خودروی مفهومیِ ویژن مرسدس سیمپلکس
مرسدس بنز خودرو مفهومی ویژن مرسدس سیمپلکس را با ظاهری شبیه خودروهای مسابقهای قدیمی رونمایی کرد. این خودرو یادآور مدل ۳۵ PS است.
زومیت: مرسدس بنز خودرو مفهومی ویژن مرسدس سیمپلکس را با ظاهری شبیه خودروهای مسابقهای قدیمی رونمایی کرد. این خودرو یادآور مدل ۳۵ PS است.
مرسدس بنز درکنار ساحل جنوبی لوکس نیس فرانسه، مرکز طراحی جدیدی افتتاح کرده است. این منطقه در پارک علم و فناوری سوفیا آنتیپولیس واقع شده و همگان آن را با لقب سیلیکونولی فرانسه میشناسند. حضور طراحان آلمانی در این منطقه بهبهانهی تفریح و خوشگذرانی نیست؛ زیرا منطقهی نیس بهعنوان مهد این برند خودروسازی شناخته میشود. امیل یلینک در سال ۱۸۹۹ در مسابقات اتومبیلرانی در Côte d'Azur با نام دخترش Monsieur Mercédès، شرکت کرد. درحقیقت، «مرسدس» در نام شرکت «مرسدس بنز» از آنجا میآید.
مرکز طراحی پیشرفته مرسدس بنز مدلهای نمایشی قدیمی را میسازد؛ اما این مرکز در استفاده از برخی ابزارهای طراحی واقعیت مجازی با فناوری پیشرفته استفاده میکند و قبل از تجاریسازی، فناوریهای داخل کابین را بهکار میگیرد.
بهطور طبیعی، کار تبلیغاتی برای استودیو جدید نیاز به چیزی دارد که همراه با بمب خبری باشد؛ بنابراین این شرکت اجازه داد طراحان وارد پروژهای بهنام ویژن مرسدس سیمپلکس (Vision Mercedes Simplex) شوند. هر چند خودرو مفهومی اینچنینی بسیار عجیب بهنظر میرسد، درواقع، طرح آزمایشی بسیار جذابی است.
نام خودرو بهعبارت «ساده برای رانندگی» اشاره میکند و از خودرو مرسدس ۳۵ PS الهام میگیرد که از سال ۱۹۰۱ در این منطقه مسابقه میداد. گفته میشود این خودرو مفهومی شبیه کالسکه بدون اسب میتواند به حداکثر سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد و بهعنوان خودرویی مدرن با استقبال بسیاری از علاقهمندان مواجه شود.
گوردون وگنر، مدیر ارشد طراحی مرسدس بنز، معتقد است:
فقط برندی بهاندازهی مرسدس بنز قدرت دارد و میتواند همزیستی جسمی بین تاریخ و آینده را بههمراه داشته باشد.
ویژن مرسدس سیمپلکس خودرو تاریخی مرسدس بنز دوسرنشین با چرخهای ساده و سیستم محرک نوین (احتمالا برقی) را دوباره تفسیر میکند. البته این فقط بهاندازهای است که بتواند خودرو مفهومی را بهآرامی برای اهداف نمایشی بهحرکت درآورد.
رادیاتور این خودرو قاب رزگلد دارد که به جلوپنجرهی برنزی مدل تاریخی مرسدس بنز اشاره میکند و ورودی آن بهجای شباهتداشتن به جلوپنجرهی متداول، شبیه صفحهنمایش سیاه سهبعدی بزرگ است. چنین جزئیاتی بهعنوان نماد تغییر برند لوکس بهسمت دنیای دیجیتال عمل میکنند.
شیشهی جلو خودرو همانند مدل کلاسیک حذف و لامپهای باریک بهصورت افقی در قسمت عقب جاسازی شده است و کیفی چرمی بهجای صندوق عقب، انتهای خودرو را تزیین میکند.
کل فضای داخل کابین ادای احترام به خودرو مسابقهای سیمپلکس است. طراحی ستون فرمان و کلیدهای داشبورد ظاهرا هم از طراحی موتورسیکلت و هم قایق الهام میگیرد. تضاد شدیدی بین رنگ سیاهوسفید و بخشهای داخلی به رنگ آبی ایجاد شده است.
در نمایشگر روبهروی راننده، تنها اطلاعاتی نمایش داده میشود که واقعا در رانندگی به آنها نیاز است. به عبارت دیگر، اطلاعات موردنیاز در زمان مناسب روی صفحهنمایش نشان داده میشود. بهعنوان مثال، مواردی ازجمله سرعت و دستورالعملهای ناوبری یا اطلاعات خودرو در داشبورد نمایش داده میشوند.
ارسال نظر