۸۹۲۳۳۲
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

اولین موضع امارات پس از چرخش به سوی ایران

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی ضمن تاکید بر همکاری مستمر امارات با عربستان سعودی، اعلام کرد که موضع مشترک این دو کشور در مورد پرونده ایران، اجتناب از درگیری و مقدم کردن رویکرد سیاسی بر مواجهه است.

خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی: «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی، روز گذشته در سلسله پیام‌هایی در توییتر خود نوشت: موضع امارات متحده عربی و عربستان سعودی در مورد پرونده ایران مشترک است و این دو کشور رویکرد سیاسی را به مواجهه و درگیری ترجیح می‌دهند.

قرقاش همچنین در اشاره به نحوه پوشش اخیار دیدار فرمانده گارد ساحلی امارات با همتای ایرانی در رسانه‌های قطری، مقام‌های قطر را متهم کرد که قصد دارند با برجسته کردن برگزاری این نشست در تهران از این موضوع بهره‌برداری سیاسی کنند.

عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر از ژوئیه ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم و نزدیکی به ایران و برخی مسائل دیگر قطع کرده‌اند. دوحه اتهامات ریاض را رد کرده است.

سه‌شنبه هفته گذشته «حمد علی مصباح الاحبابی» فرمانده گارد ساحلی امارات متحده در رأس هیاتی وارد تهران شد و با سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف در این دیدار بر تقویت روابط دیپلماتیک و تأمین امنیت خلیج فارس و دریای عمان تأکید کردند.

این سفر و دیدارها به مذاق سعودی‌ها خوش نیامد و فعالان سعودی با راه‌اندازی هشتگی، به این سفر هیئت اماراتی به ایران واکنش نشان داده و این گام را «خیانت امارات به کشورشان توصیف کرده‌اند».

خبرگزاری رسمی ترکیه( آناتولی) به نقل از منابعی اماراتی خبر داده بود که «محمد بن‌راشد آل مکتوم» حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات، خواستار تغییر سیاست این کشور درباره ایران شده است.

انور قرقاش، که کشورش این روزها به دلیل عقب‌نشینی نظامی از یمن تحت فشار طرف سعودی است، همچنین در توییتر نوشت که جابه‌جایی نیروهای امارات از یمن در توافق با عربستان سعودی صورت گرفته و کما این‌که بر سر راهبردی در مرحله آتی یمن نیز توافق شده است.

این دیپلمات اماراتی تاکید کرد که همکاری امارات متحده عربی و عربستان سعودی ادامه‌دار است.

امارات شریک اصلی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در جنگ علیه یمن است، اما منابع خبری ماه گذشته از تصمیم امارات برای خروج بخش بزرگی از نیروهای نظامی خود از یمن و ائتلاف عربی خبر دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حاکم عاقل باید دنبال منافع کشورش باشه چرخش سیاسی هم نوعی رفتار خردمندانه در جهت حفظ این منافع است !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • سعید

        به شکر خوردن افتاد!

    • بدون نام

      خزر رو دو دستی تقدیم کردیم به همسایه بالایی، تنب بزرگ و کوچک رو هم میدیم پایینی

      پاسخ ها

      • وانک علا خلق عظیم

        اینم واسطه گری خودمان برای رضایت کردن عربستان سعودی و امارات ولی کار خیلی درستی است

      • بدون نام

        چرند نگو

      • محمدی

        آره بابا انقلاب بود بحرین رو واگذار کرد انقلاب بود گرجستان و آذربایجان و...را بخشید پاسداران انقلاب نبود که گرانترین پهپادِ قویترین کشور دنیا رو سرنگون کرد
        شما درست میگی!!!

    • بدون نام

      نیاز های متنوع جامعه بزرگ ایرانی توسط کشوری مثل امارات هیچ وقت تامین نمی شود وایده آل هم نیست .در نتیجه باید در مجامع بین المللی بدنبال اروپا وکشورهای صنعتی باشیم که هم احتیاجات عمومی وصنعتی بر طرف شوند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ندیده غیب میگی ، کل دنیا دنبال تعامل با قطر هستن ، شعر نگو

      • امیر حسین

        بحث در مورد اماراته دوست عزیز نه قطر.بعد اتفاقا راست میگه.امارات اصلا فایده نداره برای ایران.فقط منفعت سیاسی داره.اروپاییها دنبال اینان چون خوب پول خرج میکنن.اجناس درجه یک و پیشرفته بهشون میفروشن.میشه بگی ایران چی برای عرضه به این کشورها داره؟تکنولوژی و تولیدات هوشمند و پیشرفته داره بفروشه بهشون؟اول فکر کن بعد حرف بزن

    • بدون نام

      افتخار ما جوانان مؤمن وبا استعداد هستند وباید به اینها بهاء داد نه کشورهای اروپایی الگوی خود بدانیم ما مخالف ارتباط با اروپا نیستیم ولی برای خواستن چیزی هرگز جلو آنان سر خم نخواهیم کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج