ضربالمثلی که منشا عجیب و کاسبکارانهای دارد
در فرهنگ کشورهای مختلف ضرب المثل های مختلفی وجود دارد که هر یک ریشه های خاص خود را دارند. یکی از ضرب المثل های نسبتا معاصر که در ایالات متحده رایج است ریشه ای بسیار جالب دارد.
انتخاب: در فرهنگ کشورهای مختلف ضرب المثل های مختلفی وجود دارد که هر یک ریشه های خاص خود را دارند. یکی از ضرب المثل های نسبتا معاصر که در ایالات متحده رایج است ریشه ای بسیار جالب دارد.
بسیاری از افراد به ریشه ضرب المثل ها علاقه مندند. شاید تا کنون ضرب المثل "هیچ چیزی رایگان ارائه نمی شود، حتی اگر ظاهرا رایگان باشد را شنیده اید." این ضرب المثل یک ریشه تاریخی جالب دارد.
سال ها پیش سرویس ناهار آزاد در برخی رستوران های ایالات متحده رایج شد که بوفه هایی با تخفیف های بی نظیر، سرویس های ناهار رایگان یا نیمه رایگان ارائه می دادند. طبیعی است که این سرویس ها به شدت پرمخاطب شدند و بسیاری از رستوران های ایالات متحده از این سرویس استفاده کردند اما پشت این سرویس های رایگان یک برنامه عجیب وجود داشت.
اغلب این رستوران ها از یک ترفند ساده اما کاربردی استفاده می کردند. آن ها غذاهای خود را بیش از حد عادی شور می کردند. البته نه در حدی که مخاطب رستوران غذا نخورد. غذاهایی که نمک بیش از حد داشت با دو کارکرد عالی همراه بود. نخست این که باعث می شد افراد سریع تر از حد معمول سیر شوند. دوم این که شوری غا فشار خون و دمای بدن افراد را بالا می برد و دوم این که باعث می شد به سمت مصرف مایعات بروند.
در این شرایط افراد درخوایت انواع نوشیدنی را می کردند و رستوران ها هم نوشیدنی ها و به ویژه نوشیدنی های خنک را با قیمتی بالاتر از حد نرمال می فروختند. با این روش با یک تیر دو نشان می زدند و موفق می شدند فروشی قابل توجه داشته باشند.
نظر کاربران
ای آقا این که چیز مهمی نیست دیگه آنقدر وجدان داشتند که گوشت خر به مشتری ندهند
حکایت امروز ماهستش. از مواد غذایی گرفته تا ماشین و غیره.....عجب
اقا چرا نسبتش میدید به ایالت متحده. این که مصداق بارزش تو کشور خودمون هست. راه دور چرا میرید ...
در قصه ها آمده است بعدها کشورهایی با بهره گیری از این سیستم محصولات سرطانی و آلوده تولید کردند و از هر نفر صدها میلیون صدها میلیون تا آخر عمر می تیغیدند
توی ایران باقالی سبزمیریزن روی حلواشکری به اسم پسته میدن خوردملت دراین موردچرامطلب نمینویسی؟
حکایت حراجستون خودمونه