط به خودروهای غیراستاندارد از سوی این سازمان دریافت شود و در نهایت با نهایی شدن بررسیها جمع بندی لازم در رابطه با آنها صورت گیرد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: ظرف روزهای آینده، شورای عالی استاندارد تشکیل جلسه میدهد که در این شورا مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمنهای خودروسازی حضور دارند. در صورتی که در این جلسه مشخص شود خودرو یا خودروسازی نتوانسته است شرایط لازم برای تایید استاندارد خودروهایشان را به دست بیاورند، این سازمان توقف تولید این خودروها را اعلام میکند.
به گفته پیروز بخت، با توجه به اهمیت سلامت و ایمنی مردم حتی در صورت هرگونه فشار و مشکل آفرینی نیز این استانداردها اعمال خواهد شد.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به جایگاه مطلوب ایران در ردهبندی جهانی استاندارد اظهار کرد: امروز کشور ما از بین ۱۶۳ کشور در حوزه مدیریت فنی رتبه ۲۱ را پیدا کرده و ما در آسیا در کنار کرهجنوبی و پس از چین و ژاپن، رتبه سوم استاندارد را داریم. در کنار آن جایگاه هیات مدیره ایران در عرصه جهانی نیز یک اتفاق مهم در حوزه استاندارد برای کشور به شمار میرود.
رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به تلاش تحریمها برای کاهش توان ایران در سطح بینالمللی تاکید کرد: ما اعلام کردهایم که تحریمها نباید هیچ تاثیری بر الزامات ایمنی و استانداردسازی بگذارد؛ ما در حال حاضر در تدوین حدود ۹۰ استاندارد بینالمللی در حوزههای مانند نانو و مواد غذایی فعال هستیم و یکی دیگر از موارد در دستور کار هتلهای بومگردی ایران است.
پیروز بخت با تاکید بر این موضوع که ایران باید از استانداردهای اجباری به سمت ضوابط فنی حرکت کند خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که در کنار استانداردهای معمول، ضوابط فنی تعیین کنیم که هدف آنها سادهسازی مقررات اجرایی است. تا به این ترتیب شرکتها و فعالان اقتصادی بتوانند در کمترین زمان ممکن استانداردهای لازم را دریافت کنند.
وی در پایان صحبتهای خود به آغاز به کار به شورای فقهی سازمان استاندارد نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل که برای ما اهمیت بسیاری داشت، بحث حضور در حوزه برند حلال بود؛ با توجه به اهمیت این برند در بازارهای جهانی، ایران نیز باید در این زمینه فعال میشد و خوشبختانه گامهای نخست در این حوزه برداشته شده تا در آینده بتوانیم در این زمینه نیز طرحهای زیادی برای گفتن داشته باشیم.
نظر کاربران
اگه اینجوری باشه که خیابونها باید خلوت بشه چون همشون عیر استاندار هستن
پاسخ ها
خانم محترم
با سلام
تنها راه نجات مردم این است درب این دو فرغون سازی را ببندید
آخه بی انصافها یه چیزی باید تولید بشه که شما استانداردش کنید دقیقا مصداق آفتابه لگن هفت دست هستید
انشا الله خودروهای مرگ کم شود
پراید استانداره یا نه ؟!؟!؟!؟
میشود استاندارد را تعریف کرد؟
جرئت داری برو سراغ سایپا لگن ....اجل جان مردم ...از این شعارها زیاد شنیدیم!!
تا وقتی مردم خریدارند..اگر گاری چهار چرخ هم تولید شود،بازهم طالب اند...
استاندارد ،کیلویی چنداست...فقط یک مهر کلیشه ای..
ما از این حرفها گوشمان پر است خانم جان شما راست میگی ولی مافیا خودرو نمیگذارد اون بنده خدا رییس پلیس راهور وامسال اون چه قدر سعی کردنند که پراید رو جمع کنندحالا امسال تولید کنیم ولش کن حالا امسال هم تولید کنیم و...... ولی نتونستند کاری بکنند تا خون در رگ ماست پراید ارابه مرگ ماست لیاقت مردم ما بیشتر از این هاست ولی خواب چه کنیم
شتر در خواب بیند پنبه دانه
تولید L90 باید هرچه زودتر متوقف شود
خودروی درپیت آشغال
این خانومه الان دو ساله دستش همینجوریه میگه خودروسازی ها رو تعطیل میکنم هیچ غلطی هم نمیکنه مث آمریکا میمونه
و شروع تولیدشان دوباره از هفته بعد از آن .
اگه مافیای خودرو گذاشتن جلوی تولید بگیری ، عمرا اونا حتی با نفوذشون سلامتی مردم را هم می خرند .
تا زمانی که تعرفه واردات خودرو صفر نشود خودروهای داخلی استاندارد نمیشود
مشکلات خودرو در ایران بیشتر از اینهاست و همه نتیجه تعرفه بالای واردات خودرو است
نه بابامامیخواهیمتویوتابسازیم ! این چه حرفی
دقت کردی این حرف و چند سال داری میزنی