واردات خودروی دستدوم، دردی را دوا نمیکند
خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی دردی از بیخودرویی اقشار کم درآمد دوا نمیکند.
خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی دردی از بیخودرویی اقشار کم درآمد دوا نمیکند.
محمدحسین فرهنگی با اشاره به طرح پیشنهاد واردات خودروهای دست دوم برای ساماندهی بازار خودرو، گفت: در شرایطی که قیمت ارز بالاست برای تجار و واردکنندگانی که در پی واردات خودرو یا هر کالای ارزان قیمت دیگری هستند، واردات خودرو توجیهپذیر نیست.
نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: البته این موضوع برای سرمایههای سرگردان در اختیار سرمایهداران و طبقه برخوردار، توجیهپذیر است اما لازمه آن خروج ارز از کشور است.
وی ادامه داد: واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی دردی از بیخودرویی اقشار کم درآمد دوا نمیکند. با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و قیمت بالای دلار و یورو، واردات خودروی خارجی بیارزش هم به دلیل تعرفه بالای واردات، افزایش قیمت قابل توجهی پیدا کرده و از دسترس اقشار متوسط جامعه خارج میشود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در عین حال خواستار تصمیمگیری سنجیده، محتاطانه و هوشمندانه در واردات خودروهای دست دوم خارجی شد و افزود: با توجه به موجودی ارزی کشور در کالاهایی که آسیب چندانی به اقتصاد نمیزند نباید بر واردات سخت گرفت چرا که واردات خودروهای دست دوم خارجی هیچ آسیبی به استقبال مردم از تولید خودروهای ایرانی نمیزند چون براساس قیمتگذاری خودرو پنج درصد حاشیه بازار در صورت افزایش قیمت خودرو در بازار، قیمت خودروهای ایرانی نیز افزایش مییابد پس از این نظر نباید نسبت به واردات خودروهای دست دوم نگرانی داشت البته باید محتاطانه اقدام کرد.
فرهنگی تاکید کرد: با توجه به وضعیت ارزی و اقتصادی کشور به جای باز و بسته کردن درِ واردات خودروهای خارجی به کشور بهتر است خودروهای خارجی دپو شده در گمرکات ترخیص شود.
نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: در طرح ساماندهی بازار خودرو پیشبینی شد هر سال پنج درصد از تعرفه خودروهای پاک مثل خودروهای برقی و هیبریدی کاهش یابد. این تصمیم برای وادار کردن شرکتهای خودروساز داخلی برای انطباق محصولاتشان با استانداردهای بینالمللی است تا فاصله قیمتی خودرو در بازار که ناشی از تعرفه واردات است، با ارتقاء کیفی خودروهای ایرانی پر شود از سوی دیگر با کاهش تدریجی تعرفه واردات خودرو در این طرح به شرکتهای خودروساز این هشدار داده میشود که اگر به کیفیت و ایمنی تولیداتشان همچنان بیتوجه باشند تقاضا به تدریج به سمت خودروهای خارجی وارداتی ایمن و با کیفیت میرود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در عین حال معتقد است این مصوبه در شرایط فعلی اقتصادی که دخل و خرج ارزی کشور با حساسیت بیشتری توسط دولت کنترل میشود، قابل اجرا نیست.
نظر کاربران
دوا میکند. مگه میشه تنوع زیاد بشه و باز خودرو ارزان نشه؟
پاسخ ها
اینا چون خودشون یا تو هییت مدیره خودوسازیهان یا از طرف اونا بهشون میگن نمیذارن بیاد وگرنه پارچه های تولید ایران کفش تولید ایران مخصوصا کفش و کیفهای چرم و طروف و وسایل پلاستیکی تولید ایران که انصافا کیفیت خوبی داشتن قیمتشونم مناسب بود چرا انقدر افراطی وارد کردن و باعث تعطیلی صنایع نساجی و کیف و کفش و ضررهای هنگفت بهشون شدن اونا که کیفیت خوبی داشتن باید بسته های حمایتی میدادن که تولیداتشون با قیمت کمتر و قدرت بیشتر تولید کنن ولی واردات کردن طوریکه بیشترشون وضعیت اسفناکی دارن ولی ایران خودرو و سایپا که تولیداتشون کیفیت بدی دارن با قیمت بالا مانع واردات میشن نه به اینکه نساجی ایران و کیف و کفش ایران و که کیفیت خوبی داشتن با واردات بی رویه به نابودی کشوندن نه به اینکه به هیچ عنوان اجازه واردات خودروهای دست دوم با کیفیت و با وجود کیفیت بد تولیدات خودرو نمیدن اگه اینکارم نمیخوام بکنن حداقل پراید و خودروها رو تو داخل کشورم به قیمتی که به کشورهای دیگه میفروشن به مردم بفروشن نه انقدر گرون
چون برای جیب شماها نمیصرفه.مردمو نیارین وسط
پاسخ ها
والا. الان 2008 ک قبلش 450 بود الان شده 370.دوا نمیکنه اونوقت؟؟؟؟
48 سال پیش زمانی که خیلی از کشورها نمی دانستند خودرو چی هست ما به شوروی پیکان صادر می کردیم حالا بیاییم خودرو دست دوم وارد کنیم ؟درود بر شرف تون که چه عزت و استقلالی دادید به مردم درود به غیرت تون که چه سر بلند کردید ملت ایران رو.
پاسخ ها
وقتی دولتی رانت دزدی و..... دارد بهتر از این نمیتواند عمل کند
خیلی هم خوبه خودروهای دست سوم هم
ازپرایدوماشینهای ایرانی بهتره بشرط اینکه
گمرکی و عوارض وهزارکوفت وزهرماردیگر
شامل نشودهم کیفیت وهم ارزانترازیه پراید
درمیاد
ای بی شرفها،خائن ها شماها الکی مردم،مردم میکنید واردات خودروی باکفیت خارجی هزاران برابر بهتراز خودروی نو داخلی که با دزدی وکلک در ساخت قطعه شروع وتاپایان ساخت تولید یک خودرو ادامه پیدا میکند.شماها درکنار این دزدیها هستیدکه نمی گذارید خودرو واردشود البته شما تنها نیستید.
پاسخ ها
بله.صددرصدصحیح گفتی
حداقل این دوتا اشغال فروش اینقدر یکه تازی نمیکنن.
خدا لعنت کنه سایپا و ایران خودرو را چون همش در حال دزدی از جیب مشتری هستند..
بنظر من واردات خودروی دست دوم طرح خوبیست چراکه قیمت بسیاری از خودروهای دست دو برند خیلی ارزانتر ازخودروی پراید صفر ماست والبته با کیفیت وقابلیت ودوام بسیار بالا وآلایندگی ومصرف سوخت پائین
این آدم احتمالا با آشغال سازها هماهنگه ، اگر مثلا خودروی تویوتا ۵ سال کارکرد رو وارد کشور بکنند همون آشغالهایی رو که تولید داخل اسمش رو گذاشتید ولی اصالت چینی داره رو هیچ کسی نمیخره ، هر مشکلی در خصوص صنعت هست متاسفانه ریشه اش به کمیسون صنایع و حمایت بیجا و غیر منطقی اونها از مافیای خودرو برمی گرده
اختیار دارین پس این اشغالارو کی بخره شما با عزرائیل هموابستین
اگر همين ارزهايي که به مفسدين داده شدکه دردي ازملت درمان کنندونکردند همانرا به تاجران خودرو بدادين حداقل خودرو ارزان قيمت وارد ميکردن هم امنيت داشتن هم قيمتشون کمتراز ابوغرازه ها بود ..
