رتبههای برتر کنکور به عملکرد مدارس ارتباطی ندارد
سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اعمال سیاست اصلاحی برای کاهش تنوع مدارس خبر داد و گفت: طرح مدارس، مناطق، استان ها و دانش آموزان لازم التوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم.
خبرگزاری ایسنا: سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اعمال سیاست اصلاحی برای کاهش تنوع مدارس خبر داد و گفت: طرح مدارس، مناطق، استان ها و دانش آموزان لازم التوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم.
سید جواد حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای تحقق عدالت آموزشی و جاماندن دانش آموزان مدارس دولتی عادی از گردونه رقابت نفرات برتر کنکور سراسری ۹۸ گفت: ۱۰۷ مدرسه در کشور داریم که به ۲۴ نوع مدرسه تقسیم می شود.
وی افزود: یکی از مواردی که به سمت اصلاح آن حرکت می کنیم تنوع مدارس و تلاش برای کاهش آن است که هم اقدامی بهره ورانه است و هم عدالت آموزشی را در پی دارد و عملکرد تحصیلی را ارتقاء می دهد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحلیل وضعیت مدارس از روی آمار رتبههای دهگانه اول کنکور در پنج رشته، تحلیل درستی نیست گفت: رتبههای اول کنکور به عملکرد مدارس و مدیران آموزش و پرورش ارتباطی ندارد بلکه به استعداد شخصی و تلاش خود دانش آموزان مربوط است. بیش از ۲۰ سال است که یزد میانگین رتبه قبولیهایش در کنکور بالاتر و در جایگاه اول است اما مثلا امسال دو دانش آموز در نفرات برتر داشت.
حسینی ادامه داد: اگر بخواهیم عملکرد مناطق را بررسی کنیم باید به میانگین قبولی در کنکور توجه کنیم، هرچند همین شاخص هم تنها شاخص جدی و واقعی برای سنجش عملکرد تحصیلی مدارس نیست.
وی با بیان اینکه طرح مدارس، مناطق، استانها و دانش آموزان لازم التوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم گفت: به عنوان مثال بودجه دانش آموزان عشایری سه برابر دانش آموزان عادی است و باید مناطق لازم التوجه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند. همچنین امکان دسترسی به بسترهای دیجیتالی آموزش باید فراهم شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: با وزیر ارتباطات تفاهم نامهای در راستای هوشمندسازی مدارس بویژه در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت منعقد کردیم که میتواند در جهت عدالت آموزشی به ما کمک کند.
وی اضافه کرد: در مناطق شهری به ازای هر ۱۰۰ دانش آموز، هفت کامپیوتر و در مناطق نابرخوردار نیم کامپیوتر وجود دارد. اخیرا کمیتهای برای شناسایی محرومترین مناطق و کمک به آنها تشکیل شده است.
نظر کاربران
کیی گفته این حرف مسخره رو جو مدارس دولتی و نبود رقابت توی این مدارس این نتیجه رو رقم زده اگر این مدارس خاص نبودن مدارس دوبتی هم رقابت توشون ایجاد نیشد
اگه ربطی نداره پس چرا مدرسه شیهد مدنی تبریز همیشه رتبه های برتر میده مدرسه تاثیر داره ولی مهم ترین عامل خود دانش اموزه
چقدر حرف میزنه این
اگه راسش را میگید پس جمع کنید ابن انواع مدرسه های جور واجور را. همه بیان تو یه مدرسه کنار هم درس بخونن. یعنی چه تیزهوشان، سمپاد، نمونه دولتی، شاهد، غیر انتفاعی، دولتی و غیره. اما نه دروغ میگید. معلمای مدارس دولتی را ببینید همه اش اعتصابن.
با عرض پوزش،، شما بیجا کردی،،، نه اینکه بگم همش دست مدرسه هست ولی به شدت نوع مدرسه تاثیر داره
پاسخ ها
ایشان میفرمایند استعداد شخصی بوده !
ولی نمیفرمایند چطور خیلی اتفاقی همه این استعدادها در بعضی مدارس خاص فقط حضور دارند !
همه مسئولین ما مردم را ...
من خودم سمپادیم و میگم تاثیر داره...
سهمیه های کنکور پدر ملت دراوردن
اخه کسی که سهمیه داره جور دیگه باید بهش امتیاز و پول بدن نه با خوردن حق بقیه
تنوع مدارس رو ول کن، به سهمیه ها بچسب، کسی که سهمیه نداشته باشه بیهوده تلاش نکنه به رشته های پزشکی قبول نمیشه. اینو هرکس میدونه تو بعنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش نمیدونی آیا!!!
پس به چه ربط دارد؟
پس اگر اینطور است امتحانات استعداد درخشان ها تیز هو شان نمونه ها مردمی برای چیه بهترین مدرس ها با بهترین امکانات زیر پوشش هستن عدالت مدرس امکانات بطور مساوی بین همه استان ها تقسیم شود
برترینها دیدگاه ها رو پخش کن، نترس
دیدگاه منو پخش نکردی چرا؟
درووود بر اقای سید جواد حسینی
امیدوارم با لیاقت و درایتی که دارن در مجلس رای اعتماد بیارن و وزیر آموزش و پرورش بشن