۸۷۶۰
۲ نظر
۵۰۴۶
۲ نظر
۵۰۴۶
پ

بیرون پریدن افراد از برج‌های دوقلو منطقی نیست

تصاویری عجیب از حادثه ۱۱ سپتامبر

ویكتور تورن نویسنده آمریکایی، با تشکیک در روایت آمریکا از حادثه ۱۱سپتامبر می گوید، این پذیرفتنی و منطقی نیست که افراد درون برج ها، لباس های خود را درآورده و از ارتفاع بلند این برج ها به صورت عمدی و اختیاری سقوط کنند و متلاشی شوند.

ویكتور تورن نویسنده آمریکایی، با تشکیک در روایت آمریکا از حادثه ۱۱سپتامبر در جدیدترین مطلب خود نوشت: یكی از جنبه‌های وحشتناك حادثه یازدهم سپتامبر وقتی رقم خورد كه گویندگان اخبار گزارش كردند چندین تن از افراد درون برج‌های دوقلو خود را از ارتفاع چند صد فوتی به زمین پرت كرده و به كف خیابان‌های نیویورك یا پشت‌بام ساختمان‌ها سقوط كرده‌‌اند. چنین اقدامات خارق‌العاده‌ای برخلاف غریزه انسانی است؛ چرا كه تقریبا همه ما دوست داریم در امنیت و ایمنی به سر بریم تا اینكه دست به رفتاری بزنیم كه مشخصا مرگ را در پی داشته باشد.

خودزنی ۱۱ سپتامبر ابعاد ناشناخته و مبهم بسیاری دارد که تعداد کثیری از آنان تا کنون از جانب مقامات آمریکایی که "خودزنی" بودن آن را رد کرده و مدعی این هستند که قربانی عملیات تروریستی القاعده شده اند؛ بی پاسخ مانده و برای افکار عمومی روشن نشده است.

ویكتور تورن می نویسد: هنگامی كه افراد خود را به بیرون پرتاپ می‌كردند، برج‌های شماره یك و دو مركز تجارت جهانی، علیرغم اینكه آشكارا به خاطر اثرات برخورد هواپیماها لطمه دیده بود، باز هم پناهگاهی امن‌تر نسبت به سقوط آزاد از هوا و زمین خوردن، بوده‌ است. آیا این قربانیان به اراده خود تصمیم به پرت شدن گرفته‌اند یا مسئله دیگری در جریان بوده است؟

در بیست و دوم ژوئیه، "كارل اشمن" كه پیرامون واقعه یازدهم سپتامبر تحقیق می‌كند، در گفتگو با نگارنده، موارد با ارزشی را مطرح ساخت.

اشمن عنوان داشت:"آنچه نظر من را بیش از همه به خود جلب كرده است، پایین پریدن افرادی است كه پیش از پایین پریدن، لباس‌های خود را در آورده بودند." وی افزود:"لحظه‌ای به این قضیه فكر كنید، آشوب، همه نیویورك را فرا گرفته، هواپیمایی به ساختمانی كه آن‌ها در آن به سر می‌بردند، اصابت كرده و در این لحظات جنون‌آمیز، آنها تصمیم می‌گیرند لباس‌های خود را درآورند؛ این كاری غیرعقلانی به نظر می‌رسد."

تصاویری عجیب از حادثه 11 سپتامبر

اشمن خاطرنشان ساخت: " تماس‌های اضطراری كه از داخل برج‌ها در صبح روز مورد نظر صورت گرفته، حاكی از این است افرادی كه در آن‌ جا گیر افتاده بودند، احساس گرمای بسیار شدیدی می‌كردند، درحالی كه هیچ شعله آتشی به چشم نمی‌خورده است. موضوع عجیب‌تر اینكه، افراد در هر كدام از این دو برج به دیوارها تكیه داده بودند، بنابراین ساختار فیزیكی این برج‌ها خیلی گرم نبوده است."

وی در ادامه به این نكته اشاره كرد:" اگر شما به رونوشت صحبت‌های آتش‌نشانان درون برج‌ها كه میان بی‌سیم‌ها رد و بدل شده، توجه كنید، مشخص می‌شود آن‌ها آتش شدیدی مشاهده نكرده و به راحتی توانسته‌اند دو محدوده آتش مجزا در برج شماره دو را فرو نشانند. هیچ یك از این آسمان‌خراش‌ها، به خاطر شعله‌های شدید آتش از بین نرفتند."

اشمن با در نظر گرفتن چنین اطلاعاتی، می‌افزاید:"هیچ آتش واقعی در میان نبود، اما در عین حال گرمای غیرقابل باوری آن جا را احاطه كرده بود. افراد لباس‌های خود را از تن در آوردند ولی چندین تن كاغذ در كنار آنها آتش نگرفت، چرا؟ این تقریبا مانند تاثیر امواج ماكروویو است، در حالی كه غذا می‌پزد ولی روكش كاغذی آْن صدمه‌ای نمی بیند."

اشمن حتی شك دارد كه این افراد به میل خود تصمیم به پرت كردن خودشان گرفته باشند.

"این‌ طور به نظر می‌رسد، افراد به نحوی از انحاء به بیرون پرت شده‌اند، به طوری كه واقعا قصد پریدن نداشته‌اند، مخصوصا زمانی كه آنها به جای تسلیم شدن در برابر سرنوشت انتخابی خود؛ دستانشان را به شدت تكان می‌دادند. وی افزود: " فراتر از همه این‌‌ها، این افراد بیش از آنچه از لحاظ فیزیكی بتوانند بپرند، به بیرون پرتاب شده‌اند، مانند اینكه یك نیروی داخلی آنها را به بیرون پرتاب كرده باشد. در همه عكس‌های گرفته شده به نظر نمی‌رسد آنها قصد بیرون پریدن داشته‌اند، این طور به نظر می‌رسد كه غافلگیر شده‌اند."

تصاویری عجیب از حادثه 11 سپتامبر


تصاویری عجیب از حادثه 11 سپتامبر

به همین منوال، آنها برای دیدن اینكه چنین مصیبتی منجر به تحقیقات جدی شده باشد، ناكام ماندند. "برتران اسپرینگ استید"، آتش‌نشانی كه شهادت داده است، ۳۰ تا ۴۰ تن از افراد در نزدیكی پشت‌بام هتل ویستا، خود را به بیرون پرتاب كردند، این صحنه‌ هولناك را این چنین توصیف كرده است:"همانطور كه من به بیرون از پنجره نگاه می كردم، فرد دیگری كه خود را به بیرون پرت كرده بود بر لبه پشت‌بام افتاد و سپس دود شد و به هوا رفت."

تصاویری عجیب از حادثه 11 سپتامبر

ویكتور تورن، محقق صریح، روزنامه‌نگار و مولف بسیاری از كتاب‌ها پیرامون حادثه یازده سپتامبر و نظم نوین جهانی است. از جمله این كتاب‌ها می‌توان به:"مصیبت یازدهم سپتامبر: نقش اسرائیل در آن" و "پرواز فانتوم ۹۳" و دیگر تحقیقات پیرامون اسرار حادثه یازدهم سپتامبر اشاره كرد. وی همچنین از جمله اعضای موسس "وینگ تی‌وی" است.

اشمن به كتاب دكتر "جودی وود"، تحت عنوان:"چه بر سر برج‌ها آمد؟" به عنوان منبع اصلی اطلاعات پیرامون افراد سقوط كرده، استناد كرده است.

منبع: مشرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تصاویری عجیب از حادثه 11 سپتامبر


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • chragh roshan

      salam.yani elatsh chi mitune bashe?!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      !!!!!???

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج