۴خودروساز متخلف به تعزیرات معرفی شدند
رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان با تأکید بر عدم بازگشت شورای رقابت به موضوع قیمتگذاری خودرو، از انبار شدن ۸۰هزار خودرو ناقص در شرکتهای خودروسازی خبر داد و ۴ خودروسازی را که به دلیل تخلف، برایشان پرونده تشکیل شده، معرفی کرد.
خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان با تأکید بر عدم بازگشت شورای رقابت به موضوع قیمتگذاری خودرو، از انبار شدن ۸۰هزار خودرو ناقص در شرکتهای خودروسازی خبر داد و ۴ خودروسازی را که به دلیل تخلف، برایشان پرونده تشکیل شده، معرفی کرد.
عباس تابش در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ادعای برخیها مبنی بر بازگشت شورای رقابت به موضوع قیمتگذاری خودرو اظهار کرد: تا این لحظه مصوبهای به سازمان حمایت ابلاغ نشده و هیچ مصوبهای وجود ندارد که بر اساس آن، قیمتگذاری خودرو به شورای رقابت سپرده شده باشد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سران قوا قیمتگذاری به عهده سازمان حمایت است و بر اساس این مصوبه، قیمتگذاری خودروهای پرتیراژ به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سپرده شده است و تا این لحظه هیچ وظیفهای در این خصوص از سازمان حمایت به جای دیگری منتقل نشده است.
تابش در واکنش به اینکه برخیها عنوان کردهاند که این تصمیم به دلیل ناکارآمدی سازمان حمایت در قیمتگذاری خودرو و کنترل بازار خودرو اتخاذ شده است، گفت: هر کسی بخواهد حرف خود را توجیه کند مطالبی از این قبیل بیان میکند.
رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان مشکلات صنعت خودرو در کشور را مشکلاتی چندین ساله دانست و با اشاره به طراحی بستهای برای برطرف کردن این مشکلات از سوی وزارت صمت و کمیته خودرو، گفت: به این مشکلات قرار است با اجرایی شدن بستهای که توسط کمیته خودرو و تنظیم بازار تدوین شده، حل و فصل شود، ولی نکته مهم آن است که این مشکلات با اجرایی شدن تمامی بندهای این بسته، حل میشود.
رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان بیان داشت: در مقطعی روزانه ۴۰۰دستگاه خودرو تولید میشد و این درحالی بود که یک میلیون دستگاه خودرو پیشفروش شده بود؛ خب طبیعی است وقتی مطالبات از تولید بیشتر شود، قیمتها در بازار گران میشود، اما در این یک سال، موفق شدیم تولید در هریک از ۲ خودروساز بزرگ را به ۲ هزار دستگاه در روز برسانیم.
موافقت سازمان حمایت با افزایش 60 تا 70 درصدی قیمت روغن موتور/ تخلفات را به 124 گزارش کنید
رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان در پاسخ به سوال دیگری درباره افزایش قیمت روغن موتور در بازار نیز گفت: متاسفانه در مقطعی، به دلایلی از جمله صفر شدن یارانه مواد اولیه تولید روغن موتور، تولید روغن موتور در کشور به شدت افت کرد و تولیدکنندگان عنوان میکردند که با چنین قیمتهایی، عملاً تولید به صرفه نیست. از طرف دیگر گرانی مواداولیه تولید روغن در بازار هم بی تاثیر نبود و نهایتاً تولیدکنندگان روغن، درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را ارائه دادند و گرچه پیشنهاد آنها برای روغن خودروهای دیزلی و بنزینی به ترتیب بیش از ۶۰ و ۷۰ درصد بود، ولی ما این ارقام را پذیرفتیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار برای تامین روغن موتور وجود ندارد، تاکید کرد: مصرفکنندگان باید توجه داشته باشند که هرگونه پاک کردن قیمت و هک کردن قیمت جدید و یا لیبل قیمتی جدید بر روی قیمتهای قبلی یک تخلف آشکار است و میتوانند این موارد را به سامانه رایگان ۱۲۴ گزارش دهند.
تابش همچنین گفت: علاوه بر این موارد، فروش اجباری محصولات دیگر در کنار یک محصول چه از سوی کارخانجات و چه از سوی اصناف یک تخلف محرز است.
* ارسال تخلفات «هاوال، سی3، کرمان موتور و بسترن» به تعزیرات
رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برخورد این سازمان با خودروسازان متخلف گفت: ما در سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، پرونده ۴ خودروساز هاوال، بسترن، سی۳ و کرمان موتور را به دلیل تخلفات انجام داده به تعزیرات ارسال کردهایم و امیدواریم هرچه سریعتر به تخلفات این خودروسازان رسیدگی شود.
وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه چطور سازمان حمایت به قیمت ۶۰ میلیون تومانی پراید رضایت داد گفت: ما هیچ وقت به قیمت ۶۰ میلیونی رضایت ندادیم ولی همگی شاهد بودند که در کف بازار، اتفاقاتی از جمله تلاش شبکههای بروکری و دلالی باعث میشود قیمتها به صورت کاذب بالا برود؛ به عنوان مثال در یک سایت، گروهی ۳۰۰ نفره به دو بخش تقسیم شده بودند؛ یک گروه ۲۰۰ نفره که تحت عنوان فروشنده خودرو، قیمتها را بالاتر از قیمت بازار آگهی میکردند و گروهی ۱۰۰ نفره که تحت عنوان خریدار، درخواست خرید خودرو با قیمتی بالاتر از قیمت بازار داشتند؛ ما وقتی به هریک از این دو گروه تماس میگرفتیم و درخواست خرید خودرو یا فروش خودرو را داشتیم، گروه اول میگفت خودرواش را همان لحظه فروخته و گروه دوم ادعا میکرد همان لحظه خودروی مورد نیازش را خریدهغ این یعنی هیچ خودرویی در عمل وجود نداشت ولی قیمت ها به صورت کاذب بالا میرفت.
نظر کاربران
چه عجب!!!
پاسخ ها
از اول مجلس وسازمان حمایت از مصرف کننده باید جلوی افزایش بدون ترمز قیمت خود رو را میگرفت نمیدونم مگه مملکت صاحب نداره که همه چیزکشور راسپردید دست یک عده تولید کننده سودجو تا خون ملت را بمکند.گران شدن اجناس ،خودرو ومسکن حدی داره.کار آقایون به جایی رسیده که به مصوبات مجلس تره هم خرد نمیکنند.
این سازمان حمایت از گرانفروشی و حمایت از جیب خودرو سرهم کنی بود که خودرو را گران کرد حرف های این آقا کاملا دروغ است قیمت گذاری توسط شورای رقابت بایستی انجام شود
شمااگه جرعت دارین باایران خودرووسایپابرخوردکنیداوناعددی نیستن
دمت گرم ولی بچه ها از خودن زیر سیبیلی ردش کن
یعنی در اون مجلسی که مصوبه نمایندگانشو یه سازمان به سخره میگیره باید گل گرفت اونوقت توقع دارن مردم بیان رای هم بدن رای به کی بدیم که حتی نمیتونه جواب این تابش رو هم بده
اینها همشون شو بازی برای مردم است
این خودرو سازها نه تابوت سازها مگه خصوصی هستن ؟
نفرمایید سازمان حمایت از مصرف کننده!! کجای این نهاد از مصرف کننده حمایت کرده؟؟ بفرمایید سازمان حمایت همه جانبه از تولید کننده انحصاری! از واقعیتها بگیم.
این سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیست سازمان چاپیدن مصرف کنندگان است که توسط مافیای اقتصادی واقاها واقازاده اداره میشود %
از یه طرف مجوز افزایش میدن از طرف دیگه شماره 124 شکایت اعلام می کنن!!!!!! احمق خودتون هستین نه مردم!!!!!!
وای ترسیدم.....
جریمه را خودرو سازان از بانک مرکزی طبق دستور روحانی میگیرند و به حساب دیگر بانک مرکزی واریز میکنند
واقعا مردم را گیر اوردین
چرا نمی زاره بیفته دست شورای رقابت..!؟ چون منافعشان در خطره
خجالت نمی کشه میگه سازمان حمایت !!البته راس میگه سازمان حمایت از منافع خودروسازها
شما کجا بودی که قیمت ها افزایشی شد . خواب بودید