۹۰۳۶۲۲
۱۱ نظر
۵۰۱۴
۱۱ نظر
۵۰۱۴
پ

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان

سعید رسولی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۲۱۳ ناوگان جدید ریلی ساخت داخل که در ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه خبر‌هایی از منتفی شدن قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان منتشر شده است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد چرا که این پروژه به صورت کلی حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات خاکی زیرسازی آن نیز بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اعتمادآنلاین: مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان تا چهار سال آینده خبر داد و گفت: پیش از این، سرعت این قطار از ۳۰۰ کیلومتر به ۲۵۰ کیلومتر کاهش یافته بود که با دستور وزیر مقرر شد حداقل سرعت این قطار ۳۰۰ کیلومتر باشد.

سعید رسولی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۲۱۳ ناوگان جدید ریلی ساخت داخل که در ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه خبرهایی از منتفی شدن قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان منتشر شده است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد چرا که این پروژه به صورت کلی حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات خاکی زیرسازی آن نیز بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او با بیان اینکه قطعه تهران-قم این خط ریلی نیز پیشرفت‌هایی از نظر فیزیکی داشته است، افزود: در پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان اتمام ساخت و بهره‌برداری از آن را چهار سال قید کردند و نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که در گذشته سرعت قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان را ۳۰۰ کیلومتر مشخص کرده بودند که بعدا در طراحی آن این سرعت را به ۲۵۰ کیلومتر کاهش دادند اما وزیر راه و شهرسازی شخصا دستور دادند تا سرعت این قطار حداقل ۳۰۰ کیلومتر باشد چرا که هدف از راه‌اندازی قطار سریع‌السیر سرعت بالا در مسیر است.

رسولی تصریح کرد: هیچ‌گاه اعلام نشده است که این قطار و پروژه آن منتفی شده بلکه شخص معاون اول رئیس جمهور دستور دادند که این پروژه برآورد مالی شود و با هدف انجام آن دستورات لازم را صادر کردند.

آمادگی برای ارائه خدمات به زائران

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین وضعیت سفرهای ریلی برای ایام محرم و اربعین گفت: در ایام اربعین زائران را با افتخار جابه‌جا خواهیم کرد و حمل و نقل مسافران به مرزهای منتهی به عراق از جمله چذابه، شملچه و کرمانشاه انجام خواهد شد.

او اظهار کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود در راستای امضای تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با سازمان برنامه و بودجه تا پایان سال آینده ۹۷۴ دستگاه انواع واگن با استفاده از پنج ظرفیت پیش‌بینی شده تأمین شود که شامل منابع داخلی شرکت‌ها، تبصره ۱۸ قانون بودجه، ماده ۱۲ قانون برنامه، بازار سرمایه و صندوق توسعه ملی است.

رسولی اضافه کرد: ۲۲ پروژه تأمین ناوگان از طریق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید قطعی شده که شامل خرید ۳۷۹۱ دستگاه انواع واگن به ارزشی بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان است.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، از محل بازار سرمایه دو پروژه تأمین ناوگان به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد. همچنین از طریق صندوق توسعه ملی تا پایان سال ۳۷ دستگاه واگن مسافری، ۳۰ دستگاه لوکوموتیو و ۲۵۵ دستگاه واگن باری به ناوگان ریلی اضافه می‌شود که با این وضعیت ۱۸۲ دستگاه بالای ۳۰ سال اورحال شده و عمر ناوگان به ۲۴ سال می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    3سال قبل اعلام کرده بودن که اسفند ماه راه اندازی میشه! !!

    پاسخ ها

    • شریعتمداری حیا کن رها کن

      ‌حرف های اینها باد هواست
      بشنو باور نکن

  • بدون نام

    3سال قبل اعلام کرده بودن که اسفند ماه راه اندازی میشه! !!

  • بدون نام

    یادش بخیر قرار بود سال ۹۶ به بهره برداری کامل برسه. الان میگن تازه ۱۰درصد پیشرفت کار داشته

  • بدون نام

    این قطار بورد قم نمیخوره چون باید از مسیر محمدیه بگذرهاز خیابان ایستگاه نمیگذره.

  • بدون نام

    خخخخ. مگه قرار نبود. ده سال قبل افتتاح بشه؟ تازه میگین چهار سال آینده؟

  • محمد

    وقتی قیمتش با بلیت هواپیما یکیه. به چ درد میخوره

  • بدون نام

    باید سریع کشور توسعه پیدا کنه و قطار و مترو و مونوریل افتتاح بشه. تا مردم یه ذره احساس رفاه کنن و همش حسرت کشورهای توسع یافته مثل چین و ژاپن و اروپایی ها رو نخورن

  • بينام

    پروژه اى كه چهار سال ديگه (اگه خدا بخواد)قراره راه اندازى بشه ، اينطورى بايد تيتر بخوره :راه اندازى قطار تران ،قم ،اصفهان ؟ مثلا قلق ها ى ژورناليستيه ؟

  • بدون نام

    هه هه بهونه ای برای تیغ زدن سازمان برنامه و بودجه

  • بی نام

    هر چی داریم داره میشه قم ،فقط اتوبان قم با ساوه رو با هم مقایسه کنید‌.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج