واردات لاستیک به صفر رسید
دبیر انجمن وارد کنندگان لاستیک گفت: تعرفه ۴۰درصدی و اختصاص ارز نیمایی که به سختی میتوان آن را تهیه کرد، باعث شده که واردات هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشته باشد.
ایلنا نوشت: دبیر انجمن وارد کنندگان لاستیک گفت: تعرفه ۴۰درصدی و اختصاص ارز نیمایی که به سختی میتوان آن را تهیه کرد، باعث شده که واردات هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشته باشد.
سید محمد میرعابدینی دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک در خصوص آخرین وضعیت بازار این کالا در کشور گفت: در این حوزه واردات ما به صفر رسیده است و وارداتی نداریم. مطابق آمار منتشر شده از سوی گمرک نیز در سال ۹۶- ۹۷ واردات ما در حوزه لاستیکهای سبک و سنگین ۱۰۰درصد کاهش داشته است.
وی گفت: تعرفه ۴۰درصدی و اختصاص ارز نیمایی که به سختی میتوان آن را تهیه کرد، باعث شده که واردات هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشته باشد. این در حالی است که آقایان این تعرفه را به اسم حمایت از تولید داخل مصوب کردهاند. در حالی که اگر تعرفه پنج درصد باشد ارزانترین لاستیک وارداتی با گرانترین لاستیک تولید داخل ۴۰ درصد تفاوت قیمت دارد و هیچ تهدیدی برای کالای داخلی محسوب نمیشود. اما الان بیش از ۱۴۰ درصد تفاوت قیمت وجود دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تولیدکنندگان داخلی میتوانند نیاز بازار را تامین کنند، گفت: برای جواب این سوال، بهترین کار رجوع به آمار است. در سالهای اخیر ما به طور متوسط هر ساله بیش از ۶۰ هزار تن لاستیک وارد میکردیم در حالی که نه تولید داخل در فروش مشکلی داشت و نه واردکننده مشکلی در فروش کالای خود احساس میکرد پس بازار این کشش را داشته. اکنون که جلوی واردات گرفته شده قیمت لاستیکهای پرمصرف مانند پراید با قیمت مصوب فروش دوبرابر اختلاف دارد.
میرعابدینی درخصوص نحوه واردات لاستیک به کشور گفت: ژاپن و کره از روز اول تحریمها ارتباط خود را با ما قطع کردند و اکنون چین و کره تنها تامین کنندگان ما هستند. این در حالی است که تا قبل از تحریمها هزینه هر کانتینر در چین ۱۳۰۰ دلار میشد اما الان باید ۳۳۰۰ دلار پرداخت کنیم. ضمن آنکه فروشنده شرط کرده است که پول باید از کشوری به غیر از ایران برای آنها حواله شود و آنها نیز کالا را به همان کشور فقط میفرستند. این در حالی است که ما مشکل انتقال ارز نیز داریم.
وی با بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم نیازمند واردات هستیم و باید قبل از اینکه به مشکل بر بخوریم اقدام به تامین بازار کنیم، گفت: با وجود تمام مشکلات بینالمللی اما مشکل اصلی ما داخلی است به طوری که تحریمهای داخلی بیشتر از تحریمهای خارجی جلوی کار ما را گرفته است.
نظر کاربران
حالا خط بدید برای گرانی لاستیک یک خبر خوب وخوش تا بحال از رسانه ای نشنیدیم قبول نداری سوال کن
پاسخ ها
خط نداده گران کردن الان بعد اسفند شرکت ها ی ایرانی به نمایندگی های فروششون لاستیک نمیدن یا اگرم بدن نمایندگی ها انبار میکنن الان لاستیک های معمولی ایرانی به جفتی 800 600 رسیده
مرحبا
پس شما بفرمائید ما از چه چیز خودکفا هستیم ؟!!!
