۹۰۱۶۱۷
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

حمله موشکی انصارالله به فرودگاه أبها در عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، یگان موشکی انصارالله یک موشک کروز مدل قدس ۱ هدایت‌شونده را به سوی فرودگاه بین‌المللی أبها در عربستان شلیک کرد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، یگان موشکی انصارالله یک موشک کروز مدل قدس ۱ هدایت‌شونده را به سوی فرودگاه بین‌المللی أبها در عربستان شلیک کرد.

به نقل از شبکه خبری المسیره یمن، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن توییت کرد، در این عملیات موشک قدس ۱ مرکز عملیات نظامی و آشیانه‌های جنگنده‌ها در فرودگاه را با دقت بالایی هدف قرار داد.

یحیی سریع افزود: عملیات موشک قدس ۱ موجب تعطیلی پروازها در فرودگاه أبها شد.

سخنگوی انصارالله پیشتر در فیسبوک تاکید کرده بود که انصارالله بمباران فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی عربستان با موشک‌های بالستیک و یا پهپادهای حامل مواد منفجره را با هدف تعطیلی پروازها ادامه می‌دهد.

این جنبش روز دوشنبه با استفاده از دو پهپاد بمب‌گذاری شده عملیاتی را علیه پایگاه هوایی ملک خالد انجام داد و سامانه‌های ارتباطات نظامی و آشیانه‌های جنگنده‌ها را هدف قرار داد.

حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی ضد یمن تحت امر عربستان موجب کشته شدن صدها هزار تن از غیرنظامیان و نظامیان یمنی، تخریب زیرساخت‌های یمن، شیوع وبا و انواع بیماری‌ها و نیز گرسنگی در برخی مناطق یمن شده‌ است.

طبق آمارهای سازمان ملل، نزدیک به ۲۴ میلیون یمنی یعنی ۷۵ درصد از ساکنان این کشور به دلیل حملات ائتلاف به حمایت و کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ضد امریکا

      یه دونه موشک کمه ولی خوب.
      به تاسیسات نفتی عربستان هم سری بزنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهر حال ترامپ دروغ گو گفته های خودشو همیشه تکزیب کرده است او می خواهد یه بار هم شده بهر طریقی با ایران صحبتی داشته باشد که بگیوید من خواستهامو انجام دادن برای اون دروغ گفتن کاری نداره فقط میخواد در انتخوابات برنده بشه بعد همان اش همان کاسه است اقای روحانی که انشاالا حواسس جمع است

    • بدون نام

      عجب همین یه موشک هم مرکز عملیات و هم آشیانه های هواپیماهارو هدف قرار داد اونم با دقت بالا یعنی این از شاخدار هم بالاتر خخخخ

    • د

      بنظر من اگر یمن بجای زدن فرودگاه های عربستان زیر ساختهای درآمدی و معیشتی عربستان را بزند عربستان چاره ای جز تسلیم نخواهد داشت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنظره من یمن بای هرروز پالایشگاه نفتی و فرودگاه عربستان را باید بزند . تا حال عربستان بیاد سر جاش...

    • بدون نام

      باید ریاض را شبانه روز موشک زد وکاری کرد که صلح بین آنها بر قرار شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج