نقطه پایان توهینهای فراستی کجاست؟
مسعود فراستی بار دیگر و اینبار با یک توهین قومیتی خبرساز شد.
خبرآنلاین: فراستی که همیشه با نقدهای تند و تیزش خبرساز میشود این هفته طور دیگری مطرح شد. او که در ابتدای میز نقد برنامه «هفت» به دفاع از خود پرداخت و گفت نقدهایش حسی است که نسبت به فیلمها دارد و به هیچ فیلمسازی توهین نمیکند حتی اگر به فیلمی لقب «بی همه چیز» بدهد! حالا با توهین به یک طایفه در شبکه سه خبرساز شده است.
درحالیکه از ابتدای ساخت فیلم «شبی که ماه کامل شد» که به قصهای درباره زندگی برادر عبدالمالک ریگی میپردازد تا زمان اکران در جشنواره فجر و اکران عمومی همه در تلاش بودند که این فیلم حاشیهساز نشود و نرگس آبیار و تهیهکننده فیلم محمدحسین قاسمی بارها اعلام کردند که فیلم را برای مردم سیستان بلوچستان ساختند و قرار است این فیلم نشان بدهد مردم این استان و به خصوص خاندان ریگی همه عبدالمالک نیستند، مسعود فراستی در برنامه جمعهشب با صحبت درباره این فیلم حاشیهساز شد.
برنامه سینمایی «هفت» حالا چهارمین مجری خود را تجربه میکند. برنامهای که با فریدون جیرانی به تلویزیون آمد که مثل «نود» برای سینماییها باشد.
اما «هفت» هیچگاه نتوانست مثل «نود» در فوتبال، برای سینما اثرگذار باشد و این موضوع نه فقط برآمده از سیاستهای سیما در قبال سینما بود بلکه به مجری آن هم برمیگشت. شاید درهمتنیده بودن خانواده سینما هم یکی دیگر از دلایل این موضوع بود. چه آن زمان که جیرانی مجری هفت بود، چه وقتی گبرلو جایگزینش شد و بعدتر که بهروز افخمی روی صندلی «هفت» نشست، این برنامه هیچگاه نتوانست بیطرفانه به قضاوت درباره مسائل روز سینمای ایران بپردازد.
در دوره چهارم پخش این برنامه و با اجرای محمدحسین لطیفی بر این برنامه اوضاع بدتر از قبل هم شد. اگر در دوره قبل موضعگیریهای بهروز افخمی هم میتوانست صبح شنبهای پر از خبر سینمایی را برای اهالی این حوزه رقم بزند، حالا لطیفی با اجرایی خنثی وضع را حسابی خراب کرده است.
نمونهای برای این موضوع اگر بخواهیم مثال بزنیم میتوانیم به همین برنامه «هفت» جمعه چهاردهم تیرماه اشاره کنیم. وقتی در میز نقد فیلم «شبی که ماه کامل شد» به معرض نقد مسعود فراستی -تنها آیتم خبرساز برنامه «هفت»- گذاشته شد. فراستی مثل همیشه برای این فیلم هم شمشیر را از رو بسته بود و حسابی از خجالت نرگس آبیار و فیلمش درآمد. او اما در بخشی از این میز نقد توهینی هم به یک خاندان بزرگ در سیستان و بلوچستان کرد.
توهین فراستی البته موضوع جدیدی نیست اما اینکه جمعهشب این توهین اتفاق بیفتد و دو روز بعد سر از فضای مجازی دربیاورد، یکی از مصداقهایی است که نشان از بدون مخاطب بودن برنامه «هفت» دارد. البته اینکه بعد از دو روز این موضوع دیده شده باز هم ربطی به بینندههای برنامه «هفت» ندارد.
احتمالا اگر محمدحسین قاسمی تهیهکننده «شبی که ماه کامل شد» در برنامه «فرمول یک» به این توهین پاسخ نمیداد و به جای رسانه ملی از کسانی که به آنها توهین شده بود عذرخواهی نمیکرد این حرفهای فراستی هیچگاه دیده نمیشد و این سوالی است که باید از دستاندرکاران برنامه «هفت» پرسید؛ اینکه این برنامه را برای چه کسانی میسازند؟ فراستی و لطیفی و منتقدان برنامه روبه دوربین برای چه کسانی خطابه سر میدهند و تا کی قرار است برنامهای چنین بیمخاطب ادامه پیدا کند؟
نظر کاربران
این پیرمرده چرا بازنشست نمیشه؟ اصلا دیگه توان تعقل نداره
فراستی میگه من فیلمها را ندیده نقد می کنم یا علم غیب داره یا چرند میگه
پاسخ ها
ایشون آیینه تمام نمای اصولگرایان هستند. بی ادب و گستاخ
یه طنز بود شبیه شکراباد ؛شهاب عباسی فراستی را خوب به تصویر میکشید همونو بگید پخش کنن قبلا چرت میزد یهویی میپرید ....ناسزا میگفت الان بدون چرت دری وری میگه
حالا تو چرا جوش آوردی روزنامه اصلاح طلب وابسته جیره خور؟ :) فراستی از خط شماها نیست این چرندیاتو بهش نسبت میدین!! :)
پاسخ ها
@بابا تو چقدر پرتی؟ اصلا میدونی چی گفته؟
فراستی تا حالا فیلم ساخته؟ به نظرم ی فیلم بسازه ببینیم چقدر کاربلده... انتقاد کردن همیشه آسونه همه هم انتقاد میکنن اما مهم اینه خودت بتونی دست به ساخت بزنی ...
این چجور خبره بهتره حرفهای فراستیو میزاشتی تا حود مخاطب تصمیم بگیره کی درست میگه
عمو جنگلی برو پیش تارزان
پاسخ ها
توام برو افغانستان دخانیات
عمو جنگلی برو پیش تارزان
تحلیل گرای مملکت ماروباش
فراستی انسان مودبی نیست ولی خیلی وقتها واقعیت رو می گه. نرگس آبیار هم یه فیلمساز متوسطه که خیلی بیشتر از لیاقتش ، تحسین شده.
برنامه هفت مخاطبان خاص خودش را دارد حمله به این برنامه بیشتر از روی خصومت شخصی است تا انتقاد.
دارن حاشیه دارش میکنن دیده بشه
از هر چیزی گفت به جز حرفی که فراستی زده. یه ذره به شعور مخاطب احترام بگذارید.
حرف حق تلخه
هر چی هزلیات و چرت و پرت هست در سینما هست
از ولنگاری و عرق خوری و مسایل جنسی گرفته تا توهین به فرهنگ و شعور مردم
با یه عده بازیگر و دست اندر کار مثل افشار و .....
روی فیلم فارسی های زمان شاه رو سفید کرده این سینما
پاسخ ها
بهترين توصيف اين سينما همونيه كه سلحشور گفته بود: سينماى ايران در واقع نجيبه خونه است.