قیمت خودرو از نفس افتاد
بسیاری از فعالان بازار معتقدند که فاصله قیمتی بسیاری از محصولات خودروسازان با بازار کاهش یافته است. با توجه به اظهارنظر این کارشناسان بهنظر میرسد که بازار خودرو دیگر محل امنی برای سرمایهگذاری نیست و سرمایههای سرگردان نیز به دلیل کاهش این فاصله، در حال خروج از بازار خودرو هستند.
دنیای اقتصاد: بسیاری از فعالان بازار معتقدند که فاصله قیمتی بسیاری از محصولات خودروسازان با بازار کاهش یافته است. با توجه به اظهارنظر این کارشناسان بهنظر میرسد که بازار خودرو دیگر محل امنی برای سرمایهگذاری نیست و سرمایههای سرگردان نیز به دلیل کاهش این فاصله، در حال خروج از بازار خودرو هستند. در این بین هر چند در برخی از خودروها هنوز حباب قیمتی وجود دارد اما پیشبینی میشود که روند کاهشی قیمتها تا پایان سال به این خودروها نیز سرایت کرده و حباب قیمتی آنها تخلیه شود.
بازار خودرو درهفته جاری بازهم نوسان داشت این در شرایطی است که بیشتر محصولات با کاهش قیمت روبهرو و برخی دیگر نیز با ثبات همراه بود.آنچه مشخص است تعیین قیمت در بازاری که رکود در آن حاکم است سخت به نظر میرسد بهطوریکه برخی از فروشندگان برای فروش خودروی خود قیمت متعادلی را اظهار میکنند اما برخی دیگر هنوز به دنبال سود کسب شده از خودرو خریداری از کارخانه هستند. به این ترتیب تعیین قیمت ثابت در این بازار کمی سخت و ناممکن به نظر میرسد.
با این حال سری به بازار خودرو میزنیم تا ببینیم قیمت محصولات داخلی طی هفته جاری چه تغییراتی داشته است. طبق اظهارات فعالان بازار پراید ۱۱۱ با قیمت ۴۶ میلیون تومان به خریداران عرضه میشود. این خودرو در این هفته نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان از قیمت خود را از دست داده است. در حالی که سایپا ۱۱۱ افت قیمت داشته دیگر محصول این خانواده، یعنی پراید ۱۳۱ اندکی رشد قیمت را به نسبت هفته گذشته تجربه کرده است. این خودرو با قیمت ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی فروشندگان به خریداران عرضه شده است.
دو محصول دیگر سایپا یعنی تیبای صندوقدار و ساینا نیز به ترتیب با قیمتهای ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۵۳ میلیون تومان داد و ستد شدند. این دو خودرو به نسبت هفته گذشته افت قیمت را تجربه کردهاند. تیبا افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را به نام خود ثبت کرد. ساینا نیز ۸۰۰ هزار تومان از قیمت خود را از دست داد. تیبا صندوقدار نیز در هفته جاری افت قیمت ۳۰۰ هزار تومانی داشت. به این ترتیب این خودرو با قیمت ۵۳ میلیون تومان در اختیار خریداران قرار دارد. اما سراتوی سایپا نیز که تولید آن تقریبا متوقف مانده در شرایطی که در کارخانه ۲۹۵ میلیون تومان قیمت دارد در بازار با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان معامله میشود. این خودرو ظاهرا به سقف قیمتی خود رسیده است. حال سراغ تعدادی از محصولات ایرانخودرو میرویم. دو محصول پژو ۲۰۶ یعنی تیپ ۲ و ۵ (ساده) به ترتیب با قیمتهای ۷۴ و ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قابل خریداری هستند.
مدل صندوقدار ۲۰۶ نیز با قیمت ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله میشود. قیمت رانا و پژو ۴۰۵ SLX به ترتیب با قیمت ۷۴ میلیون و ۷۷ میلیون تومان قابل خریداری هستند. در بازارسمند EF۷ دوگانه سوز با قیمت ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار دارد. در شرایطی که دنا در بازار نایاب است. پژو پارس ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۰۸ محصول مونتاژی ایران خودرو که همچنان در آمار تولید این خودروساز به چشم میخورد، در بازار ۲۹۲ میلیون تومان قیمت خورده است. حال سری به محصولات عمدتا چینی بزنیم.طبق اظهارات برخی از فعالان بازار هر دستگاه جک اس ۵ به قیمت ۲۵۵ میلیون تومان، جک اس ۳ به ۱۸۴ میلیون تومان، جک جی ۴ به ۱۳۹ تا ۱۴۰ میلیون تومان، هایما اس ۵ به ۲۳۹ تا ۲۴۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ به ۲۶۷ میلیون تومان طی هفته جاری رسیده است.