بیچاره ها
نماینده بی سواد کامیونهای دست دوم دردی را دعوا می کند
پاسخ ها
یعنی خاک بر سر ما که نمایندش،شمایید بیسواد
این دزد نمیخواد به فکر مردم باشه،اگه چیزی حالیش بود که وضع مردم این نبود،بذارن وارد بشه خودبخود قیمت میاد پایین
خیلی خوب دوا مکند ...
اگر شما کار بلد بودید مملکت به این روز نمی افتاد.
مطمئنا بهتر از این وضعیت است بشرط اینکه تعرفه ها را در حد معقولی تنظیم کنند و مسئولین فعلی و مافیایی که بر صنعت خودروسازی که مشغول مکیدن خون مردم هستند را بدون رودربایستی قلع و قم نمایند اابته این فقط یک راه کار است.
لیاقت ما ایرانی ها همونن خودری بی کیفیت ساخت داخله،چون سران مملکت سهامدارشن،خدایا یه گوسفند میذاشتی مملکتواداره کنه باین زودی ایران بفنا ونیستی نمیداد
هر کسی این طرح را داده فقط به فکر جیب خودش و اطرافیانش است و احتمالا کسانی را در خارج دارد که در کار خرید وفروش ماشین دست دوم هستند.
اکثر مسئولین فقط به فکر جیب خودشون هستند
غلط کردی که دردی دوا نمی کند کشوری که لباسش از خارج وارد می کند چطور ماشینش نه
برای شماها بله ولی مردم و ازاین ماشین قراضه داخلی نجات میده
من فقط یک کلام میگم ثابت کن آقای نماینده که شماازدوشرکت چیزی بهتان نمیرسه که اینجوراشفته شدین خدالعنت کنددروغگورا
اتفاقا همه دردا رو دوا میکنه حتی اگه مالیات و گمرکی هم بکشن روش باز از خودروهای بی کیفیت داخلی ارزونتر در میاد
ايي چونه جيب خودشو ميزنه دلش به حال ما ملت نسوخته شما بيار اينا رو ارزون نشد نيار
واقعا فقط به فکر جیب خودشون هستن
..
بهتر از محبت سایپا و ایران خودرو میباشند لعنت بر خودرو سازان دزد ایرانی خجالت بکشید دست تو جیب مردم کردین ؟
ایشالا این طرح اجرا بشه، پوز این لگن سازها به خاک مالیده بشه
باید مخالف باشه چون بالاخره حق و حسابشون میرسه
باید مخالف باشه چون بالاخره حق و حسابشون میرسه
سود وچپاولی که خودروسازان داخلی وپولهائی که نهادهای مختلف از فروش خودروهای داخلی میخورند نمیگذارند خودروهای دست دومالبته بسیار با کیفیت وارد شود ،چون سیاستشان هر چه چپاول بیشتر مردم است
توی کشورای خارجی خودروسازها با هزار ترفندو امکانات پیشرفته ی روی خودرو تلاش میکنن که ملتشون از برند خودشون خرید کنه .اینجا بعد از چهل سال هنوز کسی نمیتونه همون دسته دومه مدل قدیمی هاشم ( که آرزوی خیلی هاست) سوار شه
اختصاص ارز دولتی برای کالاهای لوکس و گرانقیمت فقط به نفع ثروتمندان است. ثروتهای ملی باید برای ایجاد اشتغال و تولید داخل و وارادات تجهیزات اشتغالزایی مصرف شود و باعث رونق
تولید و افزایش صادرات شود. وقتی یک خودرو لوکس با ارز دولتی وارد میشود، تعمیرات و قطعات مصرفی و خدمات پس از فروش آن هم نیاز به ارز دارد
چطور دوا نمیکند شما وارد کنی ببینی خوبه یا اگر امثال شماها بزار وارد کنن عالی میشه دیگه مردم طرف اشغالهای ایرانخودرو بقیه نمیره
بخاطرخداشده فقط کمی بفکر ملت باشید کیفیت خودرو بسیار پایین میباشددرحالیکه قیمت سربه فلک کشیده آیا یک ایران حق ندارد حداقل یک ماشین استاندار داشته باشه