مقایسه قیمت خودرو در اروپا و ایران!
در تهران با هزینه حداکثر ۲۵ میلیون تومان چه ماشینی میتوان خرید؟ مسلما باید دور خودروهای خارجی وارداتی از قبیل بنز، بی.ام.و، هیوندا و... را خط کشید. چون با حداکثر ۲۵ میلیون تومان پول نمیتوان حتی خودروهای دستهدوم این شرکتها را خریداری کرد.
شما میتوانید با این مقدار پول پژو ۲۰۶ تیپ۶ با قیمتی حدود ۱۹ میلیون تومان بخرید. پژو ۲۰۶ SD V۹ با قیمت ۲۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتومات با قیمت ۲۱ میلیون تومان، پژو پارس اتومات با قیمت حدودی ۲۱ میلیون تومان، پارس ELX با قیمت ۲۱ میلیون تومان، سریر سفارشی ۲۱ میلیون تومانی، ورونا با قیمت ۲۳ میلیون تومان و MVM سدان ۲۰ میلیون تومانی هم خودروهایی هستند که شما میتوانید با این مقدار پول اقدام به خرید آن کنید.
از اسم خودروهایی که در بالا ذکر شد میتوان فهمید که تنوع در انتخاب خودرویی حداکثر ۲۵ میلیون تومانی بسیار پایین است. اگر این دامنه را کمی باز کنیم و محدود به خودروهای صفر نشویم هم اوضاع آنچنان تغییری نمیکند. با این مقدار پول به هیچ عنوان نمیشود خودروهای دستهدوم ردهبالا و مدرن از قبیل تویوتا سانتافه و بی.ام.و و بنز خرید.اما جالب است بدانید که در کشورهای اروپایی مردم با ۲۵ میلیون تومان پول ماشینهایی میخرند که شاید ایرانیها در خواب هم نتوانند چنین ماشینهایی را سوار شوند، چه برسد که اقدام به خرید آن کنند.
باید بگوییم در کشورهای اروپایی مردم برای خرید ماشین به هیچ عنوان سمت خودروهایی مثل ۲۰۶ و پژوهای کپیبرداری شده از پژو ۴۰۵ بیستسال پیش نمیروند. دلیلش تنها این نیست که اروپاییها خودروهای ناایمن و طرح قدیمی مثل ۲۰۶ را نمیپسندند بلکه ریشه این موضوع در جای دیگریاست. یک اروپایی با پولی حدود ۲۵ میلیون تومان میتواند ماشینی بخرد که پژو ۲۰۶ و باقی همسطحانش به گرد پایش هم نمیرسند. دقیقا به همین دلیل است که در کشورهای اروپایی چشم شما به خودروهایی از قبیل ۲۰۶ و ۲۰۷ نمیافتد، چون کسی پولش را خرج چنین خودروهایی نمیکند.
شاید تعجب کنید اما در کشورهای اروپایی با ۲۳ میلیون تومان میتوان یک بی.ام.و X۵ دستدوم اما در حد نو سال ۲۰۰۲ را خریداری کرد. این در حالی است که قیمت دستدوم این ماشین در کشور چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است. بی.ام.و سری۳ که سال تولید آن ۲۰۰۱ است، در کشورهای اروپایی به قیمت ۱۳ هزار یورو یعنی چیزی حدود ۲۲ میلیون تومان به فروش میرسد. از امکانات این خودرو مدرن میتوان به سقف تاشوی آن، ترمز ABS، سیستم تمام اتوماتیک، ایربگ و دیگر امکانات ایمنی اشاره کرد.
یک رنو مگان کابریک سال ۲۰۰۴ هم در اروپا به قیمت ۱۲ هزار یورو یعنی چیزی حدود ۲۰ میلیون تومان به فروش میرسد. وقتی کمی جلوتر برویم قطعا از این هم بیشتر تعجب خواهید کرد زیرا در اروپا با ۲۴ میلیون تومان میتوانید یک بنز سری E مدل ۲۲۰ استیشن با رنگ متالیک بخرید. امکانات این خودرو آنقدر زیاد است که نمیتوان در یک گزارش کوتاه آنرا ریز به ریز ذکر کرد. یک هیوندا سانتافه مشکی رنگ سال ۲۰۰۷ هم در اروپا چیزی حدود ۱۳ هزار یورو، یعنی ۲۳ میلیون تومان قیمت دارد و اروپاییهایی که علاقهمند به خودروهای شاسیبلند هستند استقبال خوبی از این خودرو کردهاند. هیوندا سانتافه دستهدوم در کشور چیزی حدود ۵۵ میلیون تومان قیمت دارد.
خودرو هیوندا توسان دستهدوم هم در کشور قیمتی حدود ۵۰ میلیون تومان دارد اما در اروپا با ۱۰ هزار یورو یا ۱۷ میلیون تومان میتوان یک هیوندا توسان درحد نو خرید. مینیماینرهای جدید هم در اروپا قیمت حدود ۸ هزار یورو، یعنی ۱۳ میلیون تومان دارند و این در حالی است که اگر پای چنین ماشینی به کشور باز شود قیمت آن چیزی حدود ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.
منبع: خبرآنلاین
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
نظر کاربران
باتشکر خیلی جالب بود
اگه پرايد تو اروپا بود قيمتش چن بود؟
پاسخ ها
اصلا فکرش رو هم نمیکنن
اصلا اونا این ماشین و قبول ندارن چه برسه بخوان روش قیمت بزارن
اقایان بفرمایندبه قول شماپایین بودن خودروهادراروپا چنددرصدمردم ماشین دارندلابد حدودصددرصد!
تقصیر خودمونه!!!!!!!!!
من چقدخوشبختم