نظر کاربران
دروغ پشت دروغ
لطفا بگین این منبع خبریتون از کجاست
چه دلیلی داره این همه دروغ تحویل جامعه میدیم چه دلیلی دار اخه مردمو سر کار میزاریم اقای که زحمت کشیدین این خبر رو منتشری کردی جان مادرت اخرین بار کی رفتی بازار برا خرید ماشین
خواهش شما که قلم ب دست و با سواد هستین دیگه دروغ نگین به خدا مردم کلافه شدن دلخوشی ما اینه که خبر انلاین بخونیم اینم همش شده شایعه پرا کنی و دروغ
ی مدت بی خیال قیمت ماشین و اجناس بشین بزارین خودشون ب مرور زمان افت کنن شما که قیمت میزنین بیشتز نتیجه سو داره تا مفید
هر خبری رو چاپ نکنید
ّمملکت که توسط خاندان حکومتی داره چپاول میشه یه خبر از بخوز بخور ببر ببر اونا بزارین
هنوز قیمتها ۴ برابر ارزش واقعی خوررو هستند
برای واقعی شدن قیمتها باید تعرفه واردات خودرو صفر شود
پاسخ ها
سلام منم اسمم سعیده وباتو موافقم
منم سعیدم باهات موافقمم
یک کارگر به حقوق اداره کاری بعد از چند سال میتونه یه خودرو بخره
پاسخ ها
بابا من خیلیا رو میشناسم ک حقوق ۵ میلیون میگیرن ولی ماسین نداره ارزو دارن بگیرن ولی سر ماه ک حقوق میاد براسون همه طلبکارن میبرن انسانت خیلی وقته ک مرده رفیق طرف پول نداره دارو بخره واسه بچه ش از کجا بیاره ۵۰ میلیون پول پرایدبده بحق علی امسال باران زیادی بزنه ک سیل بیاد هر چه ایراخودرو و سایپا تولید کردن و انبار کردن همه اب یجا بره
از شواهد پیداست که خودرو سازان نمیتوانند نیاز کشور را تامین کنند بهترین راه واردات خودرو کارکرده با تعرفه زیر ۱۰ درصد است
برای واقعی شدن قیمتها باید تعرفه واردات خودرو صفر شود
سلام ....قیمت خودرو با چه منطقی است....تولید داخل با قاچاق وبی کیفیتی این قیمت ها را با ارزیابی الکی .تبلیغ نکنید و خورد ملت کنید...اینا از درد بدبختی مردم است .که پولشون تو دستشان است .اعتمادی برای تولید نیست...بورس درست خیر خواهانه نداریم.شرکت تعاونی با اعتماد نداریم .که کار خانه تولید ساخته شود ...بوی اینها دولت را چپاول گر و معمور تخریب وطن نشان میدد .
گم شید بابا
برین بابا
خودروسازان هنوز با انبار کرده خودروها و کاهش عرضه به دنبال افزایش قیمت هستند
تعرفه های غیر معقول واردات خودرو باعث جولان دادن خودروسازان شده
دولت اصلاحطلب لطفأ قیمت زمین و مسکن و اجاره را با ساختن مسکن مهر ، کاهش دهد ...............
تا کی دروغ به خورد مردم میدین فایدش جز بد بختی مردم نیست من پراید ۱۳۲ مدل نود هفت به ۳۷ میدم بیا بخر
خاک برسرمردم پرایدهفت تمنی شده پنهاه تومان هفصدتومان تعغیرش میدن چشن میگیرن افسوس ازمر مان شهر
قیمت ها رو کم زدی رانا شده 80تا
خجالت آوره واقعا تا کی دورغ به مردم میخوای تحویل بدید. اینا صرفا جهت تلکه کردن مردم بیچاره و همیشه در صحنه هست. جای تاسف داره برای سردمداران بی لیاقت این مملکت که یکسال از وضعیت نابسامان خودرو میگذره و فقط حرف مفت میزنن آخه چقدر میتونی بی شرف باشید شما. ننگ بر شما خاندان دروغ
خدا کنه تمام دلال ها بمیرند تا مردم بیچاره یه نفس بکشن
تعرفه بالای واردات خودرو باعث تولید بی کیفیت ترین خوددو در ایران شده با قیمت چند برابر
تعرفه بالای واردات خودرو مردم و دولت را بازیچه دست خودروسازان کرده
پراید 2/5تازه کره ای نه این آشغالهایی که سایپا میسازه 46 میلیون شده درامد ما همون درامداونوقت میگین ازنفس افتاد
خدا لعنتتون کنه گند زدین به مملکت ...