پاسخ ها
ازگران واحتکار نمودن خودکفا هستیم
لاستیک وکاغذ هم نمیتونیم بسازیم...چرا اینهمه غرور بیجا داریم...مانیاز داریم باکشورهای دیگه ارتباط داشته باشیم...چون قدرتمون کاذب هستش
خب خوبه دیگه منتظر افزایش دوباره قیمت لاستیک باشیم
پاسخ ها
تا پارسال یک جفت لاستیک ایرا نی ۱۲۰۰۰۰ هزار بود امثال ۴۵۰۰۰۰ هزار است البته پراید خدا میدون ماشینها ی دیگه چطوره
حالا ببینی چه اشغالی تولید کنن ما قبلا لاستیک تراکتور ده سال یک بار عوض میکردیم حالا دوسال یک بار
ݫاپن وکره
جین وکره??????مجید دلبندم
فردا با تغییر دلار لاستیک ۱۰ برابر گران میشه بعد میگن مواد اولیه گران شده.
مثال اصلی همون سمند ۱۰۰ در ۱۰۰ ایرانیه که با دلار بال و پایین میره.
همه کارهای مملکت همینطوریه.....
جلو خروج ارز رو به قیمت تورم وحشتناک گرفتن اشتباه محض است
من یک راننده تریلی هستم در همان زمان که برای لاستیک بحران درست شد اصلا کمبود لاستیک نداشتیم ولان هم نداریم این اظهار نظرها صحیح نیست اگر دلالان تولیدات داخلی را احتکار نکنند اصلا کمبودی وجود ندارد کارخانجات تولید لاستیک باید در تمام شهرهای کوچک وبرگ کشور از طریق نمایندگیهایشان لاستیک را عرضه کنند ودست دلالان را کوتاه کنند .مشگل همین جاست که نظارت دقیق بر تولید وعرضه نیست .امروز نسبت به همین روز در سال قبل قیمت لاستیک ۳۰ درصد افت داره ولاستیک هم زیاده همه کامیونداران در انبارها ومنازلشان حداقل دو جفت لاستیک مازاد بر مصرف دارن .لطفا دوباره بحران لاستیک درست نکنید لاستیک که بنزین وگاروئیل نیست که احتیاج روزانه داشته باشیم لاستیک حد اقل هر دوسال یک بار برای وسله ای که در حال کار است مورد نیاز است .پس تکرار میکنم لاستیک هیچ مشگلی در کشور ندارد
بابا ایران ازخودش حتی یه آفتابه نمیتونه بسازه.چون برای ساخت آفتابه هم متکی به خارجه مواد اولیه ازخارج میاد.این کارخونه های لاستیک سازی اگه ازخارج مواد براشون نرسه باید تختش کنن.کدوم خودکفایی ما عقب مانده ایم فقط بلدیم دزدی کنیم به برکت مسئولین..این موشکها هم ساخت ایران نیستن همش ازچین وروسیه وارد میشن به اسم ایرانه.ایران فقط متکی به خارجه برای ساخت هر ابزاری.برای مثال میگن پراید تولید داخله کدوم تولید از کره وچین کانتینر لوازم وارد میشه وایران فقط سرهم بندی میکنه بعد میگن تولید داخل.فقط زمانی میتونید بگید تولید داخل که تمام قطعات یک خودرو درکشور خودت تامین بشه.
ما خودمون لاستیک های خوبی داریم.چرا واردات؟؟؟
پاسخ ها
لاستیک روکش دار
دیگر لاستیک کره ای نیست ؟؟
دیگر لاستیک کره ای نیست ؟؟
سلامدولت روحانی خجالت بکشید البته سنگ پاقزوین شدین،برید همگی با هم بمیرید،من حقوقم یکوسیصد400 صدتومنش وول بنزینشه(مزدا2000)یک جفت لاستیک،یکمیلیون وصد،فقط مونده بنزین روگرون کنی که به تمام معنا گند زده باشی به کشور بترس از روزیکه