۸۵۹۸۲
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

نگاهی به تقویم تعطیلات یک کشور همسایه

مساله تعداد روزهای تعطیل در سال همواره موضوعی مورد مناقشه در کشورمان بوده است و از نظر برخی ، تعداد روزهای تعطیل در کشورما زیاد است.

عصر ایران: مساله تعداد روزهای تعطیل در سال همواره موضوعی مورد مناقشه در کشورمان بوده است و از نظر برخی ، تعداد روزهای تعطیل در کشورما زیاد است.

اما با نگاهی به تقویم تعطیلات رسمی برخی کشورهای همسایه و مقایسه آن با کشورمان نشان می دهد در این زمینه ، کمی اغراق شده است و کشور ما در مقایسه با این کشورها تعداد روزهای تعطیل کمتری دارد.

برای مثال در جمهوری آذربایجان طبق اعلام رسمی دولت این کشور در سال جدید میلادی (۲۰۱۴) مجموع روزهای تعطیلات رسمی از ۳۶۵ روز سال ۱۲۶ روز می باشد ، در حالی که تعداد روزهای رسمی تعطیل در کشورما در سال جاری (۱۳۹۲) ۷۸ روز بوده که از این تعداد ۵۲ تعطیلی مربوط به جمعه ها و ۲۶ روز باقی مانده هم به مناسبت های مهم اختصاص داشته است که ۱۰ مناسبت ملی و ۱۶ مناسبت مذهبی است.

دولت جمهوری آذربایجان اما برای سال جاری میلادی ۱۲۶ روز تعطیل ملی اعلام کرده است که این تعطیلات شامل روزهای آخر هفته و مناسبت های ملی و مذهبی است.

در میان تعطیلات رسمی جمهوری آذربایجان ۵ روز به مناسبت نوروز، دو روز به مناسبت عید فطر و دو روز به مناسبت عید قربان است.

همچنین در جمهوری آذربایجان روز ۸ مارس به عنوان روز جهانی زن، ۹ می به عنوان روز پیروزی در جنگ دوم جهانی، ۲۸ می روز جمهوریت، ۱۵ ژوئن (روز به قدرت رسیدن حیدر علی اف رییس جمهور فقید) به عنوان روز ملی استقلال ، ۲۶ ژوئن به عنوان روز قوای مسلح (روز ارتش)، ۹ نوامبر به عنوان روز ملی پرچم و در نهایت ۳۱ دسامبر به عنوان روز همبستگی آذربایجانی های سراسر جهان در تقویم تعطیلات رسمی این کشور ثبت است.

تنها روز ملی عزا در آذربایجان که در تقویم این کشور تعطیل رسمی روز ۲۰ ژانویه است که در سال ۱۹۹۰ در چنین روزی ارتش سرخ شوروی به بخش های از آذربایجان حمله کرد و تعدادی از شهروندان آذربایجان در این حمله کشته شدند که آذری ها از این واقعه به عنوان قتل عام یاد می کنند.

در مجموع از ۱۲۶ روز تعطیل رسمی در جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۴، ۱۰۴ روز تعطیلات آخر هفته ، ۴ روز تعطیلات رسمی مذهبی (۲ روز قربان و ۲ روز فطر) ، ۱۱ روز تعطیل رسمی ملی و تعطیلات نوروز و ۱ روز تعطیل به مناسبت عزای عمومی ( سالگرد ۲۰ ژانویه ۱۹۹۰) اعلام شده است.

با نگاهی به تقویم تعطیلات رسمی در جمهوری آذربایجان شاید بتوان این کشور را رکورد دار تعداد تعطیلات رسمی در جهان دانست چرا که بیش از یک سوم روزهای کاری در سال در این کشور تعطیل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • سماء

      تعداد روزهای تعطیل به علت آلودگی هوا، بارون، برف و ... رو هم اضافه کنید به تعطیلات ما اونوقت بشمارید ببینید روزهای تعطیل کی بیشتره!!

      پاسخ ها

      • سیروس

        ]چرا با آذربایجان که یک کشور تازه بوجود آمده مقایسه میکنی حداقل با کشورهای در حال توسعه مقایسه کن

    • محسن

      کشور قحط بